نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
سایا ابزار با سایا ابزار، هزیته تامین ابزارالات خود را کاهش دهید.
دفعات بازدید : 29220
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 29220

کاربرد فرچه های سیمی در صنعت جوش کاری

کاربرد فرچه های سیمی در صنعت جوش کاری فرچه های سیمی در صنعت جوش کاری چه کاربردی دارند؟
جوش کاری یکی از صنعت های مورد استفاده در کارگاه های مختلف است. زمانی که نیاز است دو قطعه روی یکدیگر قرار بگیرند، صنعت جوش کاری به میان می آید و این دو قطعه را با روش های خاصی به یکدیگر مونتاژ می کند. در زمان جوش کاری، یک سری قطعات ریز و درشتی بر روی سطوح به وجود می آیند؛ البته این یک اتفاق طبیعی است، اما ممکن است جلوه بدی به قطعه صنعتی بدهد. در این زمان است که فرچه های سیمی به با ساییدن سطح مورد نظر، سطح را به یک سطح کاملا هموار تبدیل می کند.

کاربرد فرچه های سیمی در صنعت جوش کاری
فرچه های سیمی مختلفی برای از بین بردن زنگ زدگی ها مورد استفاده قرار می گیرند، برای مثال می توان به فرچه سیمی تخت، فرچه سیمی کاسه ای و فرچه سیمی دستی اشاره کرد. البته فرچه های سیمی که روی دستگاه فرز یا دریل نصب می شوند می توانند اثر بخشی بهتری برای از بین بردن گل های جوش داشته باشند.
استفاده از فرچه های سیمی؛ راهی برای جلوگیری از زنگ زدگی
زمانی که توده های ریز و درشت روی قطعات جوش کاری شده به وجود می آید، رنگ به خوبی روی قطعات قرار نمی گیرد. همین اتفاق موجب می شود که مولکول های اکسیژن به عمق رنگ نفوذ کنند و به سادگی زنگ زدگی عمیقی را ایجاد کنند؛ اما اگر با استفاده از یک فرچه مناسب توده های کوچک و بزرگ موجود روی قطعات جوش کاری شده از بین برود، دیگر سطح مستعد زنگ زدگی نیست و دوام بیشتری خواهد داشت.

مراحل جوش کاری و استفاده از فرچه های سیمی
• در جوش کاری ابتدا دو قطعه به روش های خاصی بر روی یکدیگر مونتاژ می شوند. در این زمان قطعاتی که از جوش کاری حاصل می شوند، باعث ایجاد ناهمواری های زیادی روی سطوح خواهند شد.
• در مرحله بعد، فرد جوش کار قصد دارد برای هموار کردن سطح و جلوگیری از زنگ زدگی ها، از
فرچه های سیمی استفاده کند. فرچه های سیمی استفاده شده می توانند به صورت دستی باشند یا روی یکی از دستگاه های فرز و دریل نصب شوند.
• سپس، فرد جوش کار یک فرچه سیمی مناسب را روی سطح جوش کاری شده می کشد. تا زمانی که سطح جوش کاری شده به طور کامل صاف و هموار شود، این کار ادامه پیدا می کند.
• پس از بین رفتن کامل ناهمواری هایی که از جوش کاری حاصل شده بود، قطعه آماده رنگ شدن می شود. در این زمان است که می توان قطعه را بدون ایجاد هیچ ناهمواری رنگ نمود.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved