نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
گروه صنعتی فراز تجهیز راویس
دفعات بازدید : 127074
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 127074
فیلتر صنعتی مانا
جرثقیل سقفی ویکی لیفت
تکین بکسل

دستورالعمل نصب و بهره برداری مخازن پلی اتيلن دوجداره

دستورالعمل نصب و بهره برداری مخازن پلی اتيلن دوجداره
دستورالعمل نصب و بهره برداری مخازن پلی اتيلن دوجداره
مخازن پلی اتيلن به سه طریق 1 – نصب دفنی ، 2- نصب روی زمینی ، 3- نصب هوایی قابل نصب و بهره برداری میباشند که عبارتند از

1- نصب دفنی

1-1 حفاری
الف عمق حفاری باید به گونه ای باشد که حداقل 300 و حداکثر 1500 میلی متر پوشش روی بالاتری نقطه مخزن را تامین نماید .
ب ابعاد چاله نصب باید به گونه ای باشد که در اطراف مخزن فضایی معادل 500 تا 1000 میلی متر را تامین نماید .
ج مخازن تولیدی این شرکت بنا به حجم ، بطور استاندارد دارای 4 الی 8 عدد پایه میباشند ، لذا جهت جلوگیری از نشست نا متقارن مخزن ، باید کف مخزن حداقل در زیر محور پایه ها و زیر شکم مخزن با یک دال بتنی 15 سانتی متر پوشیده و رگلاژ شود بطوریکه شیب از هر طرف صفر باشد . در صورتیکه خاک محل نصب مخزن مقاوم باشد مقاومت خاک بیشتر از يک کیلوگرم بر سانتی متر مربع باشد باید خاک محل نصب کوبیده شده و کف بطور کامل رگلاژ شود و شیب از هر طرف صفر باشد.
1-2 متعلقات
لوله های ورودی ، خروجی ، سر ريز و تخلیه کف به محل های تعبیه شده بر روی مخزن قبل از عملیات Back Fill متصل شود.

3-1 پر کردن گودال نصب مخزن
توجه جهت جلوگیری از بروز مشکل در مخزن دفنی ، septic tank با توجه به نوع محاسبات صورت گرفته از بابت میزان با قابل تحمل قبل از انجام عملیات backfill از پر کردن آن با آب یا هر ماده دیگر اجتناب کنید .
خاک با لودر یا هر وسیله دیگری که در دسترس است در اطراف مخزن ریخته می شود ، احتیاط ، به هیچ وجه خاک را روی مخزن رها نسازید ، ابتدا دیواره های اطراف را پر کرده و سپس به صورت دستی روی مخزن را پوشش دهید.

فشرده‌سازي مكانيكي backfill اصلي در قسمت فوقاني تا قبل از ايجاد حداقل لايه‌اي به ضخامت 300 ميليمتر نبايد صورت گيرد . از متراکم سازی خاک روی مخزن تا قبل از backfill 30 سانتی متری بپرهیزید .

ب از متراکم کردن خاک روی لوله ورودی پرهیز کنید ،چرا که ممکن است فشار تراکم موجب شکستگی لوله ورودی شود .
ج درجه فشردگي مخصوص بايستي با استفاده از روشهاي خاص و آزمايش كنترل گردد.
كامپكشن ضعیف در زمان بستر سازی مخزن باعث تغييرفرم آن در هنگام كامپكشن قسمتهاي فوقاني مي‌شود که در اين صورت به منظور رفع تغيير فرم ايجاد شده، خاک فشرده از دو طرف مخزن مي‌بايست خارج گردد و سپس کامپکشن با دقت بيشتري از ابتدا انجام گيرد. عملِیات کامپکشن می بایست در لایه های 30 الی 40 سانتیمتری از پایین به بالا صورت پذیرد و این امر تا ارتفاع 30 الی 50 سانتی متر بالای تاج مخزن برای شرایط بدون بار ترافیکی ادامه یابد چنانچه بار ترافیکی در محل موجود باشد عملیات کامپکشن میبایست تا ارتفاع یک و نیم متر بالای تاج مخزن طبق استاندارد صورت پذیرد و در شرایطی که امکان ایجاد این مقدار Back Fill وجود ندارد لازم است که جهت کنترل بار ترافیکی وارده تمهیداتی از قبیل ایجاد یک لایه بتن مسلح در نظر گرفته شود .
د - اطراف آدم رو مخزن ، به وسیله لوله پلي اتيلن یا آجر و یا بلوک تا سطح روی زمین چیده شود و يک دریچه چدنی یا از هر جنس مناسب دیگر روی آن نصب گردد .
** توجه در صورت بالا بودن آب زیر زمینی در محل نصب ، نکات زیر باید رعایت گردد.
 در زمان سفارش مخزن موضوع به شرکت اعلام گردد تا پیش بینی های لازمه در ساخت مخزن بعمل آید .
 پس از حفاری محل ، آب زیر زمینی تخلیه گردد و پس از تسطيح زمین و تثبیت آن ، مخزن طبق شرایط ارائه شده در بالا نصب گردد ؛ جهت کنترل هر چه بیشتر نیروی بالا زدگی آب زیرزمینی بر مخزن لازم است که مخزن مربوطه با آب پر شود و سپس با توجه به حجم و ابعاد و سطح آب زیر زمینی وزنه های بتنی در محلی که بر روی مخزن در نظر گرفته شده است نصب گردد و سپس اتصالات مخزن نصب گردد و در پایان خاکريزی و فشرده سازی خاک در اطراف ورودی مخزن باید به طریقی انجام گيرد ، که نشست خاک در اطراف مخزن به و جود نيايد .

2- نصب روی زمین

2-1 ابتدا محل استقرار مخزن مشخص و در صورتیکه وضعیت خاک محل نصب مخزن ، متغیر و یا ضعیف باشد پیشنهاد می گردد محل استقرار مخزن با ضخامت 10 سانتی متر بتن مگر ریخته شود به طوریکه دو طرف دارای شیب صفر درجه باشد.
2-2 جهت جلوگیری از لغزیدن مخزن در زمان وقوع زلزله و پر بودن آن باید قبل از آبگيری بين پايه های مخزن در محلی که صفحات نصب گردیده بتن مگر ریخته و فاصله بین بدنه مخزن و صفحه پلی اتيلن کاملاً پر شود .
3-2 اتصالات ورودی خروجی-سرریز-تخلیه به وسیله فلنج به لوله های مربوطه متصل گردد ؛در صورت نصب شیر بر روی اتصالات ، حتماً تکیه گاه مطمئن نصب گردد تا از افتادگی و شکست لوله جلوگیری شود .

3- نصب هوايی

3-1 جهت نصب مخازن پلي اتيلن در ارتفاع ابتدا باید بر اساس حجم و ارتفاع فنداسيون طراحی و اجرا شود .
3-2 پايه فلزی مخزن باید با ارتفاع مورد نظر و با محاسبات کاملاً دقیق بر اساس وزن ساخته و روی فنداسيون نصب گردد .
3-3 مخزن بصورت عمودی اجرا شده لذا بايد توسط جرثقیل بر روی پايه در محل مورد نظر نصب قرار گیرد .
3-4 لوله های ورودی ، خروجی در زیر مخزن تعبیه شده اند ، که باید بوسیله فلنج به لوله های مربوطه متصل گردد .
3-5 سرریز در قسمت بالای مخزن نصب گردیده .
3-6 جهت پایداری باید مخزن مربوطه توسط سيم بگسل رو کشدار که مانع آسیب رسیدن به بدنه مخزن شود را به پايه فلزی متصل و مهار کنیم .

تذکر
الف از نصب مخزن زیر جاده ها با ترافیک سنگین خوددادری نمایید .
ب از برخورد اشیا با مخزن خودداری کنید .
ج چنانچه مخزن در زیر سطح آب زیر زمینی نصب می شود ، نباید هیچ گاه به صورت کامل تخلیه گردد ، این کار سبب بلند شدگی up lift مخزن خواهد شد .

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
جرثقیل سقفی | لنت ترمز
جرثقیل تک فاز | بالانسر فنری
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved