نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزارجهان برش درعرصه صنعت به تنوع محصول وکیفیت برتر می اندیشیم
دفعات بازدید : 275912
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 275912

نحوه انتخاب بهترین مته

نحوه انتخاب بهترین مته مته ها به لحاظ ساختار و موارد استفاده تنوع بسیار زیادی دارند. بنابر این برای هر کاربرد، باید از نوعی که خاص آن فعالیت طراحی و ساخته شده است، استفاده گردد. انتخاب اشتباه و یا استفاده نا به جا گاهی موجب شکستن مته و بروز خطراتی برای اپراتور می شود، پس پیشنهاد می کنیم که بسته به نوع متریالی که باید سوراخکاری شود جنس مته انتخاب شود. با این کار اطمینان حاصل می شود که حفره ایجاد شده بدون اشکال بوده و همینطور اپراتور و تجهیزات مورد استفاده نیز آسیبی نمی بینند.

مته ابزاری است برای ایجاد سوراخ و حفره به ابعاد وعمق های متفاوت،که غالبا به وسیله دریل به چرخش در می آیند.مته ها تنوع زیادی از نظر کاربرد دارند اما پرکاربردترین مته،از نوع مته الماسه و مته آهن می باشد.مته الماسه برای دیوار و بتن ،و مته آهن برای آهن و گاها چوب مورد استفاده قرار می گیرد.

مته الماسه برای سوراخکاری بتن،کاشی ،دیوار و مصالح مشابه،در واقع سوراخکاری های ساختمانی کاربرد دارد و بهترین حالت استفاده برای دریل های چکشی می باشد.

مته آهن همانطور که از نامش پیداست،برای سوراخ کردن آهن،چدن،استیل نگیر استفاده می شود.برای سوراخ کردن چوب نیز می توان از مته آهن استفاده کرد.مته آهن در دو نوع کوتاه بلند موجود می باشد.مته آهن کوتاه برای سوراخکاری روی ورق های فلزی با ضخامت کم کاربرد دارد و مته آهن بلند برای فلزات باضخامت زیاد یا قوطی و قطعات مشابه مورد استفاده قرار می گیرد.مته آهن بلند به دلیل بلند بودن امکان شکستن در دورهای بالای دریل را دارد،به همین دلیل بهتر است هنگام استفاده از مته آهن بلند در دریل کاری،از دور پایین استفاده شود.

در کنار دو مته کاربردی الماسه و آهن،مته های دیگر مخصوص مصالح خاص وبتن کن نیز وجود دارد که در زیر در باره این موارد نیز توضیح می دهیم:

مته چوب یک مته کاربردی و از نظر هزینه ای به صرفه است که برای ایجاد سوراخ بر روی چوب و ام دی افmdf استفاده می شود.مته چوب در مقایسه با مته آهن ارزان تر می باشد و این در حالی است که مته آهن برای چوب نیز استفاده می شود.

مته گرانیت برای سوراخکاری سنگ های گرانیتی استفاده می شود.نکته مهم در استفاده از مته گرانیت این است که در در زمان سوراخکاری حرارت ایجاد می شود،در نتیجه برای جلوگیری از هرگونه آسیب به مته و قطعه و نیز کارکرد بهتر مته از آب استفاده شود.حتما توجه داشته باشید که دریل درزمان سوراخکاری با مته گرانیت دریل باید در حالت چکشیضربه ای باشد.

مته آلومینیوم مته ای مناسب برای فلزات نرم مانند آلومینیوم و مس می باشد.این مته از مته هایی است که در دریل کاری با آن باید از دور بالای دریل استفاده کرد.

مته کبالت نیز از پرکاربرد ترین مته هاست،در واقع همان مته آهن است با این تفاوت که در مته کبالت معمولا 5 کبالت استفاده شده و مقاوت بالای مته و تحمل دماهای بالاتر مته را حاصل می شود.مته کبالت برای سوراخ کردن فولاد و فولاد ضد زنگ استفاده می شود.

مته کونیک مانند مته های معمولی است با این تفاوت که انتهای مته که در سه نظام قرار می گیرد شکل تقریبا مخروطی دارد و این باعث می شود در سه نظام کوچک تر مته با سایز بیش تر قرار گیرد.مته های کونیک برای سوراخ کردن چوب و فلز کاربرد دارند.به دلیل درگیری سطح بیش تری از نوک مته با قطعه کار،گرمای بیش تری از مته های معمولی ایجاد می شود،و این موضوع باعث می شود که در سوراخ کاری ها با سایز های بزرگ کاربردی باشد.برای ماندگاری بالای مته از دور پایین در دریل کاری باید استفاده شود.

مته برگی برای ایجاد سوراخ با قطرهای بزرگ در چوب می باشد و مصرفی ترین سایزهای این مته 20 و 22 میلی متری می باشد؛ از مته برگی برای ایجاد سوراخ هایی برای لولا و قفل استفاده می شود.


یادآوری جهت خرید بهتر مته دریل مناسب

ابزار جهان برش بار دیگر متذکر می شود که قبل از اقدام به خرید پروژه خود را شناسایی کرده و از نوع متریال سطح کار آگاهی داشته باشید سپس جنس مته مناسب را انتخاب نمائید.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved