نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فرا بکسل عرضه کننده انواع اتصالات فولادی و استیل زنجیر و سیم بکسل
دفعات بازدید : 43245
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 43245

فرق سیم بکسل استنلس استیل 316 کره ای با چینی

فرق سیم بکسل استنلس استیل 316  کره ای با چینی فرا بکسل : امروزه کشور چین یکی از پنج قطب صنعتی در میان کشورهای جهان میباشد و اکثر محصولات صنعتی خود را به کشورهای جهان ، چه اروپا چه آمریکا و یا ایران صادر می‌کند.
سیم بکسل استنلس استیل 316 نیز جزو همین محصولات صنعتی بوده و واردات آن مخصوصا در کشور ایران رواج بیشتری داشته است.
در کشور ما آلیاژ استنلس استیل ۳۱۶ تولید نمی‌شود و همچنین به دلیل تحریم‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی اکثر بازرگانان مجبور به واردات سیم بکسل استنلس 316 از کشور چین می‌باشند ، اگرچه هزینه تمام شده نیز بسیار پایین میباشد.
البته سیم بکسل استنلس استیل 316 کره ای یا آلمانی نیز بعضا در بازار یافت می‌شود ولی این مشروط به داشتن سرتی فیکیت مربوطه جهت تشخیص اصل بودن جنس میباشد.
علی الحساب در بازار ایران حدود ۹۰ درصد سیم بکسل های استنلس استیل ۳۱۶ واردات از کشور چین میباشد .
حالا دغدغه بعضی خریداران گشتن به دنبال سیم بکسل استنلس استیل 316 غیر چینی میباشد چون به عنوان فروشنده سوال که میکنیم می‌بینیم از سیم بکسل استنلس استیل چینی طی خرید قبلی رضایت نداشته و به دنبال جنس با کیفیت تر و مثلا کره ای هستند.
در پاسخ باید بگوییم سیم بکسل استنلس استیل 316 چینی با کره ای از لحاظ متریال و بافت هیچ تفاوتی ندارد.
با توجه به سرتی فیکیت های موجود و همچنین نتایج آزمایش کوانتومتری برای هر دو سیم بکسل استنلس استیل 316 این مطلب را دقیقا متوجه می‌شویم و عمده تفاوت بین ایندو در Certificate مقدار اندازه عنصرهای موجود در آلیاژ استنلس استیل ۳۱۶ میباشد. از لحاظ کمی و نه از لحاظ کیفی.
به عنوان مثال عنصر نیکل که عنصری فوق العاده گرانی هم هست در آلیاژ استنلس استیل 316 چینی در حد مینیمم و همین عنصر در آلیاژ استنلس استیل 316 کره ای در حد ماکزیمم میباشد. دیگر عنصر مهم که به عنصر ضد خورندگی معروف میباشد بنام مولیبدین در آلیاژ سیم بکسل چینی در حد مینیمم 2% و بعضا در آزمایشات کوانتومتری دیده شده زیر 2% بوده ولی در آلیاژ استیل سیم بکسل کره ای بالای 2.5 % میباشد.
حال باید بگوییم این مقدار کمی در کیفیت سیم بکسل استنلس استیل چینی با توجه به تجارب بدست آمده و رضایت اکثر مصرف کنندگان آنچنان تاثیری در عملکرد سیم بکسل استنلس استیل نداشته و در کلیت مطلب باید بگوییم طبق جدول استاندارد جهانی IASI316 آمریکا تولید شده است.
نکته مهم :
اینکه بعضا گاهی مصرف کنندگان از سیم بکسل استنلس استیل ۳۱۶ چینی رضایت کافی نداشتند و به دنبال سیم بکسل استنلس استیل مثلا کره ای می‌باشند طبق سوالاتی که از مصرف کننده میکنیم می‌بینیم از این محصول در جای مناسب و در خور با ساختار محصول استفاده نشده و صرف اینکه آلیاژ استنلس استیل 316 میباشد و عناصر ضد خورندگی را داراست پس در تمامی محیطهای اسیدی می‌توان استفاده کرد.
این باور غلط بوده و با توجه به ازمایشات بدست آمده و جداول استاندارد مربوطه هر گرید از آلیاژ استیل تاب مقاومت در برابر بعضی از حلال‌ها و اسیدها را دارد.
مثلا آلیاژ استنلس استیل ۳۰۴ فقط و فقط در مناطق مرطوب و در تماس با رطوبت نتیجه خوبی می‌دهد.
حال آنکه سیم بکسل استنلس استیل 316 علاوه بر مناطق مرطوب در برابر محیطهای اسیدی و خورنده ضعیف کاربرد قابل رضایتی دارد.
مثل اسیدهای خوراکی، آب شور دریاها ، حلال‌ها و اسیدهای با درصد خالصی تا 40% .
در کل هر محیطی گرید خاص خود را در استفاده از سیم بکسل استنلس استیل 316 می‌طلبد.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved