نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
آذر فنر
دفعات بازدید : 56149
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 56149

مراحل تولید فنر

مراحل تولید فنر فنر فشاری با فشرده شدن یا اعمال نیرو به هر دو طرف فنر وظیفه خود را انجام می دهد که این گونه فنر ها با دستگاه های پیشرفته که دارای سیستم کنترلی دقیقی هستند به صورت کامل تولید می گردد که در پایان تولید همه فنرها به صورت یکنواخت سنگ خورده می شوند
فنر های با جنس مفتول به دو دسته فنر های مفتولی لول شده و مفتولی فرم دار تقسیم میشوند.
فنر های مفتولی لول شده به 4 بخش فنر فشاری،فنر کششی،پیچشی و خمشی تقسیم میشوند.که از متداول ترین فنر های تولید شده به حساب میایند.
فنر های با جنس مفتول فرایند تولید متفاوتی دارند.در اولین مرحله یعنی پیچش مفتول توسط غلطک ها به طرف ابزار های فرم دهنده هدایت میشوند.و با توجه به اندازه ی فلز از ابزار های مختلفی استفاده میشود.ولی به طور کلی دستگاه های CNG عملیات فرمدهی را با سرعت بیشتری انجام میدهند.موادی که برای تولید فنر به کار میروند،علاوه بر زخیره کردن انرژی باید این موارد را حتی پس از تغییراتی که در هنگام تولید برای مواد اتفاق میافتد،دارا باشد.به عنوان مثال شکل پذیری خوب فنر،عاری بودن از عیوب احتمالی،قابل دسترس بودن و از همه مهمتر عمل تنش های خمشی،تنش های برشی و پیچشی،درجه حرارت،خوردگی حاصل از اسید ها،قلیا ها، رطوبت و...
مواد اولیه به کار رفته در تولید فنر ها ،اغلب فولادی است که به سه بخش عمده فولاد های کربنی،فولاد های آلیاژی و فولادهای زنگ نزن تقسیم میشوند.
در مرحله دوم تولید فنر ،بخش تنش زدایی قرار گرفته است.در مرحله تنش زدایی ،فنر هاتوسط متصدی بخش به قسمت ورودی ریخته میشوند. و پس از عبور فنر ها از زیر مشعل های حرارتی و در یافت حرارت لازم در مدت زمان معین فنر ها از کوره خارج میشوند.مرحله بعد سنگ زنی مباشد،که بعضی از فنرها دو سرشان تخت میشود مانند فنر های فشاری که توسط دستگاه سنگ زنی انجام میشود.
مرحله بعدی تولید فنر ،مرحله شات پیلینگ است که سطح فنر را ساچمه کوبی میکند. که باعث افزایش عمر فنر در مقابل بار های نوسانی انجام میشود.پس از عملیات شات پینگ لازم است فنر ها با پوششی مناسب لایه گذاری شوند. که این مرحله گالوانیزاسیون نام دارد.بعضی از فنر ها ممکن است در شرایط خرده شدن قرار گیرند،در این شرایط فنر باید یا از جنس مفتول استنلس استیل باشد یا سطح آن با مفتول پر کربن پوشش داده شود.حال فنر ها باید در آزمایشگاه تست شده و تایید گردند.در پایان مراحل کار فنر ها از نظر قدرت ارتجاع،نیرو پذیری فنر ،کشش و فشار مورد سنجش قرار میگیرند.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved