نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
دریل مگنت رادایران
دفعات بازدید : 59452
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 59452

نحوه استاندارد کار کردن با دستگاه دریل مگنت

نحوه استاندارد کار کردن با دستگاه دریل مگنت بیش از راه اندازی دستگاه های دریل مگنت موارد زیر را حتما رعایت کنید

1 – برای 8 ساعت اولیه کار با دستگاه به هیچ عنوان از ماکزیمم توان دستگاه استفاده نکنید. پس از این 8 ساعت میتوانید با اطمینان از ماکزیمم ظرفیت دستگاه دریل مگنت استفاده کنید.
2 – دستگاه حتما روی قطعه کار مگنت شود و روشن بودن مگنت دستگاه روی قطعات غیر مگنت باعث خرابی سیم پیچ خواهد شد.
3 – در حالت هر سوراخکاری حتما خنک کاری از داخل به کمک مخزن همراه دستگاه انجام شود. انجام خنک کاری از بیرون نیز باعث بالا رفتن عمر مته ها خواهد شد.
4 – مته های HSS بسیار ترد و شکننده هستند. به هنگام تماس نوک مته با قطعه کار به هیچ عنوان از نیروی زیاد یا حالت ضربه ای استفاده نکنید زیرا باعث شکستن مته خواهد شد.
5 – تنظیم لقی گیر و میزان لقی حرکت ریل را حتما مطابق دستورالعمل صفحه بعد مکرراً انجام دهید، چرا که لقی ریل مگنت باعث شکستن مته در حین سوراخکاری خواهد شد.

تنظیم سفتی لقی گیر

قبل از شروع به کار ابتدا موتور را در پایین ترین حالت ممکن قرار دهید و به کمک آچار آلن و آچار همراه دستگاه میزان سفتی لقی گیر جانبی را به صورت زیر تنظیم کنید
الف ابتدا به کمک آچار آلن همراه دستگاه مهره های مشخص شده در عکس را شل کنید.
ب به کمک آچار همراه دستگاه پیچ های مشخص شده در شکل را سفت کنید.میزان سفتی باید به اندازه ای باشد که در پایین انجام این مراحل دستگاه به راحتی بالا و پایین نرود و هنگامی که دسته در هر ارتفاعی رها می شود موتور در همان موقعیت بماند و برای پایین آوردن به اندکی نیرو احتیاج باشد.

ج پس از اطمینان از میزان سفتی پیچ ها به کمک آچار مخصوص ، مهره ها را روی پیچ ها به اندازه کافی سفت کنید تا از شل شدن خود به خودی جلوگیری کند.
* دقت داشته باشید که به علت اصطحکاک شدید حاکم در دریل مگنت ، لقی گیر و پفی به مرور زمان خورده می شود . پس این مراحل را به صورت زمانبندی مناسب با توجه به حجم کاری خود انجام دهید و همچنین گریس کاری ریل را متناوبن انجام دهید تا میزان خوردگی لقی گیر به حداقل ممکن برسد.
** رعایت نکردن نکته فوق و داشتن لقی یکی از مهمترین دلایل شکسته شدن مته ها در حین سوراخ کاری می باشد.



مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved