Select Language
ENGLISH | PERSIAN
دسته بندی محصولات

کمپرسور هوا چگونه کار می کنند؟

کمپرسور هوا چگونه کار می کنند؟

کمپرسور هوا یک ماشین صنعتی برای افزایش فشار هوا در کاربری های مختلف می باشد. کمپرسور هوا بر حسب فشار مورد نیاز در خروجی از انواع مختلف نیروهای محرکه از الکتروموتور های برقی گرفته تا موتور های عظیم الجثه که اغلب بصورت گازوئیلی و از نوع موتور دیزل هستند استفاده می کند. مبنای کار تمامی کمپرسور ها یکسان بوده از یک سمت به مکش هوا پرداخته در طی یک فرایند فشار هوا را افزایش داده که در طی این فرایند با بالا رفتن فشار دمای هوای خروجی نیز بالا می رود و در طرف دیگر هوا را با فشار بالا خارج می کند.

هوای مکش شده از پشت کمپرسور هوا ابتدا از یک فیلتر هوا که بصورت استوانه ای در داخل یک منیفولد در ورودی اتصال پیدا می کند عبور کرده تا ناخالصی های هوا قبل از ورود به هوزینگ پمپ پاکسازی شود. پس از عبور از فیلتر هوا با ورود به پمپ هوا بین روتورهای هلیکال و مارپیچ پمپ محبوش شده فاصله بین مولکول های هوا به تدریج کمتر شده و به حداقل می رسد. طبق قوانین مکانیک سیالات کاهش فاصله مولکولی هوا برخورد مولکولی را افزایش داده و دمای هوا نیز بالا می رود. در طی فرایند فشرده سازی هوا برای جلوگیری از فرار هوا از بین روتورهای مارپیچ و به منظور روانکاری این دنده ها که از سایش سطحی آنها از روغن کاری بین دنده ها استفاده می شود که این روغن ها بصورت مخلوط و ذرات معلق همراه با هوای فشرده شده از روتور های پمپ خارج می شود. به منظور جداسازی روغن از هوا از نوعی فیلتر تحت نام فیلتر سپراتور روغن از هوای کمپرسور استفاده می شود که دارای کارتریج هایی با استاندارد های خاص و متفاوت با فیلتر سپراتور آب از گازوئیل تولید می شود. روغن بازیافت شده به تانک روغن برگشته و برای مراحل بعدی فرایند مورد استفاده قرار می گیرد. روغن جداسازی شده در تانک دارای دمای بالایی می باشد و از این رو توسط یک پمپ روغن به داخل یک کولر روغن هدایت شده حرارت خود را از دست داده و دوباره به تانک باز می گردد.

برند های فیلتر مصرفی بر روی کمپرسور

نانوتجارت فیلتر آلات کمپرسور هوا

کمپرسور های دیزلی که از موتور دیزل بعنوان موتور محرک در تولید انرژی جنبشی از نوع چرخشی استفاده می کنند علاوه بر سه مورد فیلتر که در بالا ذکر شد در قسمت تغذیه موتور دیزلی پمپرسور از انواع فیلتر آلات سوخت گازوئیل نیز استفاده می کنند. فیلتر گازوئیل مصرفی بر روی موتور های دیزل با برند های متعددی قابل استفاده می باشد که بصورت خاص برای موتور های دیزلی طراحی می شوند. در زیر به برخی از شرکت های معتبر تولید کننده فیلتر آلات کمپرسور می پردازیم.

برند های معتبر دیگری مانند پارکر Parker و برند بالدوین Baldwin که از زیر مجموعه های برند پارکر است، ویکس WIX و پرکینز نیز به تولید انواع فیلتر آلات مصرفی کمپرسور ها می پردازند.

I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved