نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ورمی کمپوست نادمی
دفعات بازدید : 23784
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 23784
فیلتر صنعتی مانا
تکین بکسل
جرثقیل سقفی ویکی لیفت

کود ورمی کمپوست کود با ارزش

کود ورمی کمپوست کود با ارزش ورمی کمپوست حاصل از فعالیت نوعی از کرم خاکی به نام ایزینیا فوتیدا کالیفرنیا در بقایای پوسیده گیاهی می باشد . حال اگر نوع بقایای پوسیده ی گیاهی مختلف باشد ورمی کمپوست حاصل نیز از نظر ارزش غذایی برای گیاهان متفاوت است . عموما از کود گاوی در تولید ورمی کمپوست استفاده می شود ولی بنابر پتانسیل موجود در هر منطقه میتوان از هرنوع کود یا بقایای پوسیده گیاهی که برای کرم خاکی قابل هضم باشد استفاده نمود .
حال چرا کرم ایزینیا از بین حدود ۳۰۰۰ نوع کرم خاکی برای این منظور استفاده شده است حتما دلایل ویژه ای از جمله تولید ورمی کمپوست با کیفیت تر ، زاد و ولد بیشتر، مقاومتر نسبت به استرس های محیطی و غیره داشته است .
سال ها استفاده بی رویه از کود شیمیایی در ایران و جهان باعث بروز ناهنجاری هایی در طبیعت از جمله سلامتی انسان شده است .

بروز مشکلاتی همچون بیماری در نوع بشر، آلودگی منابع طبیعی ، آب های سطحی و زیر زمینی ، مرگ ومیر ماهی ها ، پرندگان و دیگر حیوانات ، از بین رفتن حاصلخیزی زمین های زراعی بدلیل دستکاری های ناشیانه بشر ، دانشمندان را برآن داشت تا راه چاره ای برای جایگزینی کود های شیمیایی بیابند .
یکی از راه های حل مشکلات بوجود آمده استفاده از کود های طبیعی یا همان ارگانیک است مانند کود گاو ، کود اسب ، کود پرندگان ، کود گوسفند و غیره .اما این کود ها توانایی لازم برای رقابت با کودهای قوی شیمیایی را نداشتند . بنابراین دانشمندان با تحقیقات بیشتر برآن شدند تا کودهای کمیاب را بررسی کنند . از میان بررسی های انجام شده میان کودهای مختلف حشرات و جانداران دیگر متوجه شدند که کود کرم خاکی یکی از غنی ترین کودهای موجود در طبیعت است که برای رشد و نمو گیاهان بسیار موثر است و براحتی توانایی لازم جهت رقابت با انواع کود شیمیایی را داراست تا جایی که توانسته است خود را از کود شیمیایی بسیار برتر نشان دهد .
بررسی ها ادامه یافت تا نتایج شگرفی از کود کرم خاکی یا همان ورمی کمپوست حاصل شد . رفته رفته با انتخاب گونه ایزینیا فوتیدا در کالیفرنیا انقلابی در کشاورزی پدید آمد .
خوشبختانه کشور ایران در زمینه تولید ورمی کمپوست پیشرفت چشمگیری داشته است که با حمایت بیشتر جهادگران وزارت محترم جهاد کشاورزی و رفع نواقص موجود ، همچنین توسعه تولید اصولی ورمی کمپوست می توان شاهد انقلابی در تولید محصولات کشاورزی با ارزش بود.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
جرثقیل سقفی | لنت ترمز
جرثقیل تک فاز | بالانسر فنری
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved