نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
پیچ سازان
دفعات بازدید : 16815
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 16815
پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر
,,,عمده فروش,خرده فروش
جنوب‌ تهران
021-55413167
021-55421579
info@pichsazanco.ir

پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر

(hv structural bolt)

پیچ فولادی سازه از نوع پیچ شش گوش گل درشت می باشد که اغلب در سایز های 10 میلیمتر و بالاتر مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ فولادی سازه را به پیچ HV نیز می شناسند چرا که از نوع پیچ های فوق سنگین صنعتی می باشد که طبق استاندارد DIN6914 تولید شده است. پیچ فولادی سازه در سایز 10 میلیمتر در طول 12 میلیمتر در حداقل میزان و در طول 120 میلیمتر در حداکثر طول مورد استفاده قرار می گیرد. در تولید پیچ فولادی HV سازه از گرید های پر کربن فولادی استفاده شده است که طی عملیات سخت کاری حرارتی دو فاکتور مکانیکی تنسایل و سختی سطحی آن بالا برده شده باشند.
پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر نسبت به پیچ های شش گوش استاندارد DIN933 , DIN931 دارای گل درشت تری بوده و گوشت بیشتری دارد تا مقاومت بالاتری در برابر تنش های سنگین کششی داشته باشد. از این رو به این سری از پیچ ها پیچ گل درشت نیز گفته می شود. پیچ فولادی سازه HV دارای کلاس 10.9 می باشد که به مفهوم داشتن تنسایل کششی 1040 نیوتن بر میلیمتر مربع و حفظ قابلیت الاستیسیته در 90% از این میزان تنسایل است. مفهوم 1040 مگاپاسکال برای پیچ فولادی سازه HV این است که به ازای هر میلیمتر مربع از سطح مقطع خود قابلیت تحمل 104 کیلوگرم بار را در نقطه شکست کامل دارد. از پیچ سازه HV سایز 10 میلیمتر در پایه سد ها، پل ها، نیروگاه ها و در سوله سازی ها استفاده می شود.

پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر

آبکاری و مقاوم سازی پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر

پیچ های فولادی سازه HV از گرید های بالای فولادی تشکیل شده اند که در تماس با رطوبت به سرعت اکسید شده و زنگ می زنند. جلوگیری از زنگ زدگی پیچ سازه HV به روش های مختلفی میسر می باشد که در صنایع مدرن اغلب یا به روش آبکاری داکرومات و یا بصورت فسفاته سازی سطحی صورت می پذیرد. روش داکرومات در آبکاری پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر در واقع با بکارگیری عنصر فلزی زینک مانند روش آبکاری گالوانیزه سرئد و گرم صورت می پذیرد. البته روش الکتروپلیتینگ در آبکاری داکرومات پیچ فولادی سازه HV متفاوت با روش گالوانیزه سرد و گرم بوده و دارای مقاومت محیطی برابر با روش آبکاری گالوانیزه گرم بوده و مشکلاتی مانند افزایش حجم پیچ و مشکل اتصال با مهره را نیز به همراه ندارد.
روش فسفاته سازی سطحی پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر از روش های سنتی در افزایش مقاومت پیچ بوده که به رنگ مشکی مات با ضخامت بالایی بر روی سطح پیچ سازه قرار گرفته و از زنگ زدگی لایه های پایینی جلوگیری به عمل می آورد.

استاندارد های آمریکایی پیچ فولادی سازه HV

پیچ و مهره در دستگاه آمریکایی با استاندارد ASTM تولید می شوند. پیچ سازه HV در دستگاه استاندارد آمریکایی با استاندارد های مختلفی مانند A320, A325 و با بالاترین کاربرد طبق استاندارد A490 تولید می شود. هر یک از این استاندارد ها از پیچ فولادی سازه آمریکایی که با ابعاد اینچی تولید می شوند دارای نمونه های معادلی در دستگاه بین المللی هیتند. با این وجود پیچ HV سازه در دستگاه متریک با استاندارد DIN6914 محبوبیت بالاتری دارد. این پیچ در سایز 10 میلیمتر با دنده درشت و اغلب بصورت نیم دنده مورد استفاده قرار می گیرد.

دیگر محصولات
پیچ آلن مغزی سایز M6
پیچ آلن مغزی سایز M6
پیچ ام دی اف سایز 4
پیچ ام دی اف سایز 4
پیچ استوانه ای سر عدسی استیل سایز M5
پیچ استوانه ای سر عدسی استیل سایز M5
پیچ خشکه سایز 8 میلیمتر
پیچ خشکه سایز 8 میلیمتر
پیچ متری گالوانیزه سایز 8
پیچ متری گالوانیزه سایز 8
پیچ آلن خشکه 8.8 سایز 10 میلیمتر
پیچ آلن خشکه 8.8 سایز 10 میلیمتر
پیچ نوک مته ای شیروانی سایز 5
پیچ نوک مته ای شیروانی سایز 5
پیچ شش گوش آهنی سایز 6 میلیمتر تمام دنده
پیچ شش گوش آهنی سایز 6 میلیمتر تمام دنده
پیچ شیروانی سایز 14
پیچ شیروانی سایز 14
پیچ آلن سر تخت استیل M8
پیچ آلن سر تخت استیل M8
بازگشت به انواع پیچ
اطلاعات صنعتی خود را بالا ببرید
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved