نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فولاد آلیاژی ایران
دفعات بازدید : 27213
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 27213

پیشرفت های علمی در تهیه فولاد ضد زنگ

پیشرفت های علمی در تهیه فولاد ضد زنگ پیشرفت های علمی در تهیه فولاد ضد زنگ
محققان دانشگاه بوفالو نیویورک پیشرفت های خوبی در تهیه فولاد ضد زنگ داشته اند و سعی دارند با استفاده از کامپوزیت گرافنی جایگزینی غیر سمی برای پوشش دهی کنونی پیدا کنند که حاوی کروم است و سرطان زاست.
محققان دانشگاه بوفالو نیویورک پیشرفت های خوبی در تهیه فولاد ضد زنگ داشته اند و سعی دارند با استفاده از کامپوزیت گرافنی جایگزینی غیر سمی برای پوشش دهی کنونی پیدا کنند که حاوی کروم است و سرطان زاست.

این دانشمندان در اولین تحقیقات خود قطعات فولاد پوششی را به طور مداوم در آب شور قرار دادند که فرایند زنگ زدگی را سرعت می دهد و مشاهده کردند که فولاد تنها برای چند روز در مقابل زنگ زدگی مقاومت نمود.

ولی با به کارگیری کامپوزیت گرافنی توانستند این مدت زمان را به یک ماه برسانند. آب شور محیطی ایجاد می کند که زنگ زدگی خیلی سریع رخ دهد و در حالت طبیعی و محیط بیرون این مدت زمان مقاومت خیلی طولانی تر می شود.

حال این محققان سعی دارند به کار خود ادامه دهند و قدرت مقاومت کامپوزیت گرافنی را افزایش دهند. ظاهرا کارخانه تاتا استیل در تامین مالی این پروژه ها نقشی اساسی داشته است.

با ورود چنین پوششی به بازار نه تنها سلامت عمومی جامعه دیگر به خطر نمی افتد بلکه ایجاد شغل خواهد نمود. همچنین این محصول با تجهیزات فعلی بسیاری از کارخانه هایی که فولاد ضد زنگ تهیه می کنند سازگار است.

گرافن نازک ترین و مقاوم ترین ماده ای است که تاکنون شناخته شده است و به تک لایه­هایی از اتم های کربن گفته می شود که ساختاری شبیه به کندوی عسل دارند.

ویژگی ضد آب بودن و رسانایی این ماده موجب ضد زنگ بودن آن شده است. از نفوذ آب و واکنش های الکتروشیمیایی که آهن را به اکسید آهن تبدیل می کند جلوگیری می نماید.
فروش انواع فولاد
انواع ورق و آهن آلات و انواع ناودانی و میلگرد و نبشی
قیمت مناسب انواع آهن الات
فروش آن لاین آهن
ورق سیاه و مفتول در فولاد آلایاژی ایران

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved