نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
دراکو بکسل
دفعات بازدید : 77071
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 77071
زنجیر لنگر وینچ کشتی
,,,عمده فروش,خرده فروش
جنوب‌ تهران
021-55409906
021 55409851 - 55422650
vahid.vm323@gmail.com

زنجیر لنگر وینچ کشتی

(winch anchor chain)

زنجیر لنگر یا انکر در واقع به رشته زنجیری گفته می شود که برای اتصال لنگر در کشتی رانی به وینچ کشتی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانیکه کشتی در محل خاصی لنگر می اندازد در واقع قصد توقف در آن مکان را دارد. پس از اتمام توقف زنجیر لنگر توسط وینچ زنجیری قدرتمندی که توان آن بر حسب وزن کشتی انتخاب می شود بالا کشیده می شود. هم سایز زنجیر لنگر و هم ساز لنگر تابع سایز، ابعاد و وزن کشتی می باشد و در برخی از موارد لنگر ها به وزن بالای 70 تن نیز می رسند.
زنجیر لنگر تحت تنش های شدید کششی و حتی فراتر از آن تحت نوسانات و موج های دریا تحت impact یا اعمال بار لحظه ای نیز قرار می گیرد و از این رو می بایست از مقاومت تنسایل بسیار بالایی برخوردار باشد. از این رو اغلب از آلیاژ های سخت فولادی در تولید زنجیر لنگر استفاده می شود که اولا دارای درصد بالایی از کربن بوده و ثانیا طی عملیات سخت کاری حرارتی تولید شده باشد.
از نظر فیزیکی دانه های زنجیر لنگر دارای یک راد بصورت جوشش در میان هر یک از دانه ها هستند. این میله جوشی بین دانه های زنجیر لنگر تحت تنش کششی در اتصال وینچ قرار نمی گیرد بلکه بعنوان یک ابزار برای جلوگیری از جمع شدن زنجیر لنگر مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع از آنجایی که کشتی وزن بسیار بالایی دارد، در صورتیکه زنجیر لنگر بر اثر موج های وارده به کشتی جمع شده و یکباره دچار کشیدگی قرار گیرد پاره خواهد شد. وجود این میله ها در هر یک از دانه های زنجیر لنگر از این انقباض و انبساط طولی زنجیر لنگر ممانعت می کند.
از آنجایی که آب دریا مملو از نمک ها و املاح می باشد دارای قابلیت خوردگی بسیار بالایی است. از این رو زنجیر لنگر را اغلب بصورت آبکاری شده گالوانیزه گرم به منظور افزایش مقاومت محیطی در برابر زنگ زدگی مورد استفاده قرار می دهند.

زنجیر لنگر وینچ کشتی
دیگر محصولات
زنجیر فولادی کروزبی Crosby
زنجیر فولادی کروزبی Crosby
زنجیر خشکه سایز 6 الی 24 میلیمتر
زنجیر خشکه سایز 6 الی 24 میلیمتر
زنجیر الواتور دانه بلند
زنجیر الواتور دانه بلند
بازگشت به زنجیر فولادی و استیل بار برداری
اطلاعات صنعتی خود را بالا ببرید
سیم بکسل آسانسوری
نانوتجارت سیم بکسل آسانسوری
آیکون واتساپ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved