Select Language
ENGLISH | PERSIAN
دسته بندی محصولات

مفهوم پمپ سلف پرایم Self priming چیست

مفهوم پمپ سلف پرایم Self priming چیست

پمپ های سلف پرایم Self priming pumps در واقع دسته ای از پمپ های صنعتی هستند که قابلیت ایجاد خلا و مکش اولیه برای ورود سیال مایع به داخل الکتروپمپ را دارند و نیاز به شارژ اولیه محفظه هوزینگ ندارند. در مقابل الکترپمپ هایی هستند که شروع به فعالیت آنها مستلزم قرار ادن مقداری سیال مایع در داخل پمپ بوده و امکان مکش اولیه برای ورود مایع به پمپ را ندارند.

از میان الکتروپمپ های صنعتی پمپ های پیستونی که دارای هد انتقال سیال بسیار بالایی نیز هستند از مهمترین انواع پمپ های سلف پرایم بوده و بدون نیاز به شارژ اولیه به پمپاژ می پردازند. پمپ های دیافراگمی نیز که در واقع در دسته پمپ های پنوماتیکی قرار دارند از جمله دیگر انواع پمپ های سلف پرایم می باشند.

پمپ های گریز از مرکز یا سانتریفیوژ به جز پمپ های دریایی آب شور که دارای پروانه و ایمپلر لاستیکی هستند در دسته پمپ های غیر سلف پرایم قرار دارند و سیل پروانه های فلزی به اندازه ای قوی نیست که اجزای عبور هوا را نداده و از این رو برای عملکرد اولیه نیاز به شارژ محفظه هوزینگ پمپ گریز از مرکز با سیال انتقال می باشد.

نانوتجارت پمپ دریایی ساف پرایم جابسکو

البته در صورتیکه ارتفاع مکش بسیار کم باشد خلا اندک بوجود آمده توسط پمپ گریز از مرکز می تواند برای ایجاد جریان کافی باشد، اما با توجه به اینکه ارتفاع مکش برای هر نوع پمپ از میزان حداقلی0 و حداکثری 10 متر می باشد استفاده از پمپ گریز از مرکز به جز پمپ های دارای پروانه لاستیکی بدون سیال اولیه مقدور نیست.

I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved