Select Language
ENGLISH | PERSIAN
دسته بندی محصولات

آشنایی با کولیس دیجیتال و روش کار با کولیس دیجیتال

آشنایی با کولیس دیجیتال و روش کار با کولیس دیجیتال

كوليس – یا همان Caliper یکی ازابزاراندازه گیری و ابزار دقیق به حساب میآید ، کولیس دارای استفاده زیادی در صنایع مختلف از جمله مهندسی و پزشکی و کارگاهی و نظامی و حتی مصارف خانگی نیز دارد . کولیس دیجیتال یکی از دقیق ترین انواع کولیس در صنعت و بازار به حساب می آید ، واز مزیت های مهم آن نسبت به سایر کولیس ها ی دستی و کولیس های ورنیه خواندن و کار کردن آسان با آن است . دامنه اندازه گیری در ک.لیس های دیجیتال از ( 0 تا 15 سانتی متری و 0 تا 20 و 0 تا 30 سانتی متری از سایز های متداول و پر مصرف کولیس ها میباشد و همین طور دقت اندازه گیری در کولیس ، معمولا یک صدم و دو صدم میلی متر یا 0.0005 و 0.001 اینچ میباشد . البته با اینکه کار با کولیس دیجتال آسانتر است ولی از لحاظ قیمت و حساسیت نگهداری تفوات بالایی نسب به سایر کولیس ها دارد .

مراحل کار با کولیس دیجیتال

1. صفر کردن قبل از اندازه گیری : قبل از شروع کار و استفاده از کولیس دیجیتال با هر نوع برندی کولیس خود را صفر نمایید. اشتباه و فراموشی در این مرحله ممکن است باعث خطا دراندازه گیری و اشتباه در کار شود. 2. اندازه گیری ابعاد خارجی : هنگام کار با کولیس دیجیتال برای اندازه گیری ابعاد بیرونی قطعه یا جسم از فک خارج کولیس دیجیتال استفاده میشود . و در هنگام نگه داشتن کولیس دیجیتال مطمئن باشید که جسم یا قطعه با فک کولیس دیجیتال به موازات باشد . در غیر این صورت اندازه گیری دقیق نیست . 3. اندازه گیری ابعاد درون : برای اندازه گیری ابعاد داخلی با کولیس دیجیتال فک داخلی کولیس دیجیتال استفاده میشود.و نحوه نگه داشتن جسم عمود بر فک ها میباشد. 4. عمق سنجش با کولیس دیجیتال : از عمق سنج کولیس دیجیتال برای اندازه گیری عمق قطعه و یا جسم استفاده میگردد. در هنگام کار برای تشخیص عمق توسط کولیس دیجیتال باید کولیس عمود بر سطح اندازه گیری شده باشد.

مشخصه کلی کولیس دیجیتال

کولیس دیجیتال دارای سنسور ها یی است که قابلیت این را دارند نوسان انرژی الکتریکی را به دلیل تغییر اندازه دهانه کولیس دیجیتال را تشخیص بدهد ، و در زیره فک کولیس دیجیتال نیز ،یک مدار الکترونیکی وجود دارد ، که این مدار بهمراه صفحه مسی که در زیره آن قرار دارد نقش ، سنسور خازنی کولیس دیجتال را تشکیل میدهد.

I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved