Select Language
ENGLISH | PERSIAN
دسته بندی محصولات

تشخیص بلبرینگ اصلی از بلبرینگ تقلبی

تشخیص بلبرینگ اصلی از  بلبرینگ تقلبی

در صنعت بلبرینگ همیشه بین خریدار بلبرینگ و فروشنده بلبرینگ بزرگترین مشکل از اطمینان خرید بلبرینگ اصلی و ایجاد اعتماد در ارائه بلبرینگ اصلی از طرف فروشنده بلبرینگ میباشد ، همین طور با شرایط تحریم ایران و عدم حضور نمایندگان و فروشگاه های مرکزی برند های معتبر در این صنعت ، فروشندگان بلبرینگ در هنگام فروش باید ضمانت اصالت و اصلی بود بلبرینگ و یاتاقان را تضمین کنند ولی باز در این مقاله سعی شده است تا شما را با نکاتی آشنا کنیم که در فرایند خرید ، با اطمینان بیشتری اقدام به خرید بلبرینگ نمایید .

یکی از موارد توجه به نوع بسته بندی بلبرینگ میباشد، با توجه به اینکه بلبرینگ های تقلبی در جعبه های طراحی شده همانند بلبرینگ اصلی قرار میگیرند و لی هر نوع از برند بلبرینک دارای خصوصیات و ظاهر خاصی هستند و حتی میزان و پر رنگی بسته بلبرینگ قابل تشخیص است بعنوان مثال بلبرینگ SKF در جعبه آبی رنگ با رنگ آبی خاصی که به آبی پرسین معروف است قرار دادرد ولی در مورد بسته تقلب آن در بسته با آبی رو به بنفش قرار دارد. یکی از موارد دیگر نوع فونت طراحی شده و حک شده روی بلبرینگ است ، در این مورد هر شرکت سازنده دارای فونت و نوع حک خاصی روی بلبرینگ خود هستند که با توجه به فونت و نوع و برجستگی حک میتوان بلبرینگ اصلی را از تقلبی شناسایی کرد که این نیاز به تجربه زیادی دارد .

شماره فنی و علائم سطحی یاتاقان و بلبرینگ ها

توجه به شماره فنی با توجه به کشور سازنده بلبرینگ ، لازم بذکر است هر برند که در هر کشوری اقدام به طراحی و تولید بلبرینگ میکند با توجه به آن کشور از کد و شماره فنی خاصی استفاده میکند مثلا اگر شماره فنی مربوط به لهستان باشد و فروشنده آن را آلمانی معرفی کند حتما در مورد خرید آن بلبرینگ باید بازنگری شود .

نانوتجارت تشخیص یاتاقان و بلبرینگ اصلی NSK

داشتن کاتالوگ در جعبه بلبرینگ و یاتاقان و هم خوانی کد و مشخصات آن که روی بلبرینگ حک شده است و یکی دیگر از موارد بسیار مهم توجه به قیمت و استعلام قیمت یک بلبرینگ از چند فروشنده میباشد که متاسفانه بلبرینگ های تقلبی با قیمت پایین تر در بازار موجود است که خود میتواند باعث خسارت بالایی در هنگام کار گردد . با توجه به شرایط و وضعیت و نوسانات قیمت بلبرینگ و فروش بلبرینگ های تقلبی بی کیفیت بهتر است بلبرینگ و یاتاقان را از فروشگا های معتبر و بهمراه ضمانت فروشنده در فاکتور اقدام به خرید کرد . (سامانه نانوتجارت معرف فروشندگان و فعالان صنعت بلبرینگ ایران )

I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved