نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
کناف پرشین
دفعات بازدید : 16011
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 16011

اجرای کناف و برش صفحات روکش دار گچی کناف

اجرای کناف و برش صفحات روکش دار گچی کناف صفحه 10
اجرای پخ و پرداخت لبه های برش خورده
تمامی لبه های برش خورده حتماً باید قبل از نصب ، پخ خورده و پرداخت شوند . حذف هر یک از مراحل ذیل ، عملیات درزگیری را دچار خلل نموده و در نتیجه کیفیت نهایی کار نزول خواهد کرد
*لبه به وسیله رنده یکنواخت می شود .
* با استفاده از پخ زن ، لبه پخ زده می شود.
* به وسیله ساب ماله ای ، هر دو وجه عمودی و مایل لبه پخ خورده پرداخت و کاغذهای اضافه نیز برداشته می شود .

*** صفحات مرکب کناف ، پنل های گچی هستند که توسط یک لایه عایق پشم معدنی یا پلی استایرن پوشیده شده اند .
نکات فنی
* در هنگام برش پنل ، کاغذ روکش در لبه ها نباید آسیب ببیند . عدم توجه به این موضوع ، عملیات درزگیری را دچار مشکل خواهد نمود .
* دستگاه پخ زن دارای دو زاویه 22.5 و 45 درجه می باشد . از زاویه 22.5 درجه برای صفحات با ضخامت تا 9.5 میلی متر و از زاویه 45 درجه برای صفحات با ضخامت 12.5 تا 18 میلی متر استفاده می شود .
* برای سهولت ، سرعت و ارتقا کیفیت اجرای پخ ، توصیه می شود که صفحات گچی بر روی میز کار قرار داده شده یا عملیات بر روی پالت بسته بندی انجام گردد .
* به طور کلی استفاده از تیغ برش برای پخ زدن صفحات گچی توصیه نمی شود ؛ زیرا مهارت نصاب در کیفیت پخ اجرا شده تاثیر زیادی خواهد داشت . چنانچه عرض پنل به اندازه ای کم باشد یک نوار باریک که استفاده از دستگاه پخ زن میسر نباشد ، در چنین مواردی ناگزیر به وسیله تیغ برش ، پخ اجرا می شود . برای این منظور ، ابتدا روی صفحه گچی و به فاصله 4 میلی متر از لبه یک خط ترسیم شده و سپس به وسیله تیغ برش ، پخی یکنواخت با زاویه 45 درجه اجرا می شود .
* چنانچه لبه های پنل های نصب شده پخ خورده نباشد ، اجرای پخ بر روی آن ها به وسیله تیغ برش مجاز نمی باشد ؛ زیرا نوک تیغ به پنل مجاور آسیب خواهد رساند .
* باید فاصطه درز میان دو صفحه مجاور 2 میلی متر و پهنای هر یک از پخ ها در دو لبه مجاور 4 میلی متر باشد .
* همواره دو لبه مجاور باید متجانس باشند ؛ بدین معنی که چنانچه یک لبه کارخانه ای در مجاورت یک لبه برش خورده قرار گیرد ، ناگزیر لبه کارخانه ای نیز باید برش بخورد و کلیه مراحل پخ زنی و پرداخت بر روی آن انجام شود .
* در محل درها ، باید صفحات گچی به صورت L شکل و در محل پنجره ها ، تابلوی برق و جعبه آتش نشانی ، به صورت ᴄ شکل بریده شوند . بدین ترتیب پس از نصب پنل ، درز ممتد در امتداد قائم چهارچوب باز شو ایجاد نمی شود . در صورتی که جزئیات اخیر رعایت نشود ، در امتداد درزهای قائم ترک ایجاد خواهد شد .
نصب صفحات روکش دار گچی
روش اجرا
*در ساختارهای دیوار ، می توان صفحات گچی را با استفاده از جک نگهدارنده پنل بر روی زیرسازی تکیه داد . مزیت اصلی استفاده از جک در نصب صفحات گچی ، پیچ کاری توسط یک نفر بدون نیروی کمکی می باشد .
*درساختار های سقف ، می توان صفحات گچی را با استفاده از بالابر نگهدارنده پنل بر روی زیرسازی قرار داد .
*برای دستیابی به حداکثر استحکام در ساختارهای دیوار ، باید صفحات گچی به صورت قائم نصب شوند راستای طولی پنل ، هم راستای استاد اجرا شود .
*برای دستیابی به حداکثر استحکام در ساختارهای سقف ، باید صفحات گچی به صورت عرضی نصب شوند راستای طولی پنل ها ، عمود بر راستای سازه های پنل خور اجرا شود . در این حالت ، لبه های برش خورده در محل سازه های پنل خور قرار می گیرند به عنوان یک قاعده همیشگی در سقف های کاذب ، همواره یک سازه باید لبه برش خورده پنل را پشتیبانی نماید .
صفحه 12
ادامه دارد .....





صفحه 14
طرز تهیه بتونه درزگیر و ماستیک کناف
تهیه بتونه و درزگیر کناف
برای تهیه بتونه درزگیر کناف ، پودر بتونه و آب به نسبت 4 به 3 4پیمانه پودر بتونه و 3پیمانه آب و به ترتیب زیر مخلوط می شوند
*آب را داخل ظرف مخصوص تهیه بتونه ریخته و پودر بتونه به آرامی به آن اضافه می شود .
* به مدت 2 تا 3 دقیقه صبر کرده تا پودر بتونه تمامی آب روی سطح را جذب نموده و به حالت خمیری درآید .
* با استفاده از کفچه ، بتونه را به مدت 1 تا 2 دقیقه مخلوط نموده تا خمیری یکدست حاصل شود .
تهیه ماستیک کناف ؟؟؟؟؟ ادامه دارد ..... صفحه 15



صفحه 81
اجرای تاسیسات الکتریکی
سیم کشی در دیوار های کناف ، سیم کشی به روش معمول لوله خرطومی یا فلزی صورت می گیرد . برای عبور تاسیسات افقی ، بازشوهایی بر روی استادها وجود دارد . علاوه بر بازشوهای کارخانه ای موجود بر روی استادها ، می توان بر روی این سازه ها بازشوهای اضافی جهت عبور تاسیسات ایجاد نمود . ابعاد و تعداد بازشوهای اضافی بر اساس جدول زیر تعیین می شود .
تعداد بازشو های اضافی تعداد لایه های پوششی استاد
1 عدد برای هر استاد تک لایه CW7075/100
2 عدد برای هر استاد چند لایه CW7075/100
1 عدد برای هر استاد چند لایه CW50


مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved