نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
مبلمان اداری البـــــــــــرز فروش پایان یک معامله نیست،آغاز یک تعهد نسبت به اعتماد شماست
دفعات بازدید : 63723
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 63723
فیلتر صنعتی مانا
تکین بکسل
جرثقیل سقفی ویکی لیفت

اصول طراحی سالنهای امفی تئاتر و همایش

اصول طراحی سالنهای امفی تئاتر و همایش صندلی آمفی تئاتر | صندلی سینمایی

اصول طراحی سالنهای امفی تئاتر و همایش
1-سالن آمفی تئاتر بر سه بخش اصلی تقسیم می شود
*پذیرش و ورودی
*فضای انتظار
*فضای خدمات

2-نکات مهم در طراحی سالنهای آمفی تئاتر

*سن یا صحنه و پشت صحنه
اندازه و ابعاد سن بستگی به مساحت کل سالن آمفی تئاتر که در آن صندلی آمفی تئاتر هست دارد. معمولا و به صورت اصولی و مهندسی اندازه آن 10/1 مساحت کل می باشد. که البته در داخل آن اتق فرمان وپشت صحنه نیز تعبیه می شود.

**زاویه دید افقی و عمودی
زاویه دید افقی افراد نشسته بر روی صندلی آمفی تئاتر در داخل سالن حدودا 112 درجه می باشد . که طبق اصول طراحی مهندسی سالن و صندلی این زاویه دید ردیف اول است وزاویه دید ردیف آخر حدود 80 درجه می باشد وبا توجه به این تفاسیر زاویه دید کلی سالن حدودا 94 درجه می شود
زاویه دید افقی کلی= زاویه دید اولین ردیف +زاویه دید آخرین ردیف /2
البته این فرمول تقریبی است چون زاویه دید به عواملی چون مسطح و پله ای و شیبدار بودن سالن نیز بستگی دارد که در مقالات بعدی بیشتر در مورد آنها بحث می شود.


***شکل سالن آمفی تئاتر
برای سالنهای 100 نفره وکمتر شکل چهار گوش بخاطر انعطاف پذیری آن مناسب می باشد.ولی برای سالنهای بیشتر از 100 نفر شکل پله ای و یا شیبدار با رعایت اصول جذب و انعکاس صدا بدلیل زاویه دید بهتر مناسب می باشد.تشریح در مقالات بعدی.


****قانون فرار
در طراحی سالنهای آمفی تئاتر باید قانون فرار را در نظر بگیریم.به طور مثال راهرو برای یک سالن آمفی تئاتر 120-70 سانتی متر می باشد. و اگر مساحت سالن بیشتر باشد فقط تعداد راهروها اضافه می گردد. و آن به این دلیل است که برای شخصی که روی صندلی چرخدار و یا با دو عصا در حال تردد از آن راهرو می باشد حداقل 70و 85 سانتی متر است و این عرض مناسبترین فاصله می باشد.همچنین طبق قانون فرار در مواقع ضروری زلزله و.....باید کل افراد در کمترین زمان از سالن خارج شوند . که در مقالات بعدی به آن می پردازیم.


*****آکوستیک
تمامی اشیا ضریب جذب و ضریب بازتاب یا انعکاس صدا دارند. که در سالنهای آمفی تئاتر نیز به همین صورت است.برای سالنهای بیشتر از 300 متر مربع رعایت اصول آکوستیک نقش بسیار مهمی دارد به طور مثال سطوح محدب و مقعر و به طور کلی سطوح نا منظم در انعکاس امواج صوتی و ایجاد مشکلات اکوستیکی نقش دارند.که این به پارامترهایی چون ارتفاع و طول و عرض سالن نیز بستگی دارد

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
جرثقیل سقفی | لنت ترمز
جرثقیل تک فاز | بالانسر فنری
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved