نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
قالب سازی پولاد
دفعات بازدید : 205956
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 205956

قالب سازی پلاستیک

قالب سازی پلاستیک قالب سازی پلاستیک فرایند تولید قطعات با استفاده از مواد قالبگیری در یک قالب است به عبارتی فرآیند شکل دهی پلاستیک با استفاده از یک قاب سفت و سخت یا قالب است
قالب سازی پلاستیک را می توان با انبوهی از مواد، از جمله فلزات، شیشه، الاستومرها،پلیمر های ترمو ست و ترمو پلاستیک و... انجام داد.مواد در یک بشکه ی حرارت داده شده تزریق میشوند ،مخلوط میشوند و در یک قالی سرد و سخت پیکر بندی میشوند. قالب توسط قالب ساز فلزی ، آلومینیومی یا فولادی ساخته میشود.در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی ، امکان چاپ 3D نیز بر روی قالب وجود دارد.
قالب سازی پلاستیک به طور گسترده ای برای تولید انواع قطعات، از کوچکترین قطعات تا قطعات کل بدن اتومبیل استفاده می شود.
از قالب سازی پلاستیک برای ساخت های مختلف مانند قرقره سیم، بسته بندی، درب بطری، داشبورد خودرو،ظروف نگهداری، قطعات مکانیکی از جمله چرخ دنده ها ، و بسیاری از محصولات پلاستیکی دیگر استفاده میشود
نحوه ی کار در قالب سازی پلاستیک پلیمر مایع را در یک محفظه ی تو خالی قرار میدهیم تا شکل بگیرد و اغلب دامنه های مختلف از فشار و حرارات لازم است.
تکنیک های مختلفی برای قالب سازی پلاستیک موجود است،قالب سازی تزریقی،قالب سازی چرخشی،قالب سازی ضربه ای،و... هر روش مزایایی دارد و برای قالب های خاصی مناسب است.
پلاستیک ها خیلی ارزان نیستند، اما از آنجایی که عملیات ساخت آنها را میتوان یکپارچه کرد، محصولات پلاستیکی میتوانند از محصولات فلزی ارزان تر باشند. هر چه میزان تولید محصولات پلاستیکی زیادتر باشد قیمت پلاستیک و زمان چرخه تولید مهمتر می شوند.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved