نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 75216
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 75216
الکترود استیل
صادر کننده,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02166730889
aryawelding@yahoo.com

الکترود استیل

(Stainless steel electrode)

آلیاژ های استنلس استیل در واقع یک آلیاژ با درصد بالایی از فلز آهن می باشد که در ترکیبات خود از عناصر فعال فلزی مانند کروم Cr با فراوانی حداکثر 19% و عنصر فلزی نیکل Ni با فراوانی حداکثر 10% استفاده می کند آلیاژی ضد زنگ بالاخص در تماس با آب و رطوبت می باشد. الکترود استیل در واقع اتصالی است که از آن برای اتصال صفحات و قطعات تولید شده از گرید های مختلف استنلس استیل استفاده می شود که گرید این الکترود ها نیز مطابق با گرید های صفحات استیل انتخاب می شود. الکترود استیل دارای دو بخش شامل مغزی تولید شده از گرید های مختلف استنلس استیل به رنگ نقره ای مایل به زرد و بصورت براق می باشد که در بیرون دارای فلاکس می باشد که از متریال های مختلفی مانند آهک، سلولز یا اکسید سدیم تولید شده است. در جوشکاری استیل با بکارگیری الکترود استیل در واقع بخش مغزی که از جنس استنلس استیل است به روش قوس الکتریک ذوب شده و در داخل محفظه و درز دو فطعه فلزی روان می شود و این محفظه را می پوشاند و روکش بیرونی الکترود استیل بصورت سر باره بر روی منطقه جوئش قرار می گیرد تا از سرد شدن یکباره سطح استیل جلوگیری به عمل آمده و جوشی با دوام بالاتر و قابلیت های بهتر چکش خواری پدیدار شود. بازرگانی جوش و برش آریا وارد کننده و عرضه کننده گرید های مختلف الکترود استیل در ایران می باشد.
کاربرد : جوشکاری استنلس استیل

الکترود استیل

فاکتور های انتخاب الکترود استیل بر حسب شرایط کاری

بدون تردید شرایط محیطی شامل میزان گازهای خورنده و رطوبت که عامل اصلی زنگ زدگی قطعات فلزی هستند و تاثیر آنها حتی بر روی قطعات استنلس استیل نیز در طی زمان پدیدار می شود از مهمترین فاکتور های انتخاب گرید استنلس استیل در تولید قطعات و الکترود استیل هستند. ترکیبات استنلس استیل در گرید های مختلف هر چند مقاومت بسیار بالاتری از دیگر ترکیبات پر کاربرد آلیاژ آهن مانند فولاد و چدن دارند اما حتی استیل نیز در مدت طولاتی در تماس با آب و رطوبت دچار زنگ زدگی می شود که این زنگ زدگی بعنوان مثال برای استیل گرید 304 حدود 0.4 میلیمتر در هر 100 سال می باشد. انتخاب الکترود استیل در جوشکاری قطعات تولید شده از استنلس استیل مطابق با گرید قطعات و بر حسب شرایط محیطی کاربری قطعه نهایی و حتی شرایط محیطی صورت می پذیرد. بعنوان مثال الکترود استیل سری 61.30 که در واقع دارای درصد کربن بسیار پایینی است و برای جوشکاری استیل تا مرز 19 درصد کروم نیز بکار گرفته می شود دارای محدوده کاری دمایی تا میزان حداکثر 350 درجه سانتی گراد می باشد. این در حالی است که الکترود استیل سری 62.53 که دارای پوشش از نوع Rutile می باشد قابلیت مقاومت حرارتی تا دمای 1150 درجه سانتی گراد را نیز بوجود می آورد. به همین ترتیب تاثیر گازهای خورنده محیطی نیز چه در انتخاب گرید استنلس استیل و چه در جوشکاری استیل با الکترود استیل اهمیت دارد. بعنوان مثال الکترود استیل گرید 316 و 316L در محیط هایی با درصد بالایی از گازهای کلرید که گازی خورنده نیز هستند مقاومت مناسبی نسبت به دیگر گرید های الکترود استیل از خود نشان می دهد.

گرید های مختلف الکترود استیل

گرید های مختلف الکترود استیل با اعداد و حروفی مشخص می شوند که هر یک معرف درصد های مشخصی از ترکیبات آلیاژی کروم و نیکل با درصد بالا و درصدهایی پایین تر از فلزاتی مانند مولیبدنیوم در ترکیبات شیمیایی الکترود استیل هستند. از آنجایی که تنسایل مقاومت کششی گرید های مختلف استیل تقریبا با هم برابر می باشد هر یک از این کد ها سه مشخصه اصلی از الکترود استیل یعنی مقاومت محیطی در تماس با گازهایی با مشخصات خورندگی خاص، قابلیت جذب پذیری تحت میدان مغناطیسی و قابلیت های مقاومت حرارتی از مهمترین آنها می باشند. در زیر به گرید های مختلف الکترود استیل می پردازیم.

برخی از گرید های استنلس استیل از حرف L نیز در پایان کد خود استفاده می کنند که این حرف اشاره به گرید هایی از استنلس استیل دارد که طی یک عملیات ویژه حرارتی برای عملکرد تحت تنش های سرمایشی نیز آماده شده اند و بعنوان مثال الکترود استیل 316L برای جوشکاری قطعاتی از استیل که بعنوان مثال در محیط های سردخانه ای تحت دمای بسیار پایین عمل می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. جهت کسب اطلاعات فنی بیشتر پیرامون این الکترود ها می توانید با گروه فنی بازرگانی جوش و برش آریا تماس حاصل نمایید.

الکترود استیل 308L-16

الکترود استنلس استیل 309L

این گرید از الکترود استنلس استیل دارای تنسایل مقاومت کششی 580 مگاپاسکال برابر 84 Ksi می باشد و درصد خزش آن در پس از فرایند جوشکاری 32% است. تنش خستگی این الکترود استیل 470 نیوتن بر میلیمتر مربع معادل 64 Ksi بوده و در مرحله تست در محدوده دمایی -10 الی 20 درجه سانتی گراد تست می شود. زمان جوشکاری این الکترود استیل در جریان 45-90 آمپر برابر با 38 ثانیه، در جریان 65-120 آمپر برابر با 51 ثانیه، در جریان 85-180 آمپر حدود 50 ثانیه است. ادامه مطلب ...

الکترود استنلس استیل 309L

الکترود استیل 61.81 ESAB

تنسایل مقاومت کششی پس از فرایند جوشکاری این الکترود استیل برابر با 700 مگاپاسکال برابر با 102 Ksi می باشد که در یمان گرید های مختلف قطعات استیل مقاومت کششی بالایی را فراهم می آورد. تنش خستگی Yield Strength پس از جوش برای این الکترود استیل 550 مگاپاسکال برابر با 80 Ksi بوده و دارای 31% میزان خزش تحت کشش پس از فرایند جوشکاری است. این الکترود استیل در ابعاد 2.5 x 300 میلیمتر که برای مدت 36 ثانیه در جریان 50 الی 80 آمپر جوشکاری ادامه مطلب ...

الکترود استیل 61.81 ESAB

الکترود استنلس استیل سری 67.75

این گرید از الکترود استیل که قابلیت اتصال قطعات استیل در گرید های مختلف را نیز دارد در اصل از نوع 24Cr13Ni یعنی با 24% کروم و 13% نیکل در ترکیبات شیمیایی تولید شده است. الکترود استنلس استیل سری 67.75 در محدوده دمایی -50 الی 80 درجه سانتی گراد تست شده و دارای تنسایل مقاومت کششی 600 مگاپاسکال است. میزان خزش پس از فرایند جوشکاری برای این الکترود استیل 35% بوده و دارای تنسایل خستگی برابر با 470 مگاپاسکال است. الکترود استنلس ادامه مطلب ...

الکترود استنلس استیل سری 67.75

الکترود استیل ESAB سری 68.15

این گرید از الکترود استیل که کروم را بصورت 13Cr استفاده می کند برای اتصال قطعات استیل با گرید همسان تولید شده و زمانی که سازه قرار است در معرض گازهای سولفوریک تهاجمی قرار گیرد دارای کاربری عمده است. الکترود استیل ESAB سری 68.15 به مدت 6 ساعت در دمای -20 الی 20 درجه سانتی گراد مورد تست قرار گرفته و دارای میزان خزش 25% پس از فرایند جوشکاری است. تنسایل مقاومت کششی این سری از الکترود استیل برابر با 530 مگاپاسکال بوده ادامه مطلب ...

الکترود استیل ESAB سری 68.15

الکترود جوش استیل سری 68.81

این گرید از الکترود استیل دارای درصد آلیاژی بالایی از داپلکس آستنیت با 40% فریت را دارد. الکترود جوش استیل سری 68.81 دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر تنش های خوردگی داشته و تا دمای 1150 درجه سانتی گراد در برابر پوسته پوسته شدن مقاومت می کند. الکترود جوش استیل سری 68.81 در دمای 68 درجه فارنهایت مورد تست قرار گرفته و دارای خزشی برابر 25% پس از فرایند جوشکاری است. گاز محافظ بکار گرفته شده در جوشکاری این گرید از الکت ادامه مطلب ...

الکترود جوش استیل سری 68.81

جنس و کاربری فلاکس FLUX یا روکش الکترود استیل

فلاکس یا روکش که در جوشکاری قوس الکتریک با الکترود استیل و الکترود های دیگر بر روی مغزی الکترود قرار می گیرد در اصل برای جلوگیری از اکسیداسیون فلز های پایه که در فرایند جوشکاری تا دمای بسیار بالایی پیش می روند و همچنین برای جلوگیری از سرد شدن یکباره نقطه جوش خورده مورد استفاده قرار می یگرد. فلاکس یا روکش الکترود استیل پس از فرایند جوشکاری بر روی سطح باقی مانده و می بایست توسط برس تمیز کاری شود. از محبوب ترین انواع روکش می توان به بوراکس Borax ، اسید هیدروکلریک ، کلرید روی و کلرید آمونیوم اشاره نمود.

عملکرد اصلی روکش یا فلاکس Flux جوش ، اکسیداسیون مواد پایه و پرکننده در طول فرآیند جوشکاری استنلس استیل است. روکش یا فلاکس Flux جوش ماده ای است که در دمای متوسط ​​اتاق تقریباً خنثی است ، اما در صورت قرار گرفتن در معرض دمای بالاتر می تواند به شدت کاهش یابد تا از تشکیل اکسید فلز جلوگیری شود.

فلاکس اکسیدهای سطح فلز را که خیس شدن فلز مذاب را تسهیل می کند ، حل می کند و به عنوان مانعی برای اکسیژن عمل می کند و اکسیداسیون را به حداقل می رساند. از روکش یا فلاکس Fluxها برای ایجاد سطحی برای خیساندن جوشکاری استفاده می شود.

با این حال ، روکش یا فلاکس Flux می تواند حاوی برم و کلر باشد و می تواند پس از فرآیند روکش فلاکس الکترود استیل خورنده باقی بماند و متعاقباً باعث خوردگی سطح در طول تولید یا عملیات شود. بنابراین ، تکنیک های آزمایش و تمیز کردن برای اطمینان از عدم خوردگی سطح پس از فرآیند توسعه یافته است.

رایج ترین آزمایشات برای شناسایی خواص خورنده باقی مانده روکش یا فلاکس Flux در شرایط شدید طراحی شده اند. در حین آزمایش ، یک گلوله روکش فلاکس الکترود استیل هنگام تماس با روکش یا فلاکس Flux روی یک ورق فلزی ذوب می شود. پس از آن ، لحیم در معرض سطوح مختلف رطوبت قرار می گیرد. سپس خوردگی ایجاد شده بصری ارزیابی می شود.

سری 309 از الکترود استیل و کاربری های آن

Arcaloy 309L-15 برای جوشکاری فولادهای کربنی و کم آلیاژی به استنلس استیل استفاده می شود. این الکترود استیل را می توان به شرطی انجام داد که دمای سرویس از حدود 700 درجه فارنهایت (370 درجه) تجاوز نکند. عملیات حرارتی پس از جوش فقط باید با دقت زیاد انجام شود. Arcaloy 309L-15 را می توان به عنوان اولین لایه فولاد ضد زنگ بر روی کربن یا فولاد کم آلیاژ استفاده کرد.

Arcaloy 309L-16 برای جوشکاری فولادهای کربنی و کم آلیاژی به فولادهای ضد زنگ استفاده می شود. این را می توان به شرطی انجام داد که دمای سرویس از حدود 700 درجه فارنهایت (370 درجه سانتیگراد) تجاوز نکند. عملیات حرارتی پس از جوش تنها باید پس از بررسی لازم انجام شود.

Arcaloy 309/309H-16 برای جوشکاری فلز پایه برای تمام دماهای سرویس طراحی شده برای نوع 309 استفاده می شود. محتوای کربن در این الکترود استیل حداقل 0.04٪. می توان از آن برای فولادهای کربنی و کم آلیاژ و اتصالات غیر مشابه استیل استفاده کرد.

مقایسه گرید های الکترود استیل SS316 , SS304

الکترود جوشکاری SS 316 کاربرد اصلی برای جوشکاری فولاد زنگ نزن آستنیتی با آنالیز مشابه فلز جوش (AISI 304) و جوشکاری استنلس استیل الکترود جوشکاری ss 316 است که عمدتاً برای جوشکاری فولاد زنگ نزن آستنیتی کم کربن با ترکیب مشابه مانند AISI 304 استفاده می شود. جوشکاری استنلس استیل الکترود جوش L، 308-L و ss 316 برای جوشکاری AISI (صفحه) توصیه می شود بهترین راه برای جوش فولاد چیست؟ بهترین راه برای جوش فولاد چیست؟ برای شروع جوش، فولاد را در جای خود قرار دهید یک میز جوش با استفاده از گیره و جگ. سپس فولاد را از طریق جوش MIG یا TIG به هم وصل کنید. جوشکاری MIG روشی ارزان برای جوش دادن قطعات بزرگتر به یکدیگر است، در حالی که جوشکاری TIG برای جوش های ظریف تر و قوی تر مناسب است.

تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L چیست؟تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L. تفاوت بین استنلس استیل 316 و 316L این است که 316L دارای حداکثر کربن 0.03 است و برای جوشکاری خوب است در حالی که 316 دارای سطح کربن متوسط ​​است. 316 و 316L آلیاژهای آستنیتی هستند، به این معنی که این محصولات فولادی ضد زنگ در اثر استفاده از جوشکاری استنلس استیل ss 316 جوشکاری الکترود جوشکاری 316 و فولاد زنگ نزن 316L، الکترود های جوشکاری استنلس استیل (صفحه) استنلس استیل استنلس استیل به دست می آورند.

الکترود های جوشکاری TIG استنلس استیل KUNWU ER309L 1/16 اینچ x 36 اینچ (2 پوند) برای جوشکاری نوع 304 و فلزات پایه مشابه یا غیر مشابه 5.0 از 5 ستاره 8 $28.99 $ 28. 99 (0.91 دلار / اونس) (صفحه) 3.6/5 (22) الکترودهای جوشکاری استنلس استیل - D and H India Limited (فولاد) مورد استفاده برای الکترود جوشکاری استیل نوع کربن بسیار کم 22Cr-12 Ni، اتصال فولادهای کربن و کم آلیاژ به ضد زنگ فولادها و جوشکاری سطح روکش شده از استنلس استیل. برای جوشکاری فولادهای روکش ضد زنگ AISI 316، AISI 31 6-L، جوشکاری مفاصل غیر مشابه مانند جوشکاری 316 به فولادهای کربنی و کم آلیاژ و برای خورندگی مناسب است.

 الکترود استیل 316 و 316L

کربن به ضد زنگ مخزن 48 X48X26 بدون فشار است که از 1/4 304 SS ساخته شده است. جوش مخزن مشکلی نیست. جوش دادن مهاربندی به طرفین جایی است که ما با مشکل روبرو هستیم. سیم ضد زنگ به نظر نمی رسد برای نفوذ به مهاربندی فولاد کربنی. این فقط با چیزی که به نظر می رسد نفوذ کمی دارد غلت می زند. پیشنهادی دارید؟ (صفحه) مخلوط دی اکسید کربن برای میگ روی ضد زنگ؟ الکترود جوشکاری استیل به استنلس استیل - جوشکاری میلر جوشکاری ss 316 جوشکاری استنلس استیل 904 فولاد زنگ نزن - تالارهای گفتگوی جوشکاری میلر مشاهده نتایج بیشتر الکترود های جوشکاری فولاد زنگ نزن 316، UNS S31600 جوشکاری فولاد زنگ نزن 316 جوشکاری فولاد زنگ نزن گرید SS 316، برای کاربردهای متعددی برای جوشکاری آلیاژهای آستنیتی با کربن کم، مولیبدن یاتاقان استفاده می‌شود و همچنین در جوشکاری فولاد کروم، نیکل، مو و فولادهای کروم، نیکل، مو، در مواردی که در آن خوردگی ایجاد می‌شود، استفاده می‌شود.

الکترودهای جوشکاری استنلس استیل جوشکاری ضد زنگ . الکترودهای جوشکاری فولاد زنگ نزن ELECTRODES جوشکاری ضد زنگ SS FILLER METAL SELECTOR GUIDE WELDING Stainless STL INFO. نمودار الکترودی قسمت شماره قیمت هر بسته اندازه (قطر) موارد استفاده در بسته بندی مواد شیمیایی معمولی E310-16 AWS A5.4 310-16-332-1 14.95 دلار 3/32 1 پوند بسته(صفحه) E316L-16 - استنلس استیل 4 اینچ جوشکاری x 1/8 ss 316 الکترود جوشکاری استنلس استیل جوش (فولاد) E316L-16 الکترود استنلس استیل AWS A5.4 موقعیت های جوش همه، به جز عمودی پایین AC & DC+ (قطبیت معکوس) مقدمه الکترود استیل روتیل، با آلیاژ بالا (p) E31 -16 الکترود جوشکاری الکترود های فولادی ضد زنگ E316L-16 برای جوش دادن فولادهای مقاوم در برابر اسید مانند 316 و 316L می باشد و دارای قوس صاف با مهره جوش یکنواخت و مسطح و یکنواخت است. محتوای کم کربن در جوش به کاهش بارش کاربید کمک می کند.

I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved