نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 77252
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 77252
فیلر جوش مس
صادر کننده,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02166730889
aryawelding@yahoo.com

فیلر جوش مس

(Copper welding filler)

عنصر فلزی مس Copper که در جدول تناوبی عناصر به Cu شناخته می شود با عدد اتمی 29 و عدد جرمی 63 عنصری فلزی با قابلیت بالای رسانش الکتریکی و حرارتی محسوب می شود. جوشکاری مس با بکارگیری فیلر جوش مس به روش آرگون و حتی به روش لحیم کاری نیز قابل انجام می باشد. انتخاب روش مناسب جوشکاری مس و انتخاب نوع فیلر جوش مس با کیفیت مناسب تاثیر بسیار مهمی در حفظ مشخصات مکانیکی و شیمیایی قطعات پس از فرایند جوشکاری داشته و در رسانش حرارتی و الکتریکی تاثیر مستقیم خواهد داشت. بسته به اینکه از قطعات مسی با خلوص بالای 99.3% استفاده شده باشد که در جوشکاری آن با فیلر جوش مس از ترکیب آرگون و هلیوم در مناسب ترین حالت بصورت 80/20 he/ar انجام میگرد و یا از آلیاژ های ترکیبی مس استفاده شده باشد که به طور همزمان در انتخاب ترکیب آلیاژی فیلر جوش مس و گاز آرگون تاثیر می گذارد در فرایند جوشکاری استفاده می شود که بر ماندگاری جوش و کیفیت نهایی و مشخصات مکتنیکی تاثیر دارند. بازرگانی جوش و برش آریا عرضه کننده سایز های مختلف فیلر جوش مس در سایز های مختلف می باشد که این سایز ها بر حسب حد فاصل جوش قطعات مورد نظر انتخاب می شود.
کاربرد : جوشکاری آرگون مس

فیلر جوش مس

مشخصات مکانیکی فیلر جوش مس

مشخصات مکانیکی فیلر جوش مس شامل اطلاعات عددی و فنی مربوط به کمیت هایی هستند که بصورت مستقیم در کیفیت جوشکاری تاثیر گذاشته و به ماندگاری و حفظ کاربری قطعات پس از جوشکاری کمک می کنند. در اغلب کاربری ها دمای ذوب فیلر جوش مس 1075 درجه سانتی گراد معادل 1967 درجه فارنهایت می باشد. تنش خستگی فیلر جوش مس معادل 8000 psi و تنسایل مقاومت کششی آن معادل 29000 psi است. سختی سطحی تست شده برای فیلر جوش مس برابر با 54 برینل بوده و بر اثر اعمال تنش کششی دچار خرشی برابر با 29% طول فیلر می شود. قابلیت رسانش الکتریکی برای فیلر جوش مس بر حسب کیفیت و درصد شیمیایی و خلوص می تواند متفاوت باشد اما بصورت عمومی دارای مقدار عددی برابر با 40% می باشد. کیفیت و مشخصات مکانیکی فیلر جوش مس هر چند در ضخامتی بسیار ادک در اتصال قرار گیرد تاثیری قابل توجه به کیفیت بالاخص در رسانش قطعه نهایی خواهد داشت. جهت کسب اطلاعات فنی دقیق تر بر حسب نوع جوش و قابلیت های فیلر جوش مس با گروه فنی جوش و برش آریا تماس حاصل نمایید.

ترکیبات شیمیایی فیلر جوشکاری مس

چه قطعات مسی و چه فیلر جوش مس برای داشتن قابلیت های مورد انتظار از فلز مس با خلوص بسیار بالایی مورد استفاده قرار می گیرند که دارای حداقل 98% مس یا کاپر خالص است. از عناصر فلزی مختلف دیگری با درصد های مختلف مانند Tin که با علامت شیمیایی sn در جدول تناوبی شناخته می شود که فلزی رسانا با فراوانی اندک، به رنگ زرد کمرنگ و بسیار نرم و قیمت بالا است به میزان 1% استفاده می شود. از عناصر فلزی دیگر در ترکیب فیلر جوش مس می توان به سرب با فراوانی 0.2%، منگنز با فراوانی 0.5% و آلومینیوم با فراوانی 0.01 درصد اشاره نمود. از عناصر شیمیایی غیر فلزی بکار رفته در ترکیبات شیمیایی فیلر جوش مس می توان به فسفر با فراوانی 0.15% و سیلیکون با فراوانی 0.5% اشاره نمود. البته این درصد ها اغلب بصورت حداکثر می باشند و برای فیلر جوش مس با خلوص 98% صادق می باشند. بدیهی است با بالا رفتن خلوص مس این درصد ها نیز با افت مواجه خواهند شد.

قابلیت جوشکاری آلیاژ های مسی با فیلر جوش مس به روش آرگون

قابلیت جوشکاری آلیاژ های مسی با فیلر جوش مس به روش آرگونفرآیندهای جوشکاری مانند جوشکاری قوس فلزی گاز آرگون ('GMAW') و جوشکاری قوس تنگستن گاز آرگون ('GTAW') معمولاً برای جوشکاری مس و آلیاژهای آن استفاده می شود ، زیرا ورودی گرمای موضعی بالا هنگام جوشکاری استفاده از فیلر جوش مس با رسانایی حرارتی بالا مهم است. ممکن است از جوشکاری قوس فلزی دستی ('MMAW') از مس و آلیاژهای مس (روش لحیم کاری) استفاده شود ، اگرچه کیفیت آن به همان خوبی نیست که در فرایندهای جوشکاری با گاز محافظ آرگون با فیلر جوش به دست آمده است. قابلیت جوش پذیری مس در بین نمرات خالص مس (a) ، (b) و (c) متفاوت است. میزان بالای اکسیژن در مس سخت می تواند منجر به تلخ شدن در ناحیه تحت تأثیر گرما و تخلخل فلز جوش شود. مس بدون اکسید فسفر قابل جوشکاری بیشتر است ، با استفاده از سیم های پرکننده حاوی اکسید کننده ها (Al ، Mn ، Si ، P و Ti) از تخلخل جلوگیری می شود. بخشهای نازک را می توان بدون پیش گرم کردن با اعمال حرارت به فیلر جوش مس جوش داد ، اگرچه قسمتهای ضخیم تر نیاز به پیش گرم کردن تا 60 درجه سانتی گراد دارند. بر خلاف مس ، آلیاژهای مس به ندرت قبل از جوشکاری نیاز به پیش گرم شدن دارند. قابلیت جوش پذیری در بین آلیاژهای مختلف مس به میزان قابل توجهی متفاوت است و باید مراقبت شود تا از روش صحیح جوشکاری برای هر آلیاژ خاص برای کاهش خطرات نقص جوشکاری اطمینان حاصل شود.

مقایسه لحیم کاری مس و جوشکاری مس با فیلر

جوشکاری مقاطع مس ضخیم به دلیل هدایت سریع حرارت از محل اتصال به فلز پایه اطراف نیاز به گرم شدن زیاد پیش از جوشکاری حرارتی با فیلر جوش مس دارد. اکثر آلیاژهای مس ، حتی در مقاطع ضخیم ، نیازی به پیش گرمایش ندارند زیرا انتشار حرارتی بسیار کمتر از مس است. برای انتخاب پیش گرمایش مناسب برای یک کاربرد معین ، باید به فرایند جوشکاری ، آلیاژ جوش داده شده ، ضخامت فلز پایه، مشخصات مکانیکی و شیمیایی فیلر جوش مس و تا حدودی جرم کلی جوشکاری توجه شود. آلومینیوم برنز و آلیاژهای نیکل مس نباید از قبل گرم شوند. مطلوب است که حرارت را تا آنجا که ممکن است محدود کنید تا از ورود بیش از حد مواد به محدوده دمایی که باعث از بین رفتن شکل پذیری می شود ، جلوگیری شود. همچنین اطمینان از حفظ دمای پیش گرم تا زمان اتمام جوشکاری محل اتصال بسیار مهم است.

فیلر جوش مس سری C1

این سری از فیلر جوش مس که در سایز های 1.6mm , 2.4 mm , 3.2 mm عرضه می شود دارای دارای قابلیت روان شدن بسیار بالایی بوده که در جوشکاری قطعات مسی دارای درز های عمیق کاربرد گسترده ای دارد. این گرید از فیلر جوش مس سری C1 علاوه بر درصدی از نقره حاوی عناصر اکسید کننده ضروری است - جوشکاری بدون تخلخل و اجزای اکسید مس ایجاد می کند و در صنایع کشتی سازی، نیروگاهی و صنایع غذایی کاربرد گسترده ای دارد. این گرید از فیلر جوش مس طبق ادامه مطلب ...

فیلر جوش مس سری C1

فیلر جوشکاری مس سری C11

در ترکیبات شیمیایی فیلر جوش مس سری C11 از 7% عنصر فلزی قلع استفاد شده است که کاربری این فیلر ها برای جوشکاری قطعات فسفر برنز را بسیار بالا می برد. از این فیلر جوش مس بصورت خاص در مواردی استفاده می شود که همرنگی قسمت جوش خورده با قطعات پایه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صنایع سبک از این گرید از فیلر جوش مس در اتصال قطعات همسان با قابلیت جوشپذیری با مس نیز استفاده می شود. این فیلر جوشکاری در سایز های 1. ادامه مطلب ...

فیلر جوشکاری مس سری C11

ویژگی های فیلر جوش اکسیژن زدایی شده مس De-Oxidised

فیلر جوشکاری مس از نوع ERCu که اغلب به فیلر های بدون اکسیژن یا اکسیژن زدایی شده نیز شناخته می شوند اغلب در سایز 1.6 میلیمتر مورد استفاده قرار گرفته و در جوشکاری آنها از آرگون خالص با خلوص 100% بعنوان گاز محافظ TIG استفاده می شود. این سری از فیلر های جوشکاری برای ایجاد اتصال قطعات مس با قابلیت چکش خواری بالا، هدایت الکتریکی بالا و چسبندگی بالای اتصال تولید شده اند و قابلیت استفاده برای جوشکاری قطعات مسی ریخته گری شده را نیز دارند و همچنین ممکن است برای جوشکاری فولاد گالوانیزه و مس دی اکسید شده به فولاد ملایم که نیازی به اتصالات با مقاومت بالا نیست مورد استفاده قرار گیرد. فیلر جوش مس مس De-Oxidised filler اغلب با بکارگیری برق از نوع جریان DC جوش داده می شود و در ترکیبات شیمیایی خود از 98% مس که گاهی درصد اندکی از فلز ارزشمند نقره را نیز در ترکیبات خود دارد، 1% قلع، حداکثر 0.15% فسفر، 0.5% منگنز% 0.5% سیلیسیوم و درصد بسیار اندکی سرب و الومینیوم استفاده می کند. فیلر جوش مس اکسیژه زدایی شده دارای تنسایل مقاومت کششی برابر با 200 مگاپاسکال و تنش خستگی 55 مگاپاسکال بوده و تحت تنش کششی دارای خزش برابر با 29% است. تولید این فیلر طبق استاندارد ISO 24373 صورت پذیرفته است.

دیگر محصولات
فیلر جوش آهن
فیلر جوش آهن
فیلر جوش استیل
فیلر جوش استیل
فیلر جوش آلومینیوم
فیلر جوش آلومینیوم
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved