نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 76992
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 76992
فیلر جوش استیل
صادر کننده,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02166730889
aryawelding@yahoo.com

فیلر جوش استیل

(Stainless steel welding filler)

فیلر جوش استیل یا شاخه و تیگراد جوش استیل که از آن در جوشکاری آرگون برای اتصال صفخات و قطعات استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرد دارای خواص ضد زنگ در مواجه با اکسید کننده ها و خورنده های محیطی می باشد. فیلر جوش استیل که در گرید های مختلف استنلس استیل تولید می شود دارای رنگ نقره ای مایل به زرد براق بوده و در ترکیبات آلیاژی خود اغلب از عناصر فلزی فعالی مانند کروم Cr که به میزان حداکثر 18% بکار گرفته می شود و نیکل Ni که به میزان حداکثر 8% بکار گرفته می شود بهره می برد. قابلیت آزاد کردن و از دست دادن الکترون های آزاد در این عناصر فلزی است که به فیلر استیل جوش مقاومت محیطی بالایی می دهد. البته از عناصر غیر فلزی مانند منگنز Mn به میزان 1% و سیلیسیوم Si نیز به میزان 1% در کنار درصد بسیار اندکی از گوگرد و فسفر در تولید فیلر جوش استیل استفاده می شود. دمای تقریبی جوش فیلر جوش استیل در جوشکاری آرگون حدود 1350 الی 1470 درجه سانتی گراد می باشد که این دما برای گرید های مختلف فیلر جوش استیل متفاوت بوده و در حین فرایند جوشکاری توسط گاز آرگون فراهم می شود. بازرگانی جوش و برش آریا عرضه کننده گرید های مختلف فیلر جوش استیل در ایران می باشد.
کاربرد : جوشکاری آرگون

فیلر جوش استیل

گرید های مختلف فیلر جوش استنلس استیل

فیلر جوش استیل آستنیت Austenitic stainless steels که در واقع از استیل غیر مغناطیس شو با درصد اندکی کربن و با ساختار مکعبی تولید می شود در گرید های سری 200 و 300 تولید شده که در گرید 304 دارای بیشترین میزان کاربری در تولید فیلر جوش استیل و دیگر قطعات صنعتی با قابلیت مقاوت محیطی در برابر زنگ زدگی تولید می شود. در کل استنلس استیل از آلیاژ هایی است که قابلیت جوشکاری مناسبی داشته و از روش های مختلفی مانند جوشکاری آرگون، جوشکاری مقاومتی، جوشکاری لیزر، جوشکاری اصطکاکی و لحیم کاری نمونه ای از آنها می باشند. در اغلب فیلر های جوش استیل میزان آستنیته بین 16% الی 30% می باشد و انتخاب گرید فیلر جوش استیل همواره دقیقا منطبق با گرید سطوح استیل قابل اتصال انتخاب نمی شود. بعنوان مثال جوشکاری آرگون سطوح استیل گرید 304 که درصد بالایی از کلیه قطعات استیل صنعتی شامل انواع پیچ و مهره استیل، بلبرینگ و یاتاقان استیل، زنجیر های استیل و غیره را شامل می شود بهتر است با بکارگیری فیلر جوش استیل گرید 308 انجام گیرد چرا که ترکیبات مازاد موجود در این گرید در مقایسه با فیلر جوش استیل 304 به ماندگاری بهتر جوش انجام شده کمک قابل توجهی خواهد نمود. از دیگر گرید های پر کاربرد فیلر جوش استیل می توان به گرید های 308L, 309L , 316L اشاره نمود که در ادمه به مشخصات مکانیکی هر یک و شرایط بکارگیری فیلر جوش استیل با این گرید ها در اتصالات جوش آرگون می پردازیم.

مشخصات مکانیکی و کاربری گرید های مختلف فیلر جوش استیل

هر چند گرید های مختلف فیلر جوش استیل دارای درصد های آلیاژی بسیار نزدیک به همی هستند اما تغییرات بسیار ناچیز در ترکیبات شیمیایی Chemical compound می تواند خواص مکانیکی Mechanical Properties متفاوتی را برای جوشکاری آرگون به همراه داشته باشد. در جوشکاری ورق ها و قطعات استیل در گرید های 301, 302, 304, 305 و آلیاژ هایی مانند CF-8 و CF-3 از فیلر استیل جوش در گرید 308L استفاده می شود. البته در کاربری هایی در دماهای بسیار بالا مانند برق قدرت الکترود های کربن بالا مانند 308H مقاومت بالاتری در برابر خزش تحت تاثیر تنش های کششی را برای اتصال جوشکاری شده به همراه خواهد داشت.
در اتصالات صفخات و قطعات استنلس استیل در گرید 316 که به آن استیل نگیر نیز گفته می شود چرا که تحت تاثیر میدان مغناطیسی آهنربا هیچ خاصیت جذبی از خود نشان نمی دهد می بایست از فیلر جوش استیل 316 که بصورت فنی با کد ER316LSi نیز شناخته می شود استفاده نمود. آلیاژ های کاستینگ CF-8M و CF-3M نمونه هایی معادل با گرید های 316 و 316L محسوب می شوند. از مهمترین مشخصات فیلر جوش استیل سری 316 موجودیت حدود 2% از عنصر فلزی گران قیمت مولیبدنیوم در ساختار می باشد که علاوه بر خواص مقاومت ضد زنگ در محیط های مرطوب در برابر محیط های کاری کلریدی نیز مقاومت قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.


از فیلر استیل جوشکاری در گرید 309L که شامل ER309LSi نیز می شود در اتصال صفحات فولادی کم آلیاژ به صفحات استنلس استیل برای اتصال فولادهای ضد زنگ متفاوت مانند 409 به خود یا 304L ضد زنگ ، و همچنین برای اتصال 309 فلز پایه استفاده می شود. CG-12 معادل 309 است. برخی از برنامه های کاربردی 308L ممکن است با فیلر جوش استیل 309L جایگزین شوند ، اما 316L یا 316 برنامه به طور کلی به مولیبدن نیاز دارند و 309L حاوی مولیبدن نیست. از فیلر جوش استیل گرید 347 نیز برای اتصالات صفحات 347 و 321 مورد استفاده قرار می گیرند.

تنسایل کششی و مفهوم فیلر جوش استیل سری های L

تنسایل کششی و مفهوم فیلر جوش استیل سری های Lیکی از مهمترین مشخصه های مکانیکی قابل بحث در اتصالات جوش آرگون با فیلر جوش استیل تنسایل مقاومت کششی نهایی این اتصال می باشد. گرید های مختلف استنلس استیل با تغییر درصد کمی از فلز های آلیاژی روبرو هستند و در اغلب موارد تنسایل مقاومت کششی برابری دارند که بسته به نوع کاربری می تواند تغییرات بسیار زیادی داشته باشد. بعنوان مثال استیل بکار گرفته شده در تولید پیچ و مهره ها با تنسایل 700 مگاپاسکال و استیل بکار گرفته شده در تولید سیم بکسل استیل که دارای کاربری کششی است تنسایلی برابر با 1570 نیوتن بر میلیمتر مربع دارد. در مورد جوش آرگون با فیلر جوش استیل تقریبا تمامی گرید های فیلر با تنسایل برابری مورد استفاده قرار می گیرند و تفاوت عمده این گرید ها نه در تنسایل بلکه یکی در مقاومت محیطی در برابر زنگ زدگی و دیگری در تطابق پذیری آن با اتصال سطوح پایه جوشکاری می باشد.

در اغلب فیلر های جوش استیل سری های L مورد استفاده قرار می گیرند. مفهوم L در واقع اشاره به مقاومت محیطی اتصال در دماهای کاری بسیار پایین می باشد. در اغلب موارد اتصالاتی که از فیلر جوش استیل سری L استفاده می کنند قابلیت اتصال خود را پس از جوشکاری در محیط های فوق سرد در مواردی تا -64 درجه سانتی گراد نیز حفظ می کنند. با توجه به اینکه با تشدید سرما فلزات به سمت ترد شدن میل می کنند استفاده از سطوح استیل و فیلر جوش استیل سری های L در مواردی که نتیجه کار و محصولات نهایی در محیط های فوق سرد مانند سردخانه های صنعتی و یا اتصالات مورد استفاده در محیط های قطبی استفاده می شود به طول عمر اتصال کمک شایانی می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون جوشکاری آرگون با فیلر جوشکاری استنلس استیل می توانید با گروه فنی جوش و برش آریا تماس حاصل نمایید.

فیلر جوش استیل گرید 316L

فیلر جوشکاری استیل گرید 308L

ترکیبات شیمیایی آلیاژی فیلر جوش استیل گرید 308L دارای 20% عنصر فلزی کروم Cr و 10% عنصر فلزی نیکل Ni می باشد که همراه با درصد کمی از عناصر فلزی دیگر مانند 1.7% منگنز Mn مورد استفاده قرار می گیرد. البته درصد های اندکی از عناصر نافلزی که مهمترین آنها کربن و سیلیسیوم هستند نیز در ترکیبات این آلیاژ از فلز آهن Fe که به تولید فیلر جوش استیل سری 308 L می انجامد اضافه شده اند. فیلر جوش استیل 308L برای جوشکاری TIG (GTAW) در فولاد ضد زنگ 304 ، 304 ادامه مطلب ...

فیلر جوشکاری استیل گرید 308L

دیگر محصولات
فیلر جوش آلومینیوم
فیلر جوش آلومینیوم
فیلر جوش آهن
فیلر جوش آهن
فیلر جوش مس
فیلر جوش مس
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved