نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
تهران ایمپلر واردات انواع پروانه و ایمپلر های واتر پمپ و پمپ های دریایی | ایمپلر آب شور
دفعات بازدید : 51010
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 51010
ایمپلر دریایی پمپ آب شور
صادر کننده,واردکننده,,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
09122003350
02155406939
tehran.impeller@gmail.com

ایمپلر دریایی پمپ آب شور

(Marine impeller)

ایمپلر دریایی در واقع یکی از اجزای اصلی پمپ گریز از مرکز آب شور می باشد که بر روی قایق های موتوری مورد استفاده قرار می گیرد. ایمپلر یا پروانه دریایی پمپ های آب شود بصورت انعطاف پذیر Flexible و از ترکیبات پلیمری تولید می شود بگونه ای که قابلیت انعطاف و خم شدن را در داخل هوزینگ پمپ داشته باشد. ایمپلر های دریایی اغلب بصورت 3 پره، 5 چره، 6 پره، 8 پره، 10 و 12 پره تولید می شوند و بر خسب نوع پمپ مورد استفاده قرار می گیرند. دبی پمپ آب شور قایق موتوری تا اندازه زیادی تابع ارتفاع ایمپلر و البته قطر بیرونی آن می باشد که فضای داخلی هوزینگ پمپ سانتریفیوژ را پر می کند. ایمپلر دریایی بر روی انواع پمپ های قایق های موتوری جابسکو JABSCO, هوندا HONDA، کرایسلر، ولوو پنتا، سوزوکی suzuki ، یاماها YAMAHA و برند های دیگر اتصال پیدا می کند. تعداد پره های ایمپلر دریایی بر کیفیت جریان و ایجاد ضربه در سیستم هیدرولسک پمپ آب شور تاثیر می گذارد. بازرگانی تهران ایمپلر وارد کننده انواع پروانه های انعطاف پذیر پمپ های قایق موتوری با تعداد پره های مختلف در ایران می باشد.
نوع : لاستیکی دریایی

ایمپلر دریایی پمپ آب شور

اجزای و متریال های بکار رفته در تولید ایمپلر دریایی

ایمپلر های دریایی هم بصورت تک و هم بصورت کیت به فروش می رسند. اجزای اصلی ایمپلر های دریایی پمپ آب شور شامل بدنه منعطف بیرونی و توپی یا مغزی فلزی می باشد که بدنه بیرونی در تماس با هوزینگ پمپ دریایی و توپی بصورت متصل بر روی شافت دوار مرکزی عمل می کند. مغزی فلزی ایمپلر های دریایی از جنس برنزی تولید می شود که آلیاژ فلزی سنگین و دارای مقاومت بالا در برابر املاح خورنده و نمک های دریایی می باشد و در طولانی مدت دچار زنگ زدگی نمی شود. بدنه انعطاف پذیر بیرونی ایمپلر های دریایی اغلب از ترکیبات لاستیک طبیعی تولید می شود که دارای خاصیت ارتجاعی بوده و برای افزایش انعطاف، مقاومت در برابر شکست و ترد شدن به آن ترکیباتی از پلیمر ها مانند نئوپرین را می افزایند. در صورت تهیه ایمپلر و پروانه بصورت کیت یک اورینگ، واشر و تعدادی پیچ و مهره نیز می تواند همراه با ایمپلر دریایی در بسته بندی قرار داده شده باشند.

نحوه عملکرد ایمپلر دریایی در پمپ آب شور

نحوه عملکرد ایمپلر دریایی در پمپ آب شورسطح داخلی هوزینگ پمپ آب شود به شکل یک دایره کامل تولید نمی شود بلکه در قسمت بالایی این سطح دارای قوص کمتری می باشد. این امر سبب می شود ایمپلر دریایی در نقاطی که در حالت تماس با سطح داخلی هوزینگ پمپ در قسمت بالایی هستند دچار تغییر شکل و فشردگی شوند. پس از عبور تک تک پره های ایمپلر از نقطه بحرانی بالایی یکباره بصورت فنری از سطح جدا شده و به سیال پیش روی خود بصورت ضربه ای سرعت می دهند. در مکانیک سیالات بالا رفتن سرعت سیال معادل با پایین آمده فشار آن می باشد و از این رو در این مرحله فشار بصورت نقطه ای در پمپ پایین آمده و فرایند مکش صورت می پذیرد. سیال مکش شده بین پره های ایمپلر دریایی حبس شده و در طرف دیگر با فشار خارج می شود و پمپ آب شور که اغلب بر روی قایق های موتوری اتصال پیدا می کند با پمپاژ می پردازد. در حکس بالا مراحل مکش و پمپاژ سیال بر اثر عملکرد ایمپلر یا پروانه را در پمپ های دریایی می بینید.

تاثیر تعداد پره های ایمپلر دریایی بر دبی، هد و کیفیت جریان سیال

تاثیر تعداد پره های ایمپلر دریایی بر دبی، هد و کیفیت جریان سیالتعداد پره های ایمپلر دریایی که در زبان انگلیسی به آنها Blade یا تیغه نیز گفته می شود بطور مستقیم بر مشخصات مکتنیکی پمپ های آب شور تاثیر می گذارد. برای بررسی بهتر این تاثیر ابتدا به معرفی این کمیت های مکانیکی می پردازیم.

اما همانگونه که گفته شد طراحی ایمپلر دریایی بر هد و دبی جریان سیال تاثیر می گذارد. در واقع دبی جریان سیال بیش از هر چیز یکی از ارتفاع ایمپلر دریایی و دیگری از سرعت گردش شافت متصل به ایمپلر تاثیر می پذیرد. هد خروجی اما علاوه بر ارتفاع به تعداد پره ها نیز بستگی دارد. هر چه تعداد پره های ایمپلر دریایی پمپ آب شور بالا رود هد خروجی نیز افزایش پیدا می کند. این امر به سبب اختلاف زمانی کوچکتری است که پره ها در تماس با جریان ورودی و خروجی سیال با آن سرو کار دارند. به بیان روشن تر قابلیت پس زدن سیال از ارتفاع با بالا رفتن تعداد پره های ایمپلر کاهش می یابد.

تعداد پره های ایمپلر علاوه بر هد و دبی بر کیفیت جریان نیز تاثیر می گذارد. هر چه تعداد پره ها بالاتر رود جریانی آرام تر با Turbulence یا اغتشاش کمتر و ضربه کمتری در جریان سیال روبرو خواهیم بود. بازرگانی تهران ایمپلر آماده ارائه مشاوره خرید انواع ایمپلر های دریایی قایق های موتوری در ایران می باشد.

دیگر محصولات
ایمپلر 10 پره لاستیکی Force
ایمپلر 10 پره لاستیکی Force
ایمپلر 8 پره دریایی پمپ جانسون 09-1028B
ایمپلر 8 پره دریایی پمپ جانسون 09-1028B
ایمپلر لاستیکی قایق های موتوری هوندا HONDA
ایمپلر لاستیکی قایق های موتوری هوندا HONDA
ایمپلر و پروانه لاستیکی الکتروموتور
ایمپلر و پروانه لاستیکی الکتروموتور
ایمپلر 6 پره لاستیکی واتر پمپ دریایی کرایسلر Chrysler
ایمپلر 6 پره لاستیکی واتر پمپ دریایی کرایسلر Chrysler
ایمپلر پمپ قایق موتوری مرکروزر MerCruiser
ایمپلر پمپ قایق موتوری مرکروزر MerCruiser
پروانه و ایمپلر پمپ یانمار YANMAR
پروانه و ایمپلر پمپ یانمار YANMAR
ایمپلر و پروانه لاستیکی پمپ دریایی Evinrude
ایمپلر و پروانه لاستیکی پمپ دریایی Evinrude
کیت ایمپلر پمپ آب دریا یانمار Yanmar
کیت ایمپلر پمپ آب دریا یانمار Yanmar
ایمپلر 6 پره پمپ قایق موتوری یاماها Yamaha
ایمپلر 6 پره پمپ قایق موتوری یاماها Yamaha
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved