نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ویکی لیفت جرثقیل سقفی برقی و دستی زنجیری
دفعات بازدید : 56983
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 56983
جرثقیل تک فاز برقی زنجیری
,واردکننده,,عمده فروش,خرده فروش
جنوب‌ تهران
021-55416424
021-55401754
info@wikilift.ir

جرثقیل تک فاز برقی زنجیری

(220V hoist)

جرثقیل تک فاز برقی از نوع زنجیری 2 کاره بصورت اتصال سقفی با برند کیتو و محصول کشور چین عرضه می گردد. این جرثقیل تک فاز که با برق 220 ولت شهری کار می کند دارای زنجیر فولادی برای لیفتینگ بار تا ارتفاع 6 متر می باشد و بصورت تک سرعته دارای یک موتور و گیربکس قدرتمند است. این جرثقیل سقفی تک فاز به جرثقیل اقتصادی نیز شناخته می شود چرا که در تناژ برابر نسبت به نمونه های سه فاز دارای قیمتی بسیار پایین تر می باشد و دارای کارایی و طول عمری ایده آل می باشد. برند KATO چین تولید کننده جرثقیل های زنجیری تک فاز و 3 فاز می باشد که نمونه تک فاز آن تا تناژ 5 تن نیز عرضه می گردد. نوع قلابی یا دو کاره این جرثقیل برقی تنها برای لیفتینگ عمودی بار مورد استفاده قرار گرفته و فاقد ترولی برای انتقال افقی بار می باشد. کاربری این جرثقیل تک فاز بالاخص بجای جرثقیل های دستی با توجه به عدم نیاز به برق سه فاز پیشنهاد می شود.

جرثقیل تک فاز برقی زنجیری

اجزا و اتصالات جرثقیل تک فاز برقی KATO

شباهت ها و تفاوت هایی بین جرثقیل های تک فاز و سه فاز زنجیری وجود دارد که اغلب در سایز موتور الکتریکی و نوع گیربکس این تفاوت ها دیده می شود. جرثقیل های برقی تک فاز KATO چین نسبت به جرثقیل های سه فاز دارای موتور الکتریکی بزرگتر و قدرتمند تری هستند چرا که می بایست جبران ولتاژ پایینتر اتصالی توسط این موتور ها انجام گیرد. الکتروگیربکس بکار گرفته شده که که در داخل یک بلوک تولید شده به روش دایکست از آلیاژ های قدرتمند آلومینیومی قرار دارد بصورت خشک کار می کنند و از این رو بر خلاف گیربکس های شناور در روغن واسکازین جرثقیل های سه فاز تا اندازه ای صدای بیشتر تولید می کنند. از نظر نوع یاتاقان برینگ بکار رفته و اتصالات تفاوت چندانی بین نمونه های جرثقیل برقی زنجیری سه فاز و تک فاز وجود ندارد. نوع زنجیر اتصالی در هر دو مورد زنجیر فولادی گرید G80 می باشد که در طول شش متر و در سایز هایی متناسب با قابلیت لیفتینگ جرثقیل سقفی زنجیری از 1 الی 5 تن متغیر می باشد. سرعت عملکرد جرثقیل های سقفی تک فاز و سه فاز اغلب نزدیک به هم بوده و بصورت تک سرعته با برند KATO عرضه می شوند. البته نمونه هایی از جرثقیل های دو سرعته برقی با برند های دیگر در مجموعه ویکی لیفت قابل عرضه هستند.

مزایا و معایب جرثقیل برقی تکفاز زنجیری

برای انتخاب و کاربری جرثقیل های سقفی برقی می بایست مزایا و معایب این ابزار آلات لیفتینگ را در مقایسه با دیگر ابزار ها بالاخص در مقایسه با جرثقیل برقی سه فاز و جرثقیل دستی مورد بررسی قرار داد. توجه به این نکته که اغلب کاربری جرثقیل برقی تکفار با جرثقیل دستی مقایسه می شود چرا که عملا در شرایطی بکار گرفته می شود که امکان سیم کشی برق سه فاز وجود ندارد. این مقایسه را بصورت مقایسه مزایا و معایب در چند بخش انجام می دهیم. ابتدا به بررسی مزایا می پردازیم.

معایب اندکی نیز برای این دسته از جرثقیل ها می توان بر شمرد. مهمترین این معایب تولید اندکی صدای بیشتر نسبت به جرثقیل های برقی سه فاز می باشد که دارای گیربکس هایی قوطه ور در روغن واسکازین می باشند که تا اندازه ای جاذب صدای گیربکس می باشد. با این وجود با توجه به مزایای متعدد از قیمت و قابلیت ها توجیه اقتصادی و صنعتی برای خرید و اتصال جرثقیل های برقی تک فاز وجود دارد.

قابلیت تبدیل جرثقیل برقی تک فاز 2 کاره به 4 کاره

قابلیت تبدیل جرثقیل برقی تک فاز 2 کاره به 4 کارهجرثقیل های برقی تک فاز KATO بصورت کارخانه ای همراه با یک قلاب برای اتصال سقفی و بصورت دو کاره عرضه می گردند. از این رو این ابزار آلات لیفتینگ تنها قابلیت لیفتینگ عمودی بار را دارند. با این وجود قابلیت تبدیل این جرثقیل های دو کاره تک فاز به حالت 4 کاره یعنی قابلیت حرکت افقی بار پس از لیفتینگ وجود دارد. برای این منظور با حذف قلاب سقفی و استفاده از یک ترولی یا کالسکه که با تناژی برابر با تناژ جرثقیل برقی تک فاز KATO انتخاب می شود استفاده می شود. این ترولی هم بصورت وارداتی اغلب چینی و هم بصورت تولید داخلی و ایرانی قابل مصرف هستند و در دو نوع اصلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند که به قرار زیر هستند.

لازم به ذکر است که استفاده از جرثقیل های 4 کاره حتما نیاز به ریل های سقفی که متناسب با میزان بار و قابلیت های جرثقیل طراحی شده باشند دارد. البته ریل های سقفی مزیتی نیز به قلاب های سقفی بکار رفته در آویز جرثقیل تک فاز برقی دارند که آن اتکا به زمین می باشد چرا که این ریل ها بصورت سقفی اما اتکای ستونی بر روی زمین استفاده می کنند حال آنکه قلاب های سقفی اغلب بصورت متصل به سقف عمل می کنند.

دیگر محصولات
زنجیر G80 کروزبی آمریکا
زنجیر G80 کروزبی آمریکا
تیفور یا پولیفت سیم بکسلی دستی
تیفور یا پولیفت سیم بکسلی دستی
جرثقیل سقفی کارکرده سیم بکسلی دست دوم
جرثقیل سقفی کارکرده سیم بکسلی دست دوم
حلقه اسلینگ G80
حلقه اسلینگ G80
زنجیر بار برداری گالوانیزه
زنجیر بار برداری گالوانیزه
حلقه اسلینگ سیم بکسلی چند شاخه
حلقه اسلینگ سیم بکسلی چند شاخه
جرثقیل سقفی استوک سیم بکسلی
جرثقیل سقفی استوک سیم بکسلی
حلقه اسلینگ فولادی دو بچه
حلقه اسلینگ فولادی دو بچه
تیفور 1.6 تن با سیم بکسل 20 متری
تیفور 1.6 تن با سیم بکسل 20 متری
جک زنجیری کابین آسانسور
جک زنجیری کابین آسانسور
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved