نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
تهران گیربکس کیفیت ما، گارانتی ماست.
دفعات بازدید : 384045
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 384045
لنت فردو  یا فرودو
,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
جنوب‌ تهران
021-55406939 021-55426506
021-55422365
tehrangearbox.co
info@tehrangearbox.com

لنت فردو یا فرودو

(woven brake pads )

فردو fredo نام مستعار لنت های بافته شده میباشد. لنت فردو هم بصورت خشک و هم بصورت کار با روغن تولید شده و در عرش های مختلف از 5 سانتی متر تا 130 سانتی متر و در ضخامت های مختلف عرضه می شود. لنت ترمز فردو هم بصورت آربست دار و هم بصورت بدون آزبست وارد می شود که با توجه به محدودیت های کاربری آزبست با وجود تاثیری که بر کیفیت لنت فردو دارد واردات آن محدود شده است. لنت فردو با بافت تار پودی یکی از مقاوم ترین لنت های ترمز در دنیا میباشد
تهران گیربکس نمایندگی انحصاری لنت فرودو در ایران
نماینده انحصاری شرکت تریمات انگلستان واژاکس هلند در ایران. گروه صنعتی تهران گیربکس ارائه مشاوره خرید و انتخاب انواع لنت فردو بصورت آزبست دار و بدون آزبست در سایز های مختلف می باشد.
برند : کمپو -تریمات-مینتکس-اژاکس
ساخت : هندوستان-انگلستان-هلند
دستگاه : وینچ های دریایی-دستگاه های کاغذ سازی-اسانسور های صنعتی-جرثقیل های سقفی-جرثقیل های بوماگ

لنت فردو  یا فرودو

مشخصات مکانیکی لنت فردو

لنت های فردو یا لنت کلاف دارای کاربری های صنعتی برای صنایع سنگین مانند کاربری کشتی و برای جرثقیل های سنگین مورد استفاده در بنادر مورد استفاده قرار می گیرد. لنت فردو قابلیت کارکرد بصورت خشکه و بصورت غوطه ور در روغن را داشته و به صورت متری به فروش می رسد. انواع مختلف آزبست دار و بدون آزبست از لنت فردو تولید می شود که در حال حاضر به منظور افزایش سلامت محیطی و با توجه به آسیب های زیست محیطی دیگر از متریال آزبست در ترکیبات لنت فردو استفاده نمی شود. برای سفارش لنت فردو اطلاعاتی چون طول کلاف مورد نظر، عرض و ضخامت بر حسب نوع دستگاه مصرف کننده مورد نیاز می باشد. برند های مختلفی از لنت های ترمز فردو در ایران در حال حاضر موجود است که بالاترین کیفیت مربوط به لنت های تریمات انگلستان می باشد. در داخل ساختار لنت فردو از فابریک های کنفی طبیعی استفاده شده که برای افزایش مقاومت سایشی و بوجود آوردن اصطکاک مناسب از رزین هایی نیز بر روی سطح آن استفاده می شود.

نحوه کاربری لنت های بافته شده فردو

روش های مختلفی برای نصب لنت فردو وجود دارد. متداول ترین روش استفاده از ولکانیزاسیون چسباندن لنت ترمز فردو روی نوارهای ترمز / اصطکاک و / یا کفش ترمز است. در طی این فرآیند ، کفش های ترمز در کوره ای با دمای بالا قرار می گیرند. این اتصال همچنین می تواند از طریق پیچ و مهره و در داخل سوراخ های ایجاد شده توسط مته صورت پذیرد. از مشخصات کیفیت مناسب لنت ترمز فردو که در تست ظاهری نیز مشخص می شود انعطاف بالا و روش هایی برای تست قابلیت اصطکاکی این دسته از لنت های صنعتی می باشد.

صنایع مصرف کننده لنت فردو

لنت فردو که بصورت رول و کلاف عرضه می شود برای کاربری در شرایط بسیار سخت که حرارت اعمالی به لنت بسیار بوده و تحت تاثیر تنش های شدید حرارتی قرار می گیرد مورد استفاده قرار می گیرد. قابلیت های لنت بافته شده پرس که بر خلاف بسیاری دیگر از انواع لنت های صنعتی در تماس با روغن دچار سرخوردگی در کارکرد نشده و از طرفی دیگر قابلیت های خود در برابر واکنش با این مواد مقاوم است کاربری این لنت ها را در صنایع سنگین دارد. اتصال لینت فردو در صنایع حفاری در وینچ های حفاری، وینچ لنگر کشتی، وینچ های یدک کش و لنچ و غیره صورت می گیرد. از انواع لنت کلاف فردو در شرکت های کاغذ سازی در اتصالات ترمز ریواندر در سایز های مختلف استفاده می شود. در صنایع فولادی از لنت ترمز فردو در نقش لنت قیچی های صنعتی استفاده گسترده ای می شود. لنت فردو بصورت برش خورده و لقمه ای نیز در سایز های ریز برای اتصال بر روی بدنه انواع لنت ها مانند لنت های جرثقیل سقفی نیز استفاده می شود.

جدول شرایط کاری لنت فردو در دماهای مختلف

جدول شرایط کاری لنت فردو در دماهای مختلف

لنت های فردو اغلب در شرایط دشواری بصورت خشک و یا در حالت غوطه ور در روغن عمل می کنند. کارکرد لنت فردو شامل میزان اصطکاک سطحی در فرایند ترمز تا اندازه زیادی تابع دمای کاری است که در آن عمل می کند. در اغلب موارد لنت صنعتی فردو برای عملکرد در دمای حداکثری 200 درجه سانتی گراد طراحی می شود. بالا رفتن دما بعد از 100 درجه سانتی گراد به تدریج میزان خوردگی سطحی لنت فردو را نیز افزایش می دهد. در جدول زیر میزان ضریب اصطکاک و خوردگی سطحی لنت فردو در دماهای بین 100 الی 200 درجه سانتی گراد نمایش داده شده است.

میزان خوردگی لنت فردو

cm3/N.m

ضریب اصطکاکدمای کاری لنت فردو
0.7X10^-70.35 - 0.65100 درجه سانتی گراد
1.1X10^-70.35 - 0.65150 درجه سانتی گراد
1.5X10^-70.30 - 0.60200 درجه سانتی گراد

لنت فردو تریمات انگلستان TRIMAT

لنت فردو کمپو هند COMPO بافته شده

لنت فردو با برند کمپو compo محصول کشور هند می باشد که در عرض 5 سانتی متر با ضخامت 5 میلیمتر الی عرض 30 سانتی متر و ضخامت 16 میلیمتر عرضه می شود. لنت فردو با برند کمپو اغلب بصورت آزبست دار عرضه می شود که دارای مقاومت سایشی بسیار بالا و طول عمر مناسبی است که البته به سبب وجود آزبست در ترکیبات شیمیایی واردات آن محدود شده است. لنت فردو با برند کمپو COMPO هند هم بصورت خشک و هم با روغن قابل استفاده بوده و در ترکیبات آن از ادامه مطلب ...

لنت فردو کمپو هند COMPO بافته شده

لنت رول فردو روسی

لنت های فردو تولید کشور روسیه اغلب در عرض های کم تا 12 میلیمتر در ایران موجود می باشند و دارای دانسیته کمتر از لنت های انگلیسی مانند تریمات انگلستان بوده و دارای انعطاف بالاتری نیز هستند. لنت فردو روسی اغلب بصورت آزبست دار به رنگ های تیره با بافت های سطحی درشت تر و با کیفیتی بسیار ایده آل به بازار عرضه می شود. لنت های رول بافته شده فردو و قابل انعطاف با و بدون تقویت سیم در ضخامت و طول های مختلف ، یکی دیگر از ادامه مطلب ...

لنت رول فردو روسی

فاکتور های مهم در کیفیت و طول عمر لنت ترمز فردو

با توجه به قیمت نسبتا بالای لنت ترمز فردو در واحد متر کاربران همواره به دنبال خرید محصولاتی با کیفیت و ماندگاری بالاتر هستند. در گذشته که لنت فردو به صورت آزبست دار نیز تولید می شود یکی از فاکتور های کیفی این سری از لنت ها دارا بودن آزبست در ترکیبات الیاف بافته شده بود. در واقع آزبست Asbestos یک ترکیب طبیعی می باشد که دارای مقاومت حرارتی بسیار بالا تا 1040 درجه سانتی گراد و مقاوت سایشی بسیار مناسب بود که استفاده از آن در ترکیبات لنت فردو به افزایش مقاومت سایشی و حرارتی می انجامید. در سال های اخیر با توجه به آسیب هایی که ذرات آزبست به سیستم تنفسی بدن می رساند کاربری آن در تولید انواع لنت صنعتی از جمله لنت فردو نیز ممنوع گردیده است. در زیر به برخی فاکتور های کیفی لنت فردو می پردازیم.

شایان ذکر است لنت های فردو در صورتیکه مدت زمان بسیار بالایی را در انبار ها سپری کننده به تریج خشک شده از انعطاف و کارایی آنها کاسته شده و یا به بیان راحتر تر در آستانه تجزیه بافت کلاف قرار می گیرند.

تست سختی و چقرمگی لنت های فردو چگونه انجام می شود؟

یکی از مهمترین انتظاراتی که از یک لنت فردو با کیفیت می رود مقاومت بالایی است که می بایست در برابر اصطکاک در فرایند ترمز چه بصورت خشک و چه در روغن داشته باشد. مقاومت سایشی و اصطکاکی لنت های صنعتی از جمله لنت های فردو به یک کمیت مکانیکی به نام سختی سطحی Hardness بستگی دارد که بصورت بصری قابل ملاحظه نبوده و می بایست تست گردد. دو روش مختلف یعنی روش آزمایشگاهی و کارگاهی برای بررسی سختی سطحی لنت فردو وجود دارد که روش آزمایشگاهی اعدادی دقیق بر حسب راکول و یا ویکرز از میزان سختی و روش های کارگاهی تنها به تست مقایسه ای و تجربی کیفیت و مقاومت اصطکاکی لنت های فردو می انجامد.

در روش کارگاهی برای تست سختی و مقاومت اصطکاکی لنت فردو از ایجاد سوراخ های سطحی با دلر و محاسبه مدت زمان سوراخ شدن، عمق سوراخ ایجاد شده بر حسب سایز مته دلر انجام می شود. هر اندازه کیفیت تولید لنت ترمز فردو بالاتر باشد طبیعتا عمق سوراخ انجام شده کمتر و مدت زمان این فرایند افزایش می یابد. این مقاومت سایشی تا اندازه زیادی تحت تاثیر کیفیت متریال بکار رفته در تولید، وجود یا عدم وجود ترکیبات آزبست دار در ساختار لنت فردو و تراکم بافت لنت های بافته شده فردو قرار دارد.

یکی از دیگر مشخصه های کیفی لنت های فردو مفهوم چقرمگی می باشد. چقرمگی یا Toughness مفهومی مکانیکی می باشد که با ترک و ضربه آمیخته می باشد که در مورد ترکیبات فلزی اغلب همراستا با مفهوم چکش خواری و در مورد قطعات غیر فلزی مانند لنت های ترمز صنعتی از جمله لنت فردو به مفهوم سرعت پایین پیش روی ترک های سطحی در ساختار است. از آنجایی که ایجاد ترک بر اثر تنش های فشاری و یا ضربه از مهمترین عوامل شکست لنت های فردو محسوب می شود چقرمگر بالای تولید سرعت پیشرفت ترک را در ساختار کاهش داده و به افزایش طول عمر لنت فردو می انجامد.

دیگر محصولات
لنت کلاف بافته شده فردو-لنت ورق فردو
لنت کلاف بافته شده فردو-لنت ورق فردو
لنت ترمز صنعتی
لنت ترمز صنعتی
صفحه گرافیت اصلی کارارو
صفحه گرافیت اصلی کارارو
لنت ترمز کشتی-لنت ترمز وینچ
لنت ترمز کشتی-لنت ترمز وینچ
صفحه اهنی گیربکس  لیفتراک کوماتسو
صفحه اهنی گیربکس لیفتراک کوماتسو
لنت پرس ضربه ای
لنت پرس ضربه ای
صفحه گیربکس برنزی سینتر
صفحه گیربکس برنزی سینتر
صفحه برنزی گیربکس کشتی
صفحه برنزی گیربکس کشتی
لنت پرس ضربه ای ارفورت
لنت پرس ضربه ای ارفورت
صفحه دمپر یکطرفه چرخ دامپتراک ترکس
صفحه دمپر یکطرفه چرخ دامپتراک ترکس
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved