نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
پیچ سازان
دفعات بازدید : 16786
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 16786
پیچ آلن مغزی سایز M6
,,,عمده فروش,خرده فروش
جنوب‌ تهران
021-55413167
021-55421579
info@pichsazanco.ir

پیچ آلن مغزی سایز M6

(M6 allen set screw)

پیچ آلن مغزی در واقع یک میله تمام رزوه می باشد که بر روی سطح بالایی دارای حفره ای به شکل شش گوش برای اتصال با آچار آلن می باشد. بر خلاف دیگر انواع پیچ های صنعتی پیچ آلن مغزی فاقد گل می باشد و بصورت کامل در داخل قطعه کار فرو می رود. از پیچ آلن مغزی به منظور اتصال دو بخش از یک قطعه یا ماشین مانند دو بخش یاتاقان ها استفاده می شود. پیچ آلن مغزی در صنایع ماشین سازی دارای کاربری گسترده ای بوده و در سایز های M3 الی M16 تولید می شود. یکی از پر کاربرد ترین سایز های پیچ آلن مغزی سایز M6 می باشد که در طول 10 میلیمتر الی 60 میلیمتر تولید می شود.
پیچ آلن مغزی اغلب با دنده های درشت Coarse thread تولید می شود و در گرید های آهنی، فولادی، خشکه و استنلس استیل مورد استفاده قرار می گیرد. پیچ آلن مغزی طبق استاندارد DIN913 در دستگاه استاندارد متریک کشور آلمان تولید می شود. البته استاندارد های معادل در دستگاه EN , ISO نیز در تولید این پیچ صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند. استاندارد خاصی از این پیچ که به پیچ ساچمه خور شناخته می شود در قسمت ته پیچ تخت نبوده و دارای یک انحنای مخروطی شکل است. گروه صنعتی پیچ سازان تولید کننده سایز های مختلف و سایز 6 میلیمتر از پیچ آلن مغزی در ایران می باشد.

پیچ آلن مغزی سایز M6

گرید های کاربردی پیچ آلن مغزی سایز 6 میلیمتر

پیچ آلن مغزی در دسته پیچ های صنعتی قرار می گیرد که اغلب با تنش های سایشی و کششی بالایی روبرو است. پایین ترین گرید فولادی بکار رفته در تولید پیچ آلن مغزی سایز M6 در واقع گرید آهنی 5.6 می باشد که دارای درصد پایینی کربن در ترکیبات آلیاژی خود است. این گرید از پیچ آلن مغزی سایز 6 نرم بوده و دنده های تحت تنش های شدید فشاری یا سایشی از بین می روند و از این رو تنها در اتصالات استاتیک و سبک تر مورد استفاده قرار می گیرد. تنسایل کششی پیچ آلن مغزی سایز M6 با گرید 5.6 حدود 500 نیوتن بر میلیمتر مربع است.
پر کاربرد ترین گرید فولادی در تولید پیچ آلن مغزی سایز 6 میلیمتر گرید فولادی خشکه 8.8 است. پیچ آلن مغزی سایز 6 در گرید فولادی خشکه 8.8 دارای مقاومت سایشی مناسبی بوده و تنسایل کششی 800 مگاپاسکال دارد و از این رو برای اتصالات سنگین صنعتی و بر روی ماشین آلات دینامیکی نیز مناسب است. در اغلب موارد مطابق با استاندارد DIN913 پیچ آلن مغزی خشکه 6 میلیمتر را با دنده های درشت تولید می کنند اما با توجه به درصد بالای کربن در ترکیبات آلیاژی فولاد این گرید از پیچ امکان تولید ان با دنده های ریز تر نیز وجود دارد.
علاوه بر گرید های آهنی و فولادی پیچ آلن مغزی سایز M6 را از گرید های استنلس استیل نیز تولید می کنند. پر کاربردترین گرید استیل این دسته از پیچ های صنعتی گرید آستنیته A4 می باشد که از استیل گرید 316 تولید شده است. البته پیچ آلن مغزی استیل گرید A2 که از استیل گرید 304 تشکیل شده است نیز از نظر مقاومت سایشی و کششی در رده برابری با گرید 316 قرار دارد. با این وجود پیچ آلن مغزی استنلس استیل A4 در سایز 6 میلیمتر به سبب عدم جذب توسط آهنربا و عدم خاصیت مغناطیس شو همچنین مقاومت بهتر در برابر زنگ زدگی کاربری گسترده تری نیز دارد.

انواع آبکاری پیچ آلن مغزی فولادی

پیچ آلن مغزی فولادی با توجه به آسیب پذیر بودن فولاد در برابر زنگ زدگی در تماس با رطوبت می بایست آبکاری سطحی گردد. در واقع علت زنگ زدگی پیچ آلن مغزی فولادی و آهنی از دست رفتن الکترون های آهن در تماس با اکسیژن موجود در آب می باشد که به نحوی می بایست از تماس مستقیم خورنده ها با سطح پیچ آلن مغزی فولادی جلوگیری به عمل آید. در ساختار های استیل وجود عناصر کروم و نیکل مانع از دست رفتن الکترون آهن شده و از این رو پیچ آلن مغزی استیل یک مقاومت طبیعی و ذاتی در برابر زنگ زدگی دارد.
از روش هایی مانند ابکاری گالوانیزه سرد با فلز روی، آبکاری گالوانیزه گرم با فلز روی یا زینک و در روش های مدرن از داکرومات بعنوان پوششی برای پیچ آلن مغزی فولادی سایز 6 و سایز های دیگر استفاده می شود. روش فسفاته سازی سطحی که در نهایت یک لایه مقاوم مشکی رنگ بر روی سطح پیچ پدید می آورد نیز از دیگر روش های آبکاری پیچ آلن مغزی محسوب می شود.

دیگر محصولات
پیچ استوانه ای سر عدسی استیل سایز M5
پیچ استوانه ای سر عدسی استیل سایز M5
پیچ آلن خشکه 8.8 سایز 10 میلیمتر
پیچ آلن خشکه 8.8 سایز 10 میلیمتر
پیچ شیروانی سایز 14
پیچ شیروانی سایز 14
پیچ خشکه سایز 8 میلیمتر
پیچ خشکه سایز 8 میلیمتر
پیچ ام دی اف سایز 4
پیچ ام دی اف سایز 4
پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر
پیچ فولادی سازه HV سایز 10 میلیمتر
پیچ نوک مته ای شیروانی سایز 5
پیچ نوک مته ای شیروانی سایز 5
پیچ آلن سر تخت استیل M8
پیچ آلن سر تخت استیل M8
پیچ شش گوش آهنی سایز 6 میلیمتر تمام دنده
پیچ شش گوش آهنی سایز 6 میلیمتر تمام دنده
پیچ متری گالوانیزه سایز 8
پیچ متری گالوانیزه سایز 8
بازگشت به انواع پیچ
اطلاعات صنعتی خود را بالا ببرید
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved