نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فروش ابزار فروش بالا کیفیت خوب قیمت مناسب
دفعات بازدید : 1379104
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 1379104
کولیس
,,,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
09126802636
sepahr@yahoo.com

کولیس

(کولیس)

کولیس Caliper ابزاری است که می توان به وسیله آن قطر قطعه کار، عمق شیار، قطر داخلی استوانه ها، بوش ها و ارتفاع قطعات مختلف را با دقت های متفاوت بر حسب سیستم های اندازه گیری مختلف اندازه گیری نمود.

کولیس ها از نظر سیستم اندازه گیری به دو دسته تقسیم می شوند که عبارتند از کولیس های اینچی و میلی متری، همچنین از نظر نوع ساختمان و موارد استفاده هر یک با شکل های متفاوت ساخته می شوند. از طرف دیگر برای اینکه دقت های مختلفی چه در سیستم اینچی چه در سیستم میلی متری به وجود آورد لازم است از ورنیه استفاده شود. کولیس از قسمت های مختلف زیر تشکیل شده که عبارتند از پیچ تنظیم کننده، خط کش که یک سر آن به فک ثابت اتصال داشته و دارای زاویه قائمه نسبت به آن می باشد. فک دیگر به موازات فک ثابت بوده که می تواند روی خط کش و در طول آن حرکت خطی نماید.

طریقه استفاده از کولیس




هنگام استفاده از کولیس باید سعی نمود که دو فک آن کاملا بر سطوح کار مماس باشند، برای این منظور ابتدا پیچ روی کشوی تنظیم را کمی شل کرده سپس کشویی و فک متحرک را به سمت قطعه کار حرکت داده تا تقریبا نزدیک کار قرار گیرد، در این حالت پیچ کشویی تنظیم را محکم کنید. آن گاه به وسیله مهره تنظیم، فک متحرک را به سطح کار مماس نموده و اندازه را بخوانید. برای جلوگیری از خطای اندازه گیری باید سعی شود که خط کش کولیس را در یک راستای مناسب قرار داده و فک ها کاملا روی خطی که باید اندازه گیری شود قرار گیرد. از خم شدن و یا پیچش کولیس جلوگیری کرده فشار بیش از حد به آن وارد ننمایید. بعد از اینکه حس کردید که فک ها با کار در تماس است با اطمینان آن را بخوانید. برای جلوگیری از فرسودگی و زنگ زدن آن را در جای مناسبی قرار دهید.
طریقه خواندن کولیساز کولیس ها می توان برای اندازه گیری داخلی و خارجی استفاده کرد. معمولا در صورتی که کولیس برای اندازه گیری خارجی باشد طریقه خواند آن از چپ به راست است و کولیس هایی که برای اندازه گیری داخلی اند از راست به چپ خوانده می شوند. برای اینکه هنگام استفاده از آن ها اشتباهی رخ ندهد معمولا روی ورنیه کلمات داخلی یا خارجی را می نویسند. برای خواندن مقدار دقیق نشان داده شده ابتدا باید مقدار صحیح اندازه خوانده شود. مقدار صحیح عددی است که صفر ورنیه بعد از آن قرار گرفته است. برای خواندن مقدار اعشار باید دید کدام یک از خطوط مندرج روی ورنیه با خطوط
برند : MITUTOYO زاپن اصلی و اینسایز
کاربرد : اندازه گیری
نوع : معمولی

کولیس
دیگر محصولات
میکرومتر داخل سه فک 100-125
میکرومتر داخل سه فک 100-125
مته کارباید -
مته کارباید -
پرگار خط کشی
پرگار خط کشی
عمق سنج ساعتی
عمق سنج ساعتی
کلیس 50 سانت معمولی
کلیس 50 سانت معمولی
پرگار دیجیتال داخل
پرگار دیجیتال داخل
کلیس 60 سانت دیجیتال
کلیس 60 سانت دیجیتال
کلیس 1 متری .
کلیس 1 متری .
میکرومتر دیجیتال 0-25
میکرومتر دیجیتال 0-25
پرگار ساعتی
پرگار ساعتی
بازگشت به اندازه گیری
اطلاعات صنعتی خود را بالا ببرید
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved