نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابتکار صنعت
دفعات بازدید : 116885
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 116885

تسمه

تسمه نقاله
تسمه نقاله
تسمه تایم
تسمه تایم
تسمه انتقال نیرو
تسمه انتقال نیرو
تسمه وی بلت V
تسمه وی بلت V
تسمه شیاری
تسمه شیاری
تمسه برزنتی
تمسه برزنتی
تسمه نقاله پی وی سی PVC
تسمه نقاله پی وی سی PVC
تسمه کربن دار پلی چاین POLY CHAIN
تسمه کربن دار پلی چاین POLY CHAIN
تسمه های شش گوش
تسمه های شش گوش
تسمه دورمتغیر
تسمه دورمتغیر
تسمه نقاله آجدار
تسمه نقاله آجدار
تسمه گریپ
تسمه گریپ
راهنما دار pvc
راهنما دار pvc
تسمه تایم متری pu
تسمه تایم متری pu
ضخامت مختلفpvc
ضخامت مختلفpvc
تسمه pvcدررنگ ضخامت مختلف
تسمه pvcدررنگ ضخامت مختلف
تسمه های جوشی مخصوص کارخانجات کاشی وسرامیک
تسمه های جوشی مخصوص کارخانجات کاشی وسرامیک
تسمه نقاله پی وی سی
تسمه نقاله پی وی سی
تسمه کانوایر نقاله
تسمه کانوایر نقاله

تسمه یا نوار نقاله چیست ؟

تسمه یا نوار نقاله همه نام هایی هستند که برای انواع تســمــه‌ها به کار میرود همه تسمه ها یا نوار نقاله ها با هم مشترکی باهم دارند آنها برای انتقال مواد یا وسایل یا قطعات تولید شده از یک نقطه به نقطه دیگر است ، استفاده از نوار نقاله بصورت صنعتی اولین بار در کارخانه فورد به وجود آمد که با پیشنهاد هنری فورد به منظور افزایش راندمان در تولید خودرو پیشنهاد خط های تولید پیوسته یا کانتینیوس پروداکشن continus production را داد .

در خط های تولید استفاده از نوار نقاله بهره وری و تولید را به شدت بالا میبرد به طوری که مواد و قطعات تولید شده به سرعت می تواند از از یک نقطه به نقطه دیگر کارگاه یا کارخانه انتقال پیدا کند ، این تنها یکی از کاربردهای نوار نقاله‌ها یا تسمه کانوایر یا نوار نقاله‌ها است
شرکت ابتکار صنعت عرضه کننده انواع تسمه ونوارنقاله

تسمه یا نوار نقاله چیست ؟

اصول کار تسمه نقاله چطوری است؟

بطور کلی تسـمــه‌ها یا نوار نقاله‌ها ، نواری است مداربسته یا کلوز لوپ close loop که با دریافت نیروی وارده از موتور گیربکس به کمک دو غلتک ابتدایی و انتهایی به حرکت درآمده و چرخه روتین و بی انتها در سیستم نقاله را به عهده میگیرد ، اگر بخواهیم یک مثال عینی و شهودی برای آن بزنیم از اساس کار تردمیل در باشگاه های ورزشی میتوانیم نام ببریم .

احتیاج به حمل و پردازش مواد متنوع در صنایع مختلف از جمله صنایع معدنی ، سیمان ، کاشی ، سنگ و صنایع دارویی و غذایی استفاده از نوار نقاله یا کانوایر را به شدت ضروری کرده است.

وجود طیف وسیعی از نوار نقاله‌ها و نوار کانوایر ها باعث شده است که صنعت داخل کشور قادر به تولید بسیاری از انواع تسمه‌ها و نوار نقاله‌ها نباشد و که باعث شده است اکثر تسمه ها و نوار نقاله ها وارداتی باشد .
شرکت ابتکار صنعت عرضه کننده انواع تسمه ونوارنقاله

اصول کار تسمه نقاله چطوری است؟

انواع تسمه ونوار نقاله

تسمه نقاله لاستیکی:
تسمه نقاله‌های لاستیکی یا نوار نقاله لاستیکی از دو قسمت لاستیک و تار و پود ساخته شده است که لایه بالایی و زیرین آن پلاستیک و داخل آن از تار و پود استفاده شده است ،استفاده از تار و پود به منظور افزایش استحکام تسمه‌ها یا نوار نقاله‌ها بکار رفته است در تمامی نقاله های لاستیکی قسمت بالا و پایین تسمه یا نوار نقاله لاستیک پوشانده شده است بیشتر کاربرد نقاله لاستیکی در صنایع معدنی ، سنگ ، سیمان و فلزات و صنایعی که ارتباطی با مواد خوراکی ندارند مشاهده میشود .

تسمه‌های لاستیکی می تواند در دو نوع ساده و آجدار باشد نمونه ساده برای انتقال مواد یکسان به کار میرود و تسـمــه‌های نقاله لاستیکی آجدار بیشتر برای انتقال مواد معدنی در کار در معدن ها استفاده میشود.
تسمه نقاله PVC:
تسمه‌های نقاله‌ pvc همانطور که در بالا اشاره شد از تســمـه‌های نقاله لاستیکی نوار نقاله لاستیکی در صنایع خوراکی نمی توان استفاده کرد و این محدودیت باعث شده که از تسمه نقاله‌ها pvc یا نوار نقاله‌ها pvc در صنایع خوراکی و بهداشتی به شدت استفاده گردد ، و علت آن سازگاری تسـمــه‌های پی وی سی در صنایع خوراکی و بهداشتی است این تسمه ها در انواع و سایزهای مختلف تولید می شود و همان طور که در بالا اشاره شد مداربسته یا کلوز لوپ close loop مورد استفاده قرار میگیرند تا بتوان مواد خوراکی و مواد بهداشتی را از یک نقطه به نقطه دیگر کارخانه انتقال بدهند.

بافت نخ موجود تســمـه‌های نقاله pvc یا نوار نقاله pvc به طوری است که ستون های محکم و مستحکمی را در طول و عرض نوار ایجاد می کند .

تسمه نقاله pvc یا نوار نقاله pvc در دو نوع صاف و آجدار تولید می شود ، گاهی مشاهده می شود که برای جلوگیری از لغزش مواد و قطعات تولید شده در خطوط تولید از تســمـه‌ها راهنما برای جلوگیری از لغزش آنها روی نوار نقاله‌ها استفاده شودکه باعث می شود پروفیل سایدبار یا T پروفیل مناسب برای شرایط مختلف محیطی باشد.
تسمه نقاله پارچه یا نمدی:
تمام مزیت هایی که تسمه‌های نقاله‌ pvc یا نوار نقاله pvc گفته شد همان مزیت ها نیز برای تسمه نقاله پارچه یا نمدی نیز وجود دارد ، با این تفاوت که لایه بالایی لایه بالایی تسمه نقاله پارچه یا نمدی به جای پی وی سی از نمد ، پارچه یا الیاف کتان یا پلی استر ساخته شدند . این تسمه نقاله ها به علت سازگار بودن با مواد غذایی و دارویی در صنایع بهداشتی و انواع شیرینی جات مانند بیسکویت ، کلوچه و نان فانتزی کاربرد فروانی دارد .
تسمه نقاله مدولار یا نوار نقاله مدولار پلاستیکی :
تسمه نقاله مدولار یا نوار نقاله‌های مدولار پلاستیکی یا زنجیر نقاله مدولار نام های مختلفی هستند که برای نوار نقاله مدولار مورد استفاده قرار می گیرند .
تسمه نقاله برزنتی یا نوار نقاله برزنتی تسمه الواتوری:
تسمه‌های نقاله برزنتی یا نوار نقاله برزنتی تســمـه الواتوری هم گفته میشوند ، بیشتر ساختاری شبیه به تســمـه نقاله پلاستیکی دارند با این تفاوت که لایه بالایی و زیرین آن از جنس برزنت است و لایه تار و پود آن به گونه ای است که نیروی کشش و تحمل آن تحمل تسمه‌های نقاله‌ برزنتی را زیاد کند ،
شرکت ابتکار صنعت عرضه کننده انواع تسمه ونوار نقاله

انواع تسمه ونوار نقاله
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved