نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
دستگاه کپی
دفعات بازدید : 593746
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 593746

تاریخچه ی دستگاه کپی

تاریخچه ی  دستگاه کپی دستگاه فتوکپی که با نام دستگاه کپی یا چاپ است ماشینی است که کاغذ عمل رونوشت یا نسخه برداری را از اسناد یا عکس ها بطور سریع انجام می دهد. بیشتر دستگاه کپی ها از فناوری استفاده می کنند که زیراکس نامیده شده است و فرآیند خشک با استفاده از گرما انجام می شود. دستگاه کپی ها می توانند همچنین از فناوری هایی نظیر کارتریج جوهرافشان استفاده کنند اما زیراکس برای کپی اداری استاندارد است.

دستگاه کپی توسط زیراکس در سال ۱۹۵۹ معرفی شدند. فتوکپی بطور وسیعی در کسب و کار، آموزش و اداری به کار می روند. بسیاری از پیش بینی ها حاکی از آن است که دستگاههای کپی به تدریج منسوخ شده اند چون اسناد دیجیتالی افزایش می یابن.د

اولین دستگاه کپی برای ادارات توسط جیمز وات در سال ۱۷۷۹ اختراع شده بود و بر انتقال فیزیکی میزانی جوهر به صورت فرمول بندی شده متکی بود. سیستم وی موفقیت تجاری داشت برای بیش از یک قرن مورد استفاده بود.

در سال ۱۹۳۷، جورجی نادجاکوف فیزیکدان بلغاری پی برد موقعی که در میدان الکتریکی قرار بگیرید و در معرض نور قرار گیرند بعضی دی الکتریک ها قطبیت الکتریکی دائمی در سطوحی که در معرض بودند به دست می آمد. قطبیت در تاریکی وجود داشت و از نور آسیب می دید. چستر کارلسون مخترع فتوکپی حق امتیاز این وسیله را داشت که محقق و مخترعی نیمه وقت بود. نیاز او در شغل اش در اداره حق امتیاز در نیویورک نیاز به تعداد زیادی کپی از اسناد مهم داشت. کارلسون آرتروز داشت و درد زیادی را تحمل می کرد. این انگیزه ای برای وی شد تا آزمایش هایی را برای هدایت نوری اجرا کند. کارلسون از آشپزخانه خود برای آزمایش های الکتروفتوگرافی استفاده کرد و در سال ۱۹۳۸ از حق امتیازش برای این فرآیند استفاده کرد. او اولین دستگاه کپی را با استفاده از صفحه روی پوشیده شده با سولفور ساخته شده بود.

همه ما احتمالا می دانیم که دستگاه کپی چیست و شاید ساده ترین تعریفی که اکثرا می دهند این است که دستگاهی است که با استفاده از آن می توان از برگه ها، اسناد و … رونوشت گرفت. همین کاربرد ظاهرا کوچک آن را بسیار مهم است بطوریکه می توانید آن زا از وزارتخانه ای در پاتخت تا روستایی دورافتاده بیابید. اساس فرآیند دستگاه کپی به این صورت است که ابتدا بر روی غلتک نواری یا استوانه درام یکبار الکتریسیته یکنواخت ساکن ۶۰۰ تا ۷۰۰ ولتی توزیع می شود. سطح غلتک با هادی های نوری آلی با بار منفی پوشیده شده اند. در این دستگاه از نور بهره برده می شود و به همین دلیل است که به آن دستگاه فتوکپی هم گفته می شود. باریکه نور شدیدی از کاغذی که روی شیشه دستگاه کپی قرار داده شده عبور کرده، قسمت های سفید کاغذ نور را منعکس کرده و هنگامی که به نور منعکس شده به سطح درام برخورد کرده آن سطح باردار درام خنثی می شود و سطوح تیره یا همان متن و تصاویر نور را جذب می کنند و نواحی با بار منفی روی ذرام باقی می ماند. پودر سیاه رنگ بسیار ظریفی به نام تونر در درستگاه کپی وجود دارد که بار مثبت شارژ شده اند به بارهای منفی که روی درام باقی مانده اند می چسبند. جایی که کاغذ سیاه است بر روی درام الکتریسیته ایجاد می کند اما جایی که سفید است ایجاد نمی کند و یک تصویر بر روی آن شکل می گیرد. سطح کاغذ با الکتریسیته ساکن منفی شارژ می شود و تونر باردار مثبت از سطح درام به سطح کاغذ جذب می شود.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved