نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 77020
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 77020
فیلر جوش آهن
صادر کننده,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02166730889
aryawelding@yahoo.com

فیلر جوش آهن

(Mild steel welding filler)

فیلر جوش آهن که به آن تیغه یا تیگراد Tig rod نیز گشفته می شود در جوشکاری آهن در گرید متوسط که به آن Mild steel welding گفته می شود مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به مشخصات ویژه مکانیکی هنصر فلزی آهن که با عدد اتمی 26 در جدول تناوبی عناصر و با علامت شیمیایی Fe شناخته می شود که دارای عدد جرمی معاد 53 می باشد این عنصر و آلیاژ های وابسته به آن نه تنها با روش جوشکاری آرگون و بکارگیری فیلر جوش آهن بلکه به روش های متعدد دیگری قابلیت جوشکاری دارند. در واقع جوشکاری آهن با بکارگیری فیلر جوش آهن در حال حاضر دارای کاربری های غیر صنعتی و محدودی داشته و جوشکاری آهن و چدن اغلب با بکارگیری روش قوص الکتریک و الکترود صورت می پذیرد. آلیاژ های مختلف آهن با افزایش درصد کربن به تدریج از آهن به سمت فولاد و سپس با ترد تر شدن ساختار و بلور های داخلی فلز به سمت چدن گام بر می دارند. انتخاب تیگراد یا فیلر جوش آهن نیز می بایست با در نظر گرفتن ترکیبات شیمیایی آلیاژی آهن صورت گرفته تا اتصالی امن و با کیفیت را بوجود آورد. عنصر فلزی آهن بدون افزودن مکمل ها در آلیاژ بسیار نرم و چکش خوار می باشد و به همین ترتیب فیلر جوش آهن که به رنگ نقره ای با خاصیت از دست دادن الکترون و اکسید پذیری تولید می شود دارای انعطاف و خاصیت چکش خواری مناسبی خواهد بود. به ندرت در صنایع آهن به صورت خالص مورد استفاده قرار می گیرد چون عملا خاصیت تنسایل مقاومت کششی بسیار پایینی پایینتر از 400 نیوتن بر میلیمتر مربع دارد و از همین رو فیلر جوش آهن نیز با ترکیبات مکملی که به افزایش سختی سطحی و تنسایل می انجامند مورد استفاده قرار می گیرد. بازرگانی جوش و برش آریا وارد کننده فیلر جوش آهن یا آهن سطح متوسط در ایران می باشد.
کاربرد : جوشکاری آهن به روش آرگون

فیلر جوش آهن

فاکتور های کیفی فیلر جوش آهن در جوشکاری آرگون

با توجه به گستردگی ترکیبات و افزودنی های شیمیایی در قطعات آهنی، فولادی و حتی چدنی گرید های مختلفی از تیگراد یا فیلر جوش آهن نیز وجود دارد که هر یک مشخصات مکانیکی مخصوص به خود داشته و برای جوشکاری آهن نرم یا سطح متوسط با ترکیباتی مختلف بکار می روند. سایز فیلر جوش آهن که اغلب از 1.16 میلیمتر الی 3.2 میلیمتر انتخاب می شود بسته به درز قطعات آهن اتصالی انتخاب می شود اما از نظر کیفی فاکتور هایی بسیار مهم که تاثیر بر کیفیت نهایی جوش آهن دارند مورد توجه قرار می گیرند. در بالاترین رده از معیار ها قابلیت چکش خواری می باشد. بدین معنا که نه تنها تک تک قطعات پیش از اتصال جوش آهن می بایست چکش خوار باشند بلکه اتصال جوش بوجود آمده نیز در نهایت می بایست خواص یک قطعه آهنی یکپارچه با قابلیت چکش خواری را داشته باشد. در بررسی ها و تست های کیفی گفته می شود که انتخاب فیلر جوش آهن باید بگونه ای صورت پذیرد که پس از جوشکاری و اعمال تنش قطعه در نقطه اتصال با فیلر دچار شکست نشود و این یعنی جوش به عنوان بخشی از بدنه اصلی که نیاز به فیلر جوش با مشخصات روان شوندگی بالا، چسبندی و نفوذ بالا و پر کنندگی مناسب می باشد. البته خواصی دیگر مانند رسانش الکتریکی و خاصیت آبکاری سطحی بدون افت تنسایل کششی نیز از دیگر فاکتور های یک جوشکاری خوب آرگون با بکارگیری فیلر جوش آهن می باشد.

خاصیت الکترون دهی و اکسید پذیری فیلر جوش آهن

فلز آهن چه به شکل قطعات آهنی اتصال و چه به شکل فیلر جوش آهن دارای عدد اتمی 26 و در لایه ظرفیت بیرونی خود که لایه چهارم می باشد دارای 2 الکترون آزاد می باشد. در بحث فنی تر در علم شیمی چیدمان الکترون ها در لایه های ضرفیت از لایه داخلی که همیشه تنها دو الکترون می پذیرد به سمت بیرون به ترتیب 2، 8، 14 و در نهایت در بیرونی ترین لایه ظرفیت 2 الکترون آزاد داشته که میل به زنگ زدگی فیلر جوش آهن نیز بر مبنای میل عمومی فلزات به از دست دادن الکترون های لایه ظرفیت کمتر از 3 الکترون اغلب در پیوند یونی می باشد. از دست دادن الکترون به مفهوم اکسید شدن و اکسید شدن همان زنگ زدگی فلزات می باشد و از این رو چه قطعات آهنی و چه فیلر جوش آهن میل به از دست دادن دو الکترون آزاد داشته و قابلیت زنگ زدگی بالایی در تماس با آب و رطوبت و خورنده های محیطی مانند اسید های رقیق و باران های اسیدی دارند. بسته به نوع کاربری گاهی فیلر جوش آهن را نیز آبکاری می کنند اما در اغلب موارد فرایند آبکاری پس از اتصال و جوشکاری بر روی قطعه نهایی صورت می پذیرد. لازم به ذکر است برای کلیه قطعات آهنی با تنسایل پایین که درصد کربن اندکی دارند تنها آبکاری گالوانیزه سرد با ضخامت بسیار اندکی از فلز زینک صورت می پذیرد که حتی در صورت آبکاری بودن نیز این لایه نازک عملا تاثیر بر دمای فرایند آبکاری با فیلر جوش آهن در جوشکاری با گاز محافظ آرگون ندارد.

مقایسه کیفی جوشکاری به روش آرگون با روش قوص الکتریکی

مقایسه کیفی جوشکاری به روش آرگون با روش قوص الکتریکیفیلر جوش آهن OK 12.64

همانگونه که در بالا نیز بیان شد مشخصات مکانیکی فلز آهن و ترکیبات آلیاژی آن که در راس آنها فولاد و سپس چدن با کاربری گسترده در صنایع به سبب فراونی و سطح قابل قبولی از مقاومت کششی تنسایل و سختی دارد روش های جوشکاری متعددی نیز برای این ترکیبات شیمیایی فلزی وجود دارد که جوشکاری به روش آرگون و بکارگیری فیلر جوش آهن و روش قوص الکتریک تنها دو مورد از این روش ها محسوب می شوند. در مقایسه قابلیت های این دو روش باید گفت که عملا روش جوشکاری با فیلر برای آهن عملا روشی با بکارگیری ابزار آلات با پیچیدگی کمتر با سرعت کمتر و کیفیت پایینتر محسوب می شود چرا که روش قوص الکتریک بر خلاف آرگون با بکارگیری اینورتر ها در دمای بالاتر و سرعت ذوب کنندگی بالاتر آهن و یا ترکیبات آلیاژی که در مغزی الکترود ها قرار می گیرد صورت می پذیرد. دمای بالاتر خاصیت روان شدن بالاتر برای فلز پر کننده یا فیلر را نیز به همراه داشته که عمق نفوذ را نیز بالاتر می برد و از این رو در مقایسه با جوشکاری به روش آرگون با بکارگیری فیلر های جوش آهن روش قوص الکتریک با بکارگیری الکترود پیوستگی بالاتری را نیز برای اتصال آهن به همراه خواهد داشت. انتخاب میان روش های مختلف جوشکاری بر حسب سرعت جوشکاری، هزینه و ابزار آلات موجود صورت می پذیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع و سایز های فیلر جوش آهن و فلزات دیگر با گروه صنعتی جوش و برش آریا تماس خاصل نمایید.

فیلر جوش آهن OK 12.60

مشخصات فیلر جوش آهن گرید E60XX

فیلر جوشکاری آهن نرم گرید E70XX

گرید E70XX از فیلر جوش آهن که برای جوشکاری تنگستن آهن نرم مورد استفاده قرار می گیرد دارای تنسایل مقاومت کششی برابر با 70 ksi معادل 484 مگاپاسکال می باشد که دارای قابلیت جکش خواری و شکل پذیری و هدایت الکتریکی است. فیلر جوش آهن گرید E70XX علاوه بر فیلر جوشکاری به شکل الکترود نیز برای اتصال قطعات آهنی مورد استفاده قرار می گیرد. فولاد نرم معمولاً اولین فلزی است که جوشکار جدید به دلیل سهولت در جوشکاری روی آن تمرین می ادامه مطلب ...

فیلر جوشکاری آهن نرم گرید E70XX

جوشکاری TIG چگونه بر روی آهن نرم انجام می گیرد

وقتی در حال جوشکاری TIG با آهن نرم یا هر فلز دیگری هستید ، باید سه چیز داشته باشید. این سه چیز عبارتند از حرارت ، محافظ و فیلر جوشکاری یا تیگراد. شما اولین مورد ، دما را دریافت می کنید که به دلیل عبور الکتریسیته از الکترود تنگستن ایجاد می شود و قوس را برای شما ایجاد می کند تا روی پروژه خود کار کنید. مورد دوم ، محافظ ، به این معنی است که شما نیاز به یک بطری فشرده گاز دارید که وارد ناحیه جوش می شود و باید آن گاز ر ادامه مطلب ...

جوشکاری TIG چگونه بر روی آهن نرم انجام می گیرد

گرید های مختلف فیلر جوش آهن

انتخاب گرید های مختلف فیلر جوش آهن طبیعتا بستگی به ترکیبات آلیایژی آهن که به آن فولاد کم کربن و یا در زبان انگلیسی Mild steel گفته می شود دارد. فولادهای کم کربن یا آهن (ملایم) شامل فولادهای با کربن تا 30/0 درصد است (شکل 7-7). در بیشتر فولادهای کم کربن ، کربن بین 0.10 تا 0.25 درصد ، منگنز از 0.25 تا 0.50 درصد ، فسفر حداکثر 0.40 درصد و گوگرد حداکثر 0.50 درصد متغیر است. آهن های این محدوده بیشترین کاربرد را در ساخت و ساخت صنعتی دارند. این آهن های کم کربن هنگام جوشکاری سخت نمی شوند و بنابراین نیازی به پیش گرم کردن یا گرم شدن ندارند مگر در موارد خاص ، مانند مواردی که قرار است قسمت های سنگین جوش داده شوند. به طور کلی هنگام جوشکاری فولادهای کم کربن هیچ مشکلی پیش نمی آید. جوش های فولادی کم کربن مناسب ساخته شده از نظر استحکام برابر یا بیشتر از فلز پایه خواهد بود. فولادهای کم کربن نرم ، شکل پذیر هستند ، می توان آنها را در زمان گرم یا سرد نورد ، مشت ، برش و کار کرد. آنها می توانند ماشینکاری شوند و به راحتی جوش داده می شوند. فولاد ریخته گری دارای سطحی خشن و خاکستری تیره است به جز مواردی که ماشینکاری شده است. فولاد نورد خطوط سطحی خوبی دارد که در یک جهت حرکت می کنند. فولاد فرفورژه معمولاً با شکل ، علائم چکش یا باله های آن قابل تشخیص است. رنگ شکست خاکستری کریستالی روشن است و در آزمایش جرقه جرقه هایی با رگه های بلند و زرد نارنجی ایجاد می شود که تمایل به ترکیدن جرقه های سفید و چنگال دار دارند. فولاد هنگام ذوب شدن جرقه می زند و تقریباً فوراً سفت می شود. آهن را می توان به راحتی با هر یک از فرآیندهای جوشکاری قوس الکتریک با فیلر جوش آهن و یا با بکارگیری الکترود جوش داد. در زیر به گرید های مختلف فیلر جوش آهن در جوشکاری TIG با گاز محافظ آرگون می پردازیم.

عمومی ترین گرید فیلر جوش آهن و نوع جریان الکتریکی

در حالی که در جوشکاری آلومینیوم با فیلر جوش آلومینیوم ترجیح به استفاده از جریان برق متناوب AC »ی باشد جوشکاری قطعات آهنی به روش TIG بهتر است با بکارگیری جریان برق DC انجام گیرد. این پروسه که دمایی بین 1300 الی 1500 درجه سانتی گراد را به همراه خواهد داشت (دمای ذوب آهن خالص حدود 1539 درجه سانتی گراد است) با نزدیک کردن قطعات فلزی پایه آهن و فیلر جوشکاری زمینه را برای انجام فرایند جوش ماندگار با چسبندگی بالای قطعات و قابلیت چکش خواری فراهم می کند.

فیلر جوش آهن سری ER70S

فیلر TIG با روکش مس ER70S-2 برای جوشکاری Tig در تمام انواع فولاد کربنی ، فولادهای مختلف کروم مولی ، مصارف خانگی و فولاد سازه ای طراحی شده است. این فیلر جوش آهن برای جوشکاری صفحات نازک ، گالوانیزه یا الکترو گالوانیزه مناسب است و به دلیل افزودن تیتانیوم و زیرکونیوم ، پاشش بسیار محدودی ایجاد می کند. اگرچه بین S2 ، S4 و S6 تفاوت های حاشیه ای وجود دارد ، اما این فیلر جوش آهن مناسب شرایط جوشکاری تمیزتر است. فیلر های با ادامه مطلب ...

فیلر جوش آهن سری ER70S

فیلر جوش آهن با گرید ER70S6 با دارا بودن درصد بالایی از منگنز و سیلیسیوم عمومی ترین و مناسب ترین نوع فیلر در جوشکاری قطعات آهنی با سطوح آلوده به روغن، زنگ زدگی و کثیف محسوب می شود. به طور کلی ، فولادهای کم کربن قابلیت جوش پذیری بسیار خوبی را ارائه می دهند و فقدان عناصر آلیاژی اضافی در فولادهای ملایم یا آهن نیز آنها را به گزینه ای مقرون به صرفه برای بسیاری از کاربردهای جوشکاری تبدیل می کند. فیلر های جوش آهن معمولاً طوری طراحی شده اند که از مواد اولیه بهتر استفاده کرده و دارای استحکام کششی و تسلیم بیشتری باشند.

دیگر محصولات
فیلر جوش مس
فیلر جوش مس
فیلر جوش استیل
فیلر جوش استیل
فیلر جوش آلومینیوم
فیلر جوش آلومینیوم
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved