نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
جوش و برش آریا بورس الکترود جوشکاری و ادوات جوشکاری ایران
دفعات بازدید : 76698
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 76698
سیم جوش مس
صادر کننده,واردکننده,تولید کننده,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02166730889
aryawelding@yahoo.com

سیم جوش مس

(Copper welding wire)

سیم جوش مس که در جوشکاری قطعات مسی و به روش جوشکاری CO2 بکار گرفته می شود یکی از روش های ایده آل برای اتصالات مس محسوب می شود که تحت نام حلقه یا وایر نیز بکار گرفته می شود. سیم جوش مس در قطر های مختلف و اغلب از 0.8 میلیمتر الی 1.2 میلیمتر و بیشتر بصورت کلاف عرضه می شود. در این نوع اتصال ورق های مسی و یا قطعات مسی با بکارگیری سیم جوش مس اغلب از گاز دی اکسید کربن Co2 که می تواند ترکیباتی از آرگون را نیز داشته باشد و با نام تجاری ER70S2 بکار گرفته می شود استفاده می شود. از نظر خلوص باید گفت که خلوص عنصر فلزی مس یا کاپر Copper در ترکیب شیمیایی سیم جوس مس دارای خلوص 98% می باشد و به رنگ نارنجی بدون پوشش سطحی بکار گرفته می شود. در ترکیبات شیمیایی سیم جوش مس از قلع به میزان حداکثری 1%، منگنز به میزان حداکثر 0.5 درصد و حتی از عناصر غیر فلزی مانند فسفر و سیلیکون نیز استفاده شده است. جوشکاری مس با بکارگیری سیم جوش مس یکی از دقیق ترین روش های جوشکاری بوده و نیاز به اوپراتور هایی با تجربه بالا دارد. بازرگانی جوش و برش آریا ارائه دهنده مشاوره در امر خرید و استفاده از انواع فیلر، الکترود و سیم جوش مس، چدن، آهن، استیل و آلومینیوم به مشتریان عزیز می باشد.
کاربرد : جوشکاری مس به روش CO2

سیم جوش مس

مزایای جوشکاری به روش CO2 با سیم جوش مس

یکی از مهمترین روش های جوشکاری به روش CO2 قیمت بسیار پایینتر این گاز نسبت به گاز آرگون بکار رفته در روش جوشکاری تیگ TIG می باشد و در غیر این صورت از نظر قیمت و آلیاژ سیم جوش مس و تیگراد مس تفاوت چندان زیادی با هم ندارند. وجود گاز دی اکسید کربن که البته دارای درصد بالاتری از سیلیکون در استاندارد ER70S-6 نسبت به ER70S-3 می باشد و خواص چسبندگی مناسب تری را فراهم می کند سبب نفوذ بسیار زیاد سیم جوش مس در حفره ها و درز ها شده و پوشش کامل را بوجود می آورد. علاوه بر این بکارگیری گاز دی اکسید کربن اولا نیاز به تمیز کاری سطحی را نسبت به روش های دیگر جوشکاری کمتر می کند و میزان تخلخل در داخل ساختار فلز پس از فرایند جوشکاری نیز به حداقل می رسد. لازم به ذکر است که جوشکاری با بکارگیری سیم جوش مس و به روش دی اکسید کربن معایبی نیز دارد و از مهمترین آنها ازاد شدن گازهایی سمی در محیط می شود و از این رو محیط کارگاهی که این نوع جوشکاری در آن انجام می شود نیاز به تهویه مناسبی دارد. جوش قطعات مسی با بکارگیری سیم جوش مس یا Copper welding wire از قدیمی ترین روش های جوشکاری می باشد که توسط دستگاه های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک قابل انجام است.

تحلیل مشخصات مکانیکی سیم جوش مس

سیم جوش مس که همانطور که گفته شد بصورت کلاف مورد استفاده قرار می گیرد و توسط دستگاه و توسط رولر از روی کلاف باز شده و به داخل نازل هدایت می شود آلیاژی با قابلیت رسانش الکتریکی و حرارتی بالا می باشد، خاصیتی که پس از فرایند جوشکاری مس نیز می تواند از فاکتور های کیفی جوشکاری محسوب شده و این خواص پس از فرایند جوش نیز می بایست حفظ شود. عنصر فلزی مس دارای دمای ذوب 1085 درجه سانتی گراد می باشد که ترکیبات آلیاژی آن با خلوص 98% در ساختار سیم جوش مس می توانند تغییراتی در این دما و در محدوده 1050 الی 1170 درجه سانتی گراد داشته باشند. دانسیته یا جرم واحد حجم سیم جوش مس برابر با 8.96 g/cm³ گرم بر سانتی متر مکعب می باشد که این میزان در دمای اتاق سنجیده می شود. بدیهی است که دانسیته سیم جوش مس نیز مانند دیگر فلزات با افزایش دما و انبساط ملوکولی کاهش و بر عکس با کاهش دما افزایش پیدا کند. تنسایل مقاومت کششی سیم جوش مس که از فاکتور های کیفی مهم در جوشکاری نیز محسوب می شود و بر مقاومت های تنشی نهایی دو قطعه جوش خورده بالاخص در نقطه جوشکاری که اغلب مرکز تمرکز تنش نیز محسوب می شود دارای اهمیت بالایی بوده و برابر با 199 مگاپاسکال می باشد. سختی سطحی سیم جوش مس که بر مقاومت های سایشی آن تاثیر مستقیمی دارد برابر با 57 راکول است. قابلیت رسانش الکتریکی سیم جوش مس برابر با 58.7 10.E6 Siemens/m یعنی بسیار بالاتر از آهن با قابلیت رسانش الکتریکی 10.1 و حتی بالاتر از آلومینیوم با قابلیت رسانش الکتریکی 36.9 می باشد.

دیاگرام تحلیل فرایند جوشکاری با سیم جوش مس به روش CO2

دیاگرام تحلیل فرایند جوشکاری با سیم جوش مس به روش CO2همانگونه کا در بالا نیز گفته شده یکی از مهمترین مزایای جوشکاری قطعات مسی به روش CO2 و با بکارگیری سیم جوش مس تخلخل بسیار پایین می باشد که میزان تمرکز تنش را به حداقل رسانیده و قطعه جوش خورده نهایی مقا.ومت بسیار بالاتری در برابر جدا شدن و شکست بالاخص تحت تاثیر ضربه Impact یا تنش های کششی خواهد داشت. اما با وجود گاز دی اکسید کربن و تجزیه عناصر که حباب هایی را در نقطه جوش در سیم جوش مس ذوب شده بوجود می آورند این فرایند چگونه انجام شده و این ویژگی چگونه قابل تحلیل است؟ شاید کوتاهترین پاسخ به این سوال این باشد که گاز تجزیه شده تحت تاثیر حرارت در تماس با مس و عناصر افزاینده مانند منگنز و سیلیکون دوباره پیش از جامد شدن سیم جوش مس در داخل درز به شکل اولیه دی اکسید کربن در آمده به سمت بالای استخر مذاب حرکت کرده و پیش از جامد شدن از سطح خارج می شود که این تخلخل پایین و جوش خوردگی یکدستی را پدید می آورد. در زیر بصورت مرحله به مرحله به شکل گیری این فرایند در جوشکاری CO2 با سیم جوش مس می پردازیم.

سیم جوش مس سری ER70S-6

این گرید از سیم جوش مس دارای تنسایل مقاومت کششی برابر با 500 مگاپاسکال و تنش خستگی برابر با 420 مگاپاسکال است و میزان خزش آن تحت اعمال کشش برابر با 22% می باشد. سیم جوش مس سری ER70S-6 برای جوشکاری MIG با گاز CO2 و در سایز 0.8mm برای جوشکاری با جریان الکتریکی 40-180 آمپر، در سایز 1.0mm برای جوشکاری با جریانی برابر با 50-220 آمپر، در سایز 1.2mm برای جوشکاری با جریان 80-350 آمپر و در سایز 1.6mm برای جوشکاری با جریان 170-550 آمپر مورد استفاده ادامه مطلب ...

سیم جوش مس سری ER70S-6

سیم جوش آلیاژی مس و سیلیسیوم

این گرید از سیم جوش مس برای جوشکاری قطعات پایه با آلیاژ های مس و زینک (روی) و یا ترکیبات آلیاژی مس با سیلیسیوم مورد استفاده قرار می گیرد. 3% از ترکیبات شیمیایی این گرید از سیم جوش مس را سیلیسیوم با عدد اتمی 14 که عنصری نا فلزی است و به پایداری فرایند جوشکاری می انجامد تشکیل داده است که طبق استاندارد ISO 14640 تولید شده است و از نام های معادلی مانند Cu6560 و AWS A5.7 نیز برای آن استفاده می شود. برای جوشکاری سیم جوش آلیاژ ادامه مطلب ...

سیم جوش آلیاژی مس و سیلیسیوم

سیم جوش اکسیژن زدایی شده مس

Deox Copper Welding Wire یا سیم جوش مس از نوع اکسیژن زدایی شده که از آن برای جوشکاری قطعات با آلیاژ هایی با درصد بالایی از فلز مس و به روش MIG و یا GMAW استفاده می شود است. این آلیاژ جوش های بدون مشکل تولید می کند که تطابق رنگ خوبی با مس دارند و رسانایی الکتریکی بالایی دارند. برای جوشکاری مس به فولاد نیز می توان از سیم جوش مس Deox استفاده کرد. نام علمی این آلیاژ از سیم جوش مس که بصورت دستگاه های خودکار یا نیمه خودکار مورد ادامه مطلب ...

سیم جوش اکسیژن زدایی شده مس

سیم جوش مس از نوع فسفر برنز

این گرید از سیم جوشکاری بعنوان جایگزین برای اتصال بسیاری از قطعات فلزی مانند قطعات با پایه مسی، برنج، ترکیبات آلیاژی مس و قلع و حتی آهن بکار گرفته می شود. این گرید از سیم جوش مس که دارای نام تجاری AWS A5.7 ERCuSn-C می باشد دارای کاربری گسترده ای در جوشکاری نوع GMAW بوده و در اتصال با ماشین های خودکار و روش MIG نیز مورد استفاده قرار می گیرد. سیم جوش مس از نوع فسفر برنز در ترکیبات شیمیایی خود از 7 الی 9 درصد قلع همراه با ادامه مطلب ...

سیم جوش مس از نوع فسفر برنز

سیم جوش آهن با روکش مس

این گرید از سیم جوشکاری که برای جوشکاری قطعات آهنی یا آلیاژ های کم کربن فولادی مورد استفاده قرار می گیرد دارای لایه و روکشی از مس می باشد. سیم جوش آهن با روکش مس قابل جوشکاری هم با گاز محافظ آرگون و هم گاز دی اکسید کربن می باشد و حتی میتوان از دو گاز بصورت ترکیبی نیز در این جوشکاری استفاده نمود. این محصولات امکان جوشکاری موثر را حتی روی مقادیر زیاد خاک، زنگ زدگی فراهم می کنند. این نوع سیم جوشکاری با روکش ادامه مطلب ...

سیم جوش آهن با روکش مس

سیم جوش مس از طریق دستگاه اتوماتیک از روی کلاف کشیده شده و وارد نازل در قسمت سر تماس Contact tip همانگونه که دیاگرام سمت راست دیده می شود کشیده شده و از سر آن وارد منطقه بحرانی می شود. در این منطقه ابتدا تحت دمای بسیار زیاد گاز دی اکسید کربن تجزیه شده و بصورت منواکسید کربن و یک اکسیژن زائد در می آید:

CO2 = CO + O

همانگونه که در بالا نیز گفته شد در ترکیبات شیمیایی سیم جوش مس درصدی از منگنز و سیسلکون نیز بکار گرفته شده است که این دو عنصر به جذب اکسیژن اضافی بوجود آمده پرداخته و سبک به ترتیب اکسید منگنز و اکسید سیلیسیوم را پدید می آورند که مولکولهایی با دانسیته پایینتر از مس بوده و به سمت سطح بیرونی و بالایی استخر مذاب از سیم جوش مس حرکت می کنند.

Cuo + Mn = Cu + Mno

Cuo + Si = 2Cu + Sio2

علاوه بر منگنز و سیلیسیوم که برای جذب گازهای آزاد و جلوگیری از ایجاد حباب در ساختار جوشکاری Co2 استفاده می شوند ترکیباتی با درصد پایینتر نیز برای افزایش سختی سطحی، تنسایل و مقاومت های محیطی به این عنصر افزوده می شود.

سرعت جوشکاری ورق های نازک با سیم جوش مس به روش MIG

هنگام جوشکاری ورق های نازک، روش جوشکاری فورهند ترجیح داده می شود. روش بک هند برای ضخامت های 1/4 اینچ (6.4 میلی متر) یا بیشتر ترجیح داده می شود.برای ورق های تا 1/8 اینچ (3.2 میلی متر) ضخامت، اتصال لب به لب ساده با لبه های مربع ترجیح داده می شود. برای ضخامت های بیشتر از 1/8 اینچ (3.2 میلی متر) لبه ها باید برای زاویه 60 تا 90 درجه اریب شوند. این امر نفوذ با گسترش همجوشی در یک منطقه وسیع را تضمین می کند.

اتصالات لب به لب، لبه و روسری در عملیات لحیم کاری استفاده می شود، خواه اعضای اتصال مسطح، گرد، لوله ای و یا دارای مقطع نامنظم باشند. فاصله ها برای اجازه نفوذ سیم جوش مس، به جز در اتصالات لوله با قطر بزرگ، نباید بیشتر از 0.002 تا 0.003 اینچ (0.051 تا 0.076 میلی متر) باشد. فاصله اتصالات لوله با قطر بزرگ ممکن است 0.008 تا 0.100 اینچ (0.203 تا 2.540 میلی متر) باشد. اتصال ممکن است با درج هایی از فلز پرکننده ساخته شود یا فلز پرکننده ممکن است پس از اینکه اتصال به دمای مناسب رسید، از خارج وارد شود.

سرعت جوشکاری به روش MIG با سیم جوش مس باید یکنواخت باشد. انتهای سیم جوش مس باید در گودال مذاب نگهداری شود. در طول کل عملیات جوشکاری، فلز مذاب باید توسط پوشش شعله خارجی محافظت شود. اگر فلز در حین کار نمی تواند آزادانه جریان یابد، سیم جوش مس باید بلند شود و فلز پایه در امتداد درز تا حرارت قرمز گرم شود. جوش را باید دوباره شروع کرد و تا پایان جوشکاری ادامه داد.

در جوشکاری ورق‌های مسی، گرما به سرعت از ناحیه جوش دور می‌شود که رساندن دما تا نقطه همجوشی دشوار است. اغلب لازم است که سطح دمای ورق را در منطقه ای از 6.0 تا 12.0 اینچ (152.4 تا 304.8 میلی متر) دور از جوش افزایش دهیم. جوش باید در نقطه ای دورتر از انتهای اتصال شروع شود و با افزودن فلز پرکننده تا انتها جوش داده شود. پس از بازگشت به نقطه شروع، باید جوش را در خلاف جهت انتهای دیگر درز شروع کرد و انجام داد. در طول عملیات، مشعل باید تقریباً در زاویه 60 درجه نسبت به فلز پایه نگه داشته شود.

دیگر محصولات
سیم جوش میگ مگ
سیم جوش میگ مگ
سیم جوش آلومینیوم
سیم جوش آلومینیوم
سیم جوش جامد فلزی
سیم جوش جامد فلزی
سیم جوش حلقه ای میگ مگ
سیم جوش حلقه ای میگ مگ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved