نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
صنعت سازان پارس استعلام قیمت شیر برقی گاز با مناسب ترین قیمت
دفعات بازدید : 210460
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 210460

ترانس جرقه زن

ترانس جرقه زن در واقع یک کیت الکترونیکی از اتصال مشعل ها می باشد که وظیفه ایجاد جرقه در تولید احتراق را ایفا می کند. ترانس جرقه زن از یک قوس الکتریکی قوی بین دو الکترود خود به منظور تولید جرقه استفاده می کند. هم در تولید جرقه مشعل های گازی و هم در مشعل های گازوئیلی از ترانس جرقه زن استفاده می شود و از این رو آنها را ترانس های دوگانه نیز می نامند. یکی از معتبر ترین برند های ایرانی تولید کننده ترانس جرقه زن برند شکوه Shokouh می باشد که از کابل های ولتاژ بالا در طول کم حداکثر 1 متر و دارای پوشش سیلیکونی در اتصال خود استفاده می کند. ترانس جرقه زن از نظر فیزیکی به شکل مکعب با روکش پلاستیکی بوده و دارای وزن پایین حداکثر 500 گرم است. ترانس جرقه زن با در نظر گرفتن فاکتور های مختلفی دسته بندی می شود که دسته بندی بصورت تک وایر و دو وایر یکی از این روش ها می باشد. گروه صنعت سازان پارس عرضه کننده انواع ترانس جرقه زن با برند های مختلف در ایران می باشد.

ترانس جرقه زن تک وایر شکوه سری COF1
ترانس جرقه زن تک وایر شکوه سری COF1
ترانس جرقه زن دو وایر موتور خانه
ترانس جرقه زن دو وایر موتور خانه
ترانس جرقه زن دو وایر سری COFY
ترانس جرقه زن دو وایر سری COFY
ترانس جرقه زن TAKSAN سری M2
ترانس جرقه زن TAKSAN سری M2
ترانس جرقه زن تک وایر دقیق مشعل
ترانس جرقه زن تک وایر دقیق مشعل
ترانس جرقه زن برهما BRAHMA
ترانس جرقه زن برهما BRAHMA
ترانس جرقه زن اتوماتیک
ترانس جرقه زن اتوماتیک

انواع ترانس جرقه زن مشعل

ترانس های جرقه زن را می توان بر حسب نوع اتصال، کاربری، درجه امنیتی و حساسیت به روش های مختلفی دسته بندی نمود. با این وجود در سفارش و خرید و ترانس جرقه زن اغلب تنها به تعداد وایر های اتصالی (تک وایر و دو وایر) از طرف خریداران اشاره می شود. دسته بندی های اصلی ترانس جرقه زن موجود در بازار مانند محصولات شکوه تولید ایران به قرار زیر هستند.

فاصله الکترود های ترانس جرقه زن می بایست بر حسب نوع و قدرت مشعل انتخاب شود. ترانس های جرقه زن اغلب دارای مصرف پایین، تلفات الکتریکی اندک و راندمان بالایی بوده و به سبب حساسیت در کاربری می بایست با رعایت استاندارد های امنیتی بالا و به دور از کابل های انتقال نصب گردند.

موارد امنیتی در اتصال و کاربری ترانس جرقه زن

یکی از موارد مهم در حفظ امنیت و کاربری ترانس جرقه زن استفاده از برند هایی است که به منظور حفظ میدان و جلوگیری از انتشار الکترومغناطیسی از فیلتر در بخش های مختلف از جمله ورودی ترانس استفاده کرده باشند است که برند شکوه یکی از شناخته شده ترین انها است. یکی دیگر از فاکتور های بسیار موثر در حفظ امنیت کاربری ترانس جرقه زن استفاده از کابل های ولتاژ بالا می باشد که هر اندازه طول این کابل ها در اتصال کمتر باشد امنیت کاربری نیز بالا می رود. از این رو پیشنهاد می شود که از کابل هایی با طول حداکثر 1 متر در اتصال ترانس جرقه گازی استفاده نمایید.

شکاف جرقه یا حد فاصل الکترودهای داخلی ترانس جرقه زن که عملا با تولید میدان مغناطیسی به تولید جرقه می پردازند به ویژگی های مشعل بستگی داشته و می بایست توسط متخصص تاسیسات بر حسب توان و قدرت مشعل تنظیم گردد. از دیگر موارد امنیتی در اتصال ترانس جرقه زن حفظ فاصله کابل های دیگر تاسیساتی با کابل ترانس می باشد تا تداخل مغناطیسی به حداقل برسد. دقت داشته باشید به دلیل عملکرد ترانس جرقه در ولتاژ بالا به هیچ وجه ترانس را لمس نکرده و از نزدیک کردن سیم و رشته های هادی الکتریسیته به ترانس جرقه زن گازی خودداری نمایید.

توصیه می شود در مواردی که از سیستم های تک وایر استفاده شده است ترانس نیز بصورت تک وایر در اتصال جرقه مشعل مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از سیم کابل در طول بالا سبب نشتی و افت جریان شده و عملکرد ترانس جرقه زن را کاهش می دهد و از این روست که می بایست طول سیم ها محدود انتخاب گردد. دقت داشته باشید در کاربری ترانس جرقه زن در مشعل های گازوئیلی فاصله الکترود ها به میزان حداکثری 7 میلیمتر و در کاربری با مشعل های گازی با فاصله حداکثری 3 میلیمتر توصیه می شود. فاصله شعاعی خروجی های ترانس می بایست حدالق 1 سانتی متر از دیگر سیم ها یا از بدنه مشعل انتخاب گردد.

معرفی برند های معتبر تولید کننده ترانس جرقه زن

معرفی برند های معتبر تولید کننده ترانس جرقه زنترانس های جرقه زن اغلب کیت های الکتریکی هستند که بر مبنای تولید میدان مغناطیسی با بکارگیری سیم پیچ های داخلی عمل می کنند. برند های مختلفی در دنیا به تولید ترانس جرقه زن مبادرت دارند که با توجه به امنیتی بودن این محصول اغلب آنها می بایست دارای استاندارد های کیفی مانند BV و استاندارد های امینیتی مانند CE اتحادیه اروپا باشند. در واقع یکی از اصلی ترین معیار های انتخاب ترانس جرقه زن بررسی صلاحیت های کیفی و ایمنی با مقایسه استاندارد ها می باشد.

دو مورد از شناخته شده ترین برند های تولید کننده ترانس جرقه زن در دنیا برند های برهما BRAHMA و COFI کوفی می باشند که هر دو برند های ایتالیایی بوده که طبق استاندارد های کیفی اتحادیه اروپا با کیفیت بسیار بالایی تولید می شوند. در مقایسه قابلیت های برند های تولید کننده ترانس جرقه زن می بایست به مواردی از جمله فرکانس کاری، ولتاژ، تعداد وایر ها، آمپراژ مصرفی، راندمان، فاصله بین الکترود ها و توان جرقه تولیدی دقت لازم را نمایید.

همانگونه که در بالا نیز اشاره شد برند ایرانی شکوه یکی از معتبر ترین تولید کنندگان ترانس جرقه زن می باشد که با بکارگیری استاندارد های دقیق کیفی و امنیت بالا در انواع متنوع متناسب با نیاز های مشعل های صنعتی تولید می شود.

آیکون واتساپ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved