نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
صنعت سازان پارس استعلام قیمت شیر برقی گاز با مناسب ترین قیمت
دفعات بازدید : 211157
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 211157
بوبین شیر برقی
,واردکننده,,عمده فروش,خرده فروش
مرکزی تهران
02177607818-02177608227-02177677
021-77608227
amir.mehdizadeh1364@gmail.com

بوبین شیر برقی

(electric valve coil)

بوبین شیر برقی یکی از اجزای اصلی شیر بوده که وظیفه باز و بسته کردن شیر را بر عهده دارد. بوبین شیر برقی در واقع یک آهنربای الکتریکی می باشد که از یک سیم پیچ به دور یک هسته فلزی تشکیل شده است که عبور جریان الکتریکی از بوبین یک میدان مغناطیسی یکنواخت ایجاد کرده که با کمک هسته در نهایت یک نیروی محرکه خطی را پدید می آورد. در ساختمان بوبین شیر برقی از سیم های مسی با قابلیت رسانایی بالا به دور هسته که اغلب یا از جنس آهنی و یا از جنس فریت می باشد استفاده شده است. شکل هسته مرکزی بوبین نیز می تواند به شکل استوانه ای، حرف U انگلیسی و یا حرف E باشد.
بوبین شیر برقی در واقع به ایجاد میدان مغناطیسی و تبدیل آن به نیروی محرکه خطی در داخل هسته به جابجایی یک تیغه آهنی می پردازد که وظیفه کنترل جریان سیال را در شیر ایفا می نماید. حرکت تیغه آهنی در یک سمت توسط بوبین شیر برقی سبب باز شدن شیر و در سمت دیگر سبب بسته شدن شیر می شود. البته کاربرد بوبین محدود به اتصالات شیر برقی نبوده و از مهمترین موارد کاربری آنها در ترانسفورماتور ها و کنتاکتور ها می باشد. صنعت سازان پارس وارد کننده و عرضه کننده انواع شیر برقی، بوبین و تجهیزات مشعل های صنعتی در ایران است.

بوبین شیر برقی

فاکتور های تاثیر گذار بر عملکرد بوبین شیر برقی

قدرت و سرعت دو فاکتور مهم در انتخاب و عملکرد بوبین شیر برقی هستند. قدرت بوبین در واقع بر قابلیت بوبین در ایجاد حرکت در تیغه فلزی شیر برقی را کنترل می کند که این تیغه بر حسب توان و سایز شیر برقی متفاوت می باشد. سرعت بوبین شیر برقی در واقع بر سرعت تبدیل نیروی الکتریکی به میدان مغناطیسی و ایجاد خرکت خطی بر روی تیغه شیر برقی تاثیر گذار خواهد بود.
عملکرد بوبین شیر برقی بیش از هر چیز تابع تعداد سیم پیچ ها و تعداد دور بوبین می باشد که با افزایش تعداد سیم پیچ ها میدان مغناطیسی قدرتمند تری پدید آمده و هم بر سرعت و هم بر قدرت بوبین شیر برقی تاثیر می گذارد. جنس و شکل هسته بوبین نیز از دیگر فاکتور های تاثیر گذار بر عملکرد بوبین شیر برقی محسوب می شوند. اغلب هسته های آهنی با شکل E بیشترین توان را در انتقال قدرت و تبدیل پدید می آورند. انتخاب شکل هسته بوبین شیر برقی از موارد طراحی می باشد که توسط شرکت های سازنده شیر برقی انتخاب می شود و کاربران در اغلب موارد تنها به انتخاب برند بوبین مطابق با استاندارد های تعریف شده توسط شرکت مادر سازنده اکتفا می کنند.
شدت جریان ورودی به بوبین شیر برقی نیز از دیگر فاکتور های تاثیر گذار بر عملکرد این آهنربای الکتریکی می باشد. بدیهی است هر اندازه جریان وارده به بوبین افزایش پیدا کند قدرت میدان مغناطیسی و به دنبال آن توان بوبین شیر برقی نیز افزایش پیدا می کند.

انواع و اجزای بوبین شیر برقی

انواع و اجزای بوبین شیر برقیبصورت کلی بوبین شیر های برقی را می توان در دو دسته بوبین های یکپارچه و بوبین های جدا دسته بندی نمود. اجزای تشکیل دهنده هر دو نوع بوبین یکسان هستند با این تفاوت که در نوع یکپارچه بوبین بخش جدا نشدنی از شیر بوده و در صورت بروز مشکلات فنی می بایست بصورت کامل شیر برقی را باز نمود حال آنکه بوبین های جدا بصورت یک قطعه و الکتریکی با قابلیت جداسازی سریع می باشند و در صورت بروز مشکل نیازی به باز نمود کامل شیر نیست. هر دو نوع بوبین شیر برقی دارای اجزای تشکیل دهنده یکسان به قرار زیر هستند.

طراحی های مختلف از بوبین ها که در اتصالات کنتاکتور ها و یا ترانسفورماتور ها بکار گرفته می شوند می توانند اجزای دیگری نیز داشته باشند. این امر می تواند در مورد بوبین های AC لمینت، روتاری یا چرخشی و همچنین بوبین های DC-C Frame و D frame صادق باشد.

دیگر محصولات
شیر برقی گاز دانگز تکضرب تدریجی
شیر برقی گاز دانگز تکضرب تدریجی
شیر برقی کروم شرودرCG35F05-VT2W
شیر برقی کروم شرودرCG35F05-VT2W
شیر برقی گازوئیل
شیر برقی گازوئیل
آیکون واتساپ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved