نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار صنعتی تختی تنها مرکز تخصصی فروش آچار ترکمتر و تعمیر ترکمتر ایران
دفعات بازدید : 109311
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 109311

تعمیر ترکمتر

, ترکمتر کوچک , ترکمتر کینگ تونی , ترکمتر گدور , ترکمتر گشتاور , ترکمترهای عقربه ای , تعمیر ترکمتر , تنظیم ترکمتر , جدول ترکمتر , جدول ترکمتر پیچ , جدول ترکمتر
تعمیر ترکمتر
قیمت تعمیر ترکتر

تعمیر ترکمتر
تعمیر ترکمتر
ترکمتر تقه ای
ترکمتر تقه ای
ترکمتر ساعتی
ترکمتر ساعتی
ترکمتر دیجیتال
ترکمتر دیجیتال
مولتی پلیر
مولتی پلیر
ترکمتر بدو شاخص
ترکمتر بدو شاخص
ترکمتر پیچ گوشتی
ترکمتر پیچ گوشتی
ترکمتر عایق برق
ترکمتر عایق برق
دستگاه تست ترکمتر
دستگاه تست ترکمتر
تعمیر ترکمتر
تعمیر ترکمتر
تعمیرات
تعمیرات
ترکمتر شاهینی
ترکمتر شاهینی
ترک متر خلاصی
ترک متر خلاصی
طرز بستن ترکمتر
طرز بستن ترکمتر
طرز بازکردن پیچ ترکمتر
طرز بازکردن پیچ ترکمتر
نحوه استفاده ازقفل ترکمتر
نحوه استفاده ازقفل ترکمتر
واحد های ترکمتر
واحد های ترکمتر

ترکمتر چیست؟

آچار ترکمتر یا گشتاور سنج کاربردهای متنوعی در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، خودرو، تجهیزات صنعتی، آزمایشگاهها، خط تولید کارخانه ها، انواع ماشین آلات و ده‌ها صنایع دیگر دارد ماهیت اصلی این وسیله اعمال نیروی مشخص و مورد نظر کاربر در شرایط مشخص به پیچ می باشد. به زبان ساده‌تر آچاری که به میزان مشخص و دلخواه پیچی را سفت می‌کنند. در صنعت میزان دقیق و مشخص ترک پیچ ها مقدار سفت شدن پیچ ها بسیار حائز اهمیت است زیرا درصورت اعمال نیروی کم شل بودن پیچ و یا اعمال نیروی بیشتر از حد مجاز سفت شدن بیش از حد دستگاه یا وسیله مورد نظر از نظر کارایی با مشکل روبرو خواهد شد. به عنوان مثال لوله ای با یک مهره درپوش در نظر بگیرید اگر این درپوش با نیروی کم صفر شود لوله دچار نشتی میشود و اگر از حد مجاز بیشتر سفت شود مهره هرز می شود. اینجاست که اهمیت استفاده از این ابزار برای اعمال نیروی مجاز یعنی نه خیلی کم و نه خیلی زیاد مشخص میشود.

ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در ایران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در تهران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر قیمت تعمیر ترکمتر
قطعات ترکمتر

ترکمتر چیست؟

گشتاور سنج ترکمتر چیست؟

گشتاور یا تورك Turaqe حاصلضرب برداری نیروی وارد بر یك جسم از نقطه اثر نیرو تا نقطه ای كه جسم بر اثر همین نیرو شروع به دوران می كند.گشتاور نیرو و انرژی لازم برای گرداندن یك شی میباشد.گشتاور تولید شده به وسیله ی یك موتور توان كششی یارانشی را برای گرداندن چرخها ایجاد می کند. مثلا زمانی كه می خواهید با یك آچار پیچی را بچرخانید نیروی لازم برای گرداندن پیچ گشتاور نام دارد.در این حالت گشتاور با مقدار نیروی لازم ضربدر فاصله مركز پیچ تا مكانی كه نیرو به آچار اعمال می شود برابر است.
واحد های گشتاور عبارتند از نیوتن بر متر و كیلوگرم بر سانتی متر و فوت بر پوند. معادله گشتاور T=R*N می باشد که :T گشتاور TORQUE و :Rشعاع و :Nنیروی اعمال شده، بنابر این هرگاه بخواهیم گشتاور را افزایش دهیم یا آچار بلندتری انتخاب می كنم یا نیروی اعمال شده به آنرا زیاد.

گشتاور با احساس کردن انحراف حقیقی محور به وجود آمده به وسیله یک نیروی پیچشی یا با پدیدار کردن آثار این انحراف اندازه گیری می‌شود. تحت گشتاور سطح یک محور دچار تراکم و کشش می‌شود. برای اندازه گیری گشتاور، معمولا عنا صر استرین گیج به صورت جفت روی محور قرار گرفته اند. افزایش در طول را یک گیج اندازه می‌گیرد در جهتی که سطح تحت کشش است و کاهش طول را گیج دیگر در جهت دیگر اندازه می‌گیرد. حسگرهای گشتاور اولیه، از ساختارهای مکانیکی مطلوب با استرین گیج‌ها تشکیل شدند. هزینه بالا وقابلیت اطمینان کم آنها عدم پذیرش صنعتی را به دنبال داشته. اگر چه ساخت حسگرهای گشتاور را تکنولوژی مدرن کم هزینه کرده‌است، با این وجود کنترل کیفیت روی محصول، نیاز به اندازه گیری دقیق گشتاور را افزایش داده‌است.


ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در ایران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر در تهران
ابزار تختی تعمیر تخصصی انواع ترکمتر قیمت تعمیر ترکمتر
قطعات ترکمتر


تماس و مشاوره برای تعمیر ترکمتر با گارانتی

پیکر بندی‌های حسگری ترکمتر

پیکر بندی‌های حسگری ترکمتر ابزار تختی
گشتاور با چرخش استرین گیج‌ها ویا حسگرهای magnetoelastic و magnetostrictive اندازه گیری می شوند که همه به دما حساس می باشند. با تغییرات گشتاور، ضریب نفوذ پذیری مغناطیسی برای میله تغییرمی نماید که می‌توان آن را توسط یکmagnetostrictive sensor اندازه گیری نمود. وقتی میله بدون بار است ضریب نفوذپذیری آن در همه جا یکنواخت می باشد. اما تحت گشتاور تعداد خطوط میدان مغناطیسی و به تناسب گشتاور ضریب نفوذپذیری تغییر می‌کند.حسگر از دو سیم پیچ اولیه و دو سیم پیچ ثانویه که در یک سمت میله قرار دارند. ساخته می شوند. حسگر گشتاور magnetoelastic، تغییرات نفوذپذیری خود را با اندازه گیری تغییرات در میدان مغناطیسی خود، اندازه گیری می‌نماید. حسگر گشتاور از یک میله باریک فولادی تشکیل شده که محکم به میله چرخان کوپل شده‌است . این ترکیب به عنوان یک آهنربای ثابت که شدت میدان مغناطیسی اش با گشتاور اعمال شده به میله‌ متناسب است، عمل می‌کند. این میله باریک میان موتور و بار قرار داده می‌شود. یک حسگر مغناطیسی میدان تولید شده را به یک سیگنال الکتریکی خروجی تبدیل می‌کند که با گشتاور اعمال شده متناوب می‌باشد. ابزار تختی مرکز تخصصی تعمیر ترکمتر در ایران/
تعمیر ترکمتر در تهران
تعمیر ترکمتر در حسن آباد
تعمیر ترکمتر با قیمت مناسب
تعمیر ترکمتر با قیمت همکاری
تعمیر انواع قطعات ترکمتر
تعمیر ترکمتر در شهرستان ها

کاربردهای ترکمتر

کاربردهای ترکمتر
ترکمتر برای اندازه گیری گشتاور وسایلی مثل موتور ، گیربکس یا حتی در شیشه نوشابه که جزو سیستمهای دوار یا گردنده هستند مورد استفاده قرار میگرد.ترانسمیتر یا ترانسدیوسر گشتاور ،ترکمتر میتواند باشد. بدین صورت که دستی و یک نشان دهنده و یا با خروجی است. باید توجه داشت که گشتاورسنجی محورهای دوار و در حال حرکت یا دینامیک از گشتاور سنجی نمونه های ثابت و استاتیک سختتر می باشد. استفاده از تکنولوژی های جدید و مدلهای این اندازه گیری گشتاورسنجی محورهای دوار راحت تر است. اطلاعات جمع آوری شده روی dataloggerها برای کنترل کیفیت می‌تواند انباشته شده و نتایج گزارش داده می‌شود. اندازه گیری نرخ برداشت براده، کالیبره کردن ابزارهای گشتاور، اندازه گیری نیروهای سایش، آزمایش کردن فنرها و اندازه گیری‌های بیودینامیک از کاربردها ی صنعتی دیگرحسگرهای ترکمتر می باشد.

مواردی که در هنگام خرید ترکمتر باید توجه داشت:
1. رنج ترکمتر و نیوتن بر متر مورد لزوم
2. دقت اندازه گیری گشتاور
3. آنالوگ یا دیجتال بودن ترکمتر
4. امکان ارسال سیگنال خروجی برای ترکمتر

ابزار تختی
عمیر ابزار بادی و پنوماتیک
تعمیر انواع ترکمتر

کاربردهای ترکمتر

آچار ترك متر چيست و چه كاربردي دارد؟

اولین نکته ای که باید بدانیم , این هست که به اجار ترک متر ، گشتاور سنج هم گفته میشود . پس ابتدا گشتاور را توضیح میدهیم : گشتاور چیست؟ عامل مؤثر در گشتن هر جسم به دور محوری را گشتاور نیرو یا لنگر و یا تورک Torque می‌نامند. گشتاور یک کمیت فیزیکی است در حرکت چرخشی که به بزرگی نیرو و مسیر و مکان اثر نیرو بستگی دارد .
گشتاور یک کمیت برداری بوده و یکای آن در سامانه استاندارد بین‌المللی یکاها، نیوتن متر است. گشتاور به معنی ، نیروی وارد شده نیروی اعمال شده به جسمی می باشد ، که از فاصله محل وارد شدن نیرو به محلی که قرار است نیرو به آن وارد شود ، فاصله ای وجود داشته باشد حتی اگر این فاصله 1 میکرو متر یا یک میلیونوم متر باشد. پس میتوانیم بگوییم گشتاور یعنی : حاصل ضرب نیروی وارد بر جسم دوار x بازوی مقاومت .
اهمیت کنترل کردن گشتاور یا نیروی اعمالی بر پیچ ها: راه های مختلفی برای اتصال دو یا چند قطعه به یکدیگر وجود دارد،اتصال بوسیله پیچ و مهره یکی از پر مصرف ترین و کاربردی ترین اتصالات در تمامی صنایع می باشد. در این حالت پیچ باید در حالتی با تنش ثابت مانده و دچار خستگی و شکست نشود.اگر سفت شدگی پیچ کمتر از میزان مورد نیاز باشد،بنابرین تنش کششی اعمال شده در پیچ کمتر از میزان مورد نیاز بوده و اتصال ایمن نخواهد بود.
اگر گشتاور اعمالی وارده بر پیچ بزگتر از میزان مورد نیاز باشد،داخل پیچ تنش های بزرگتری از آنچه مورد نیاز است وجود خواهد داشت،و ممکن است اولا باعث شکست پیچ شده و همچنین تخریب سطح کار و قطعات گردد. بنابر این استفاده از ابزاری که بتواند گشتاور اعمالی بر پیچ و به تبع آن کشش حاصل در پیچ و قطعات را با تلورانس رضایت بخشی کنترل و اعمال کند ضروری است و این وسیله آچار ترکمتر یا همان ترک رنچ می باشد. چگونگی محاسبه گشتاور “Torque” : تصور شود یک نفر در حال بستن یک پیچ با استفاده از یک دسته بکس 1 متری باشد. اگر او از 10 کیلوگرم نیرو 10kgf برای بستن پیچ حول محورش استفاده کند،او گشتاوری معادل 10 کیلوگرم نیرو متر 10kg.f.m را حول محور پیچ اعمال کرده است البته در سیستم استاندارد متریک SI نیرو با استفاده از واحد نیوتن سنجیده می شود. بنابر این با استفاده از این تبدیل که 1 کیلو گرم نیرو معادل 9.81 نیوتن می باشد،شخص گشتاوری معادل 98.1 یا حدودا 100 نیوتن در متر را اعمال کرده است. شکل ذیل , بخوبی نحوه محاسبه گشتاور را بیان میکند وبا روئیت این تصویر امیدواریم کاملا مطلب گشتاور تفهیم شده باشد.
ابزار تختی مرکز تعمیر ترکمتر
تعمیر ترکمتر در تهران
قیمت تعمیر ترکمتر

نکاتی در مورد نگهداری ترکمتر

شرکت ابزار صنعتی ترکمتر:

نکاتی در مورد نگهداری ترکمتر:

ترکمترها یکی ازرایج ترین ابزار مورد استفاده در خطوط تولیدوتعمیرات خودرومی باشد- ترکمتر ها در دامنه ی وسیع از 0 تا 2000 نیوتن متر متغییر هستند و در درایو های 4/1، 8/3، 2/1، 4/3 و 1 اینچ موجود می باشند.

نکاتی در مورد نگهداری ترکمتر
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved