نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
سدان مد تغییر مسیر دریافت مراقبت های پزشکی
دفعات بازدید : 16579
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 16579
جرثقیل سقفی ویکی لیفت
تکین بکسل
فیلتر صنعتی مانا

لامپ مادون قرمز

لامپ مادون قرمز مادون در لغت به معنای زیر دست و قرمز به معنای هر چه به رنگ خون باشد، است. پس میتوان گفت که مادون قرمز اشعه بسیار ریز و قرمز رنگ است.


اطلاعات اولیه مادون قرمز


کشف هرسل اولن گام در ایجاد پدیده‌ای که ما آن را طیف الکترومغناطیسی مینامیم. نور مرئی و پرتوهای مادون قرمز دو نمونه اشکال فراوانی از انرژی هستند که توسط تمام اجسام موجود در زمین و اجرام آسمانی تابانده میشوند. مادون قرمز در طیف الکترومغناطیسی دارای محدوده طول موجی بین 0.78 تا 1000 میکرو متر است. تنها با مطالعه این تشعشعات است که میتوانیم اجرام آسمانی را تشخیص و تمیز دهیم و تصویری کامل از چگونگی ایجاد جهان و تغییرات آن بدست آوریم. در سال 1800 سر ویلیام هرشل یک نمونه نامرئی از تشعشعات را کشف کرد که این نمونه دقیقا زیر بخش قرمز طیف مرئی قرار داشت. او این شکل از تشعشعات را مادون قرمز نامید.

سیر تحولی و رشد

Greathouse و همکارانش طی مطالعه‌ای تاثیر لیزر مادون قرمز را به انتقال عصبی ، عصب رادیال بررسی کردند. زمان تاخیر ، دامنه پتانسیل عمل و دما ، متغیرهای مورد آزمایش مشاهده نشد.Lynn Snyder و همکارانش اثر لیزر کم توان هلیوم - نئون را بر زمان تاخیر شاخه حسی عصب رادیال در دو گروه لیزر و پلاسبو بررسی نمودند و مشاهده کردند که در گروه لیزر ، افزایش معنی دارا در زمان تاخیر حسی پس از بکارگیری لیزر ایجاد گردیده است.

Bas Ford و همکارانش طی مطالعه‌ای اثر لیزر کم توان هلیوم - نئون را بر شاخه حسی اعصاب رادیال و مدین بررسی کردند. هیچ اختلاف معنی داری در دامنه پتانسیل عمل ، زمان تاخیر و دما ساعد بعد از بکارگیری لیزر مشاهده نشد.Baxter و همکارانش افزایش معنی دار در زمان تاخیر عصب مدین بعد از بکارگیری لیزر گرارش کردند. Low و همکارانش کاهش دما را به دنبال تابش لیزر کم توان مادون قرمز دیدند.

نتایج اشعه مادون قرمز


گرمایی که ما از خورشید یا از یک محیط گرم احساس میکنیم، همان تشعشعات مادون قرمز یا به عبارتی انرژی گرمایی است. حتی اجسامی ‌که فکر میکنیم خیلی سرد هستند، نیز از خود انرژی گرمایی منتشر میسازند یخ و بدن انسان. سنجش و ارزیابی انرژی مادون قرمز ساطع شده از اجرام نجومی ‌به علت اینکه بیشترین جذب را در اتمسفر زمین دارند مشکل است. بنابراین بیشتر ستاره شناسان برای مطالعه انتشار گرما از این اجرام از تلسکوپهای فضایی استفاده میکنند.

مادون قرمز در نجوم


تلسکوپها و آشکارسازهایی که توسط ستاره شناسان مورد استفاده قرار میگیرند نیز از خودشان انرژی گرمایی منتشر میسازند. بنابراین برای به حداقل رساندن این تاثیرات نامطلوب و برای اینکه بتوان حتی تشعشعات ضعیف آسمانی را هم آشکار ساخت، اخترشناسان معمولا تلسکوپها و تجهیزات خود را به درجه حرارتی نزدیک به 450?F ، یعنی درجه حرارتی حدود صفر مطلق ، میرسانند. مثلا در یک ناحیه پرستاره ، نقاطی که توسط نور مرئی قابل رویت نیستند، با استفاده از تشعشعات مادون قرمز بخوبی نشان داده میشود. همچنین مادون قرمز میتواند چند کانون داغ و متراکم را همره با ابرهایی از گاز و غبار نشان دهد. این کانونها شامل مناطق پرستاره‌ای هستند که در واقع میتوان آنها را محل تولد ستاره‌ای جدید دانست. با وجود این ابرها ، رویت ستاره‌های جدید با استفاده از نور مرئی به سختی امکانپذیر است.

اما انتشار گرما باعث آشکار شدن آنها در تصاویر مادون قرمز میشود. اختر شناسان با استفاده از طول موجهای بلند مادون قرمز میتوانند به مطالعه توزیع غبار در مراکزی که محل شکل گیری ستاره‌ها هستند، بپردازند. با استفاده از طول موجهای کوتاه میتوان شکافی در میان گازها و غبارهای تیره و تاریک ایجاد کرد تا بتوان نحوه شکل گیری ستاره‌های جدید را مورد مطالعه قرار داد. فضای بین ستاره‌ای در کهکشان راه شیری ما نیز از توده‌های عظیم گاز و غبار تشکیل شده است. این فضاهای بین ستاره‌ای یا از انفجارهای شدید نواخترها ناشی شده‌اند و یا از متلاشی شدن تدریجی لایه‌های خارجی ستاره‌هایی جدید از آن شکل میگیرند. ابرهای بین ستاره‌ای که حاوی گاز و غبار هستند، در طول موجهای بلند مادون قرمز خیلی بهتر آشکار میشوند 100 برابر بیشتر از نور مرئی.

اخترشناسان برای دیدن ستاره‌های جدید که توسط این ابرها احاطه شده‌اند، معمولا از طول موجهای کوتاه مادون قرمز برای نفوذ در ابرهای تاریک استفاده میکنند. اخترشناسان با استفاده از اطلاعات بدست آمده از ماهوارهای نجومی ‌مجهز به مادون قرمز صفحات دیسک مانندی از غبار را کشف کردند که اطراف ستاره‌ها را احاطه کرده‌اند. این صفحات احتمالا حاوی مواد خامی ‌هستند که تشکیل دهنده منظومه‌های شمسی هستند. وجود آنها خود گویای این است که سیاره‌ها در حال گردش حول ستاره‌ها هستند.

مادون قرمز در پزشکی


اگر نگاه دقیق و علمی ‌به یک طیف الکترومغناطیسی بیندازیم، میبینیم که از یک طرف طیف تا سوی دیگر آن ، انواع تشعشعات و پرتوها بر اساس طول موج و فرکانس‌های مختلف قرار دارند، از آن جمله میتوان به تشعشعات گاما ، اشعه ایکس ، ماورای بنفش ، نور مرئی ، مادون قرمز و امواج رادیویی اشاره کرد. هر کدام از این پرتوها و تشعشعات همگام با پیشرفت بشر ، به نوبه خود چالش‌هایی را در زمینه‌های علمی ‌پدید آورده‌اند که در اینجا علاوه بر کاربرد مادون قرمز در شاخه ستاره شناسی ، اشاره‌ای به کارآیی چشمگیری این پرتو در رشته پزشکی خواهیم داشت.

تصویربرداری با اشعه مادون قرمز

در تصویربرداری به کمک امواج مادون قرمز یا فروسرخ، فیلترها سعی می کنند تا نزدیکترین طیف به این امواج را ضبط و ثبت کنند. دوربینهای دیجیتال نیز اغلب از بلاک کننده های Infrared استفاده می کنند. دوربین های دیجیتال ارزان تر و همینطور گوشی های تلفن همراه مجهز به دوربین که فیلترهای لازم برای کشف و ضبط طیفهای نزدیک به مادون قرمز را ندارند نیز این امواج را به صورت رنگ سفید درخشانی می بینند برای امتحان، کنترل از راه دور تلویزیون خود را ضمن فشار دادن یک دگمه ی آن، به سمت گوشی تلفن همراهتان در حالت عکاسی بگیرید

این نکته را به ویژه زمانی می توانیم بیان کنیم که از اشیایی نزدیک به محل های پر از اشعه ی مادون قرمز عکس می گیریم مانند فضای اطراف یک لامپ معمولی، در این حالت، دخالت اشعه ی مادون قرمز به وجود آمده، می تواند به پاک شدن صفحه ی کل تصویر بینجامد.

روش دیگری نیز وجود دارد که تصویربرداری با اشعه ی تراهرتز نامیده می شود که گرفتن تصاویر با استفاده از اینفرارد در فواصل دور یا امواجی است که یکای آنها به تراهرتز اندازه گیری می شود. البته نبودن منابع روشنایی، از لحاظ فنی تصویربرداری با امواج تراهرتز را از سایر انواع تصویربرداری ها دچار دشواری و پیچیدگی می کند.

البته نسخه های جدیدی که از نرم افزارها و دستگاههای تصویربرداری تراهرتز تهیه شده است، با توجه به تولید و عرضه ی طیف بینهای زمان بندی شده در کنار بسته های اصلی، بسیار جالبتر و قابل استفاده تر گشته اند.



کاربرد درمانی مادون قرمز


بکار بردن گرما یکی از متداولترین روشهای درمان فیزیکی است. از موارد استعمال درمانی مادون قرمز موارد زیر را میتوان ذکر کرد.

تسکین درد


با وجود حرارت ملایم ، کاهش درد به احتمال زیاد بواسطه اثر تسکینی بر روی پایانه‌های عصبی ، حسی ، سطحی است. همچنین به علت بالا رفتن جریان خون و متعاقب آن متفرق ساختن متابولیتها و مواد دردزای تجمع در بافتها ، درد کاهش مییابد.

استراحت ماهیچه


تابش این اشعه راه مناسبی برای درمان اسپاسم و دستیابی به استراحت عضلانی میباشد.

افزایش خون رسانی


در درمان زخمهای سطحی و عفونتهای پوستی ، برای اینکه فرآیند ترمیم به خوبی انجام گیرد، باید به مقدار کافی خون به ناحیه مورد نظر برسد و در صورت وجود عفونت نیز افزایش گردش خون سبب افزایش تعداد گلبولهای سفید و کمک به نابودی باکتریها میکند. از این پرتو میتوان برای درمان مفصل آرتوریتی و ضایعات التهابی نیز استفاده کرد.

کاربرد تشخیصی مادون قرمز


از مهمترین کابردهای تشخیصی آن میتوان توموگرافی را نام برد. اصطلاح ترموگرافی به عمل ثبت و تفسیر تغییراتی که در درجه حرارت سطح پوست بدن رخ میدهد، اطلاق میشود. تصویر حاصل از این روش که توموگرام نامیده میشود، بخش الگوی حرارتی سطح بدن را نشان میدهد. در توموگرافی ، آشکار ساز ، تشعشع حرارتی دریافت شده توسط دوربین را به یک سیگنال الکترونیکی تبدیل میکند و سپس آن را علاوه بر تقویت بیشتر ، پردازش میکند تا اینکه یک صفحه کاتودیک مثل مونیتور تلویزیون آشکار شود.

تصاویر بدست آمده به صورت سایه‌های خاکستری رنگ میباشند، بدین معنی که سطوح سردتر به صورت سایه‌های خاکستری روشن دیده میشوند و در نوع رنگی آن نیز نواحی گرم ، رنگ قرمز و نواحی سرد ، رنگ روشن خواهند داشت. درجه حرارت پوست بدن در نتیجه فرآیندهای فیزیکی ، فیزیولوژیک طبیعی یا بیماری تغییر میکند. از این خاصیت تغییر گرمایی در عضوی خاص یا در سطح بدن برای آشکارسازی یک بیماری استفاده میشود که مهمترین آنها به قرار زیر است.

- بیماری پستان وسیع ترین جنبه کاربردی توموگرافی در آشکار سازی سرطانهای پستانی است.

زیرا روشی کاملا مطمئن و بدون آزار است.

از پرتوهای یونیزان استفاده نمیشود.

روشی کاملا سریع ، راحت و ارزان است.

به دلیل بی ضرر بودن از قابلیت تکراری بسیار زیادی برخوردار است.

کاربرد ترموگرافی در مامائی

چون جفت از فعالیت بیولوژیکی زیادی برخوردار است. درجه حرارت حاصله در این محل بطور قابل ملاحظه‌ای از بافتهای اطراف بیشتر است. پس میتوان از توموگرافی برای تعیین محل جفت استفاده کرد.

ضررهای مادون قرمز


از طرف دیگر خطرهایی نیز در استفاده از مادون قرمز وجود دارد که میتوان به سوختگی الکتریکی در اثر اتصال بدن به مدارات الکتریکی دستگاه سر درد ، تولید ضعیف در بیمار و آسیب به چشمها در اثر تابش مستقیم پرتو اشاره کرد.

اشعه مادون قرمز و ارتباطات

انتقال داده ها از طریق امواج مادون قرمز نیز در ابعاد مکانی کوچک و بین دستگاههای کامپیوتری دیجیتال و تلفنهای همراه یا PDAها دستیارهای دیجیتال شخصی مورد استفاده قرار می گیرد. این گونه دستگاهها خود را با استانداردها و قوانینی که توسط IrDA انجمن داده های اینفرارد تطبیق می دهند و کار می کنند.

کنترلهای از راه دور و دستگاههای مطابق با استانداردهای IrDA از دیودهای ساطع کننده ی نور یا LED برای ساطع کردن امواج مادون قرمز که توسط یک لنز پلاستیکی داخل نورافکنی کوچک و نازک کارگذاشته شدند استفاده می جویند. این نورافکنها، نوسان بندی شدند و وقتی روشن و خاموش می شوند، به تناسب، داده ها را رمزگذاری می نمایند.

دستگاه دریافت کننده ی امواج مادون قرمز، از یک فتودیود با جنس سیلیکون استفاده می کند تا موج اینفرارد را به جریان الکتریکی تبدیل سازد. دستگاه دریافت کننده ی امواج، تنها به سیگنالهای پالس دهنده یی که مدام توسط فرستنده یا Transmitter ساخته می شوند، پاسخ می دهد و امواج مادون قرمزی که به آرامی از نورهای محدود و کوچکی تغییر حالت می دهند را از صافی مخصوص خود می گذراند.

"Infrared" یا اشعه مادون قرمز ترجمه فارسی آن اشعه فروسرخ است یک تابش الکترومغناطیسی با طول موج بیشتر از امواج مرئی و کوتاهتر از امواج رادیویی است
فناوری اینفرارد در ارتباطات برای استفاده در محل های کوچکی که تراکم افراد و جمعیت در آنها بالاست و بلوتوث یا سایر فناوری ها قادر به انتقال داده به شکلی مناسب نیستند بسیار مفید به نظر می رسد.امواج مادون قرمزاز دیوارها عبور نمی کنند و در نتیجه در کار سایر دستگاههای اتاقهای مجاور دخالت نمی نمایند. اینفرارد رایج ترین فناوری استفاده شده در کنترلهای از راه دور دستگاههای مختلف است.

ارتباطات FSO، شاخه یی از فناوریهای تله کام هستند که از انتشار و تکثیر نور در فضاهای خالی برای انتقال داده و اطلاعات بین دو نقطه استفاده می کنند. این فناوری زمانی استفاده می شود که برقراری ارتباط فیزیکی بین دو نقطه ی مبدا و مقصد دریافت کننده ی اطلاعات مشکل و غیرممکن باشد. برای مثال در شهرهایی که راه اندازی سیستمهای کابل کشی فیبر نوری هزینه ی زیادی دربر خواهد داشت.

این فناوری همچنین در انتقال داده و اطلاعات بین فضاپیماها و ماهواره ها به کار گرفته می شود هرچند که در خارج از جو، سیگنالهای ارسالی دچار اندکی انحراف می شوند.

کاربرد در صنعت جوجه کشی و مرغداری

گرمای یکنواخت و گسترده برای جلوگیری از تجمع جوجه ها در یک نقطه

پیشگیری از ضایعات چشمی در جوجه ها

سرماخوردگی در پرندگان زینتی و طیور و بهبود جریان خون

جلوگیری از بلوغ زود رس به خاطر نور شدید لامپ های معمولی در نتیجه ضریب تبدیل بالاتر و تولید گوشت بیشتر

مصرف دان بیشتر وعدم تجمع جوجه ها در اطراف منبع گرما و در نتیجه رشد سریع تر به دلیل گرمای تابشی گسترده

بازدهی بالا نسبت به توان مصرفی لامپ و سایر تجهیزات مشابه

پیشگیری از کانیبالیسم همخوارگی

نحوه استفاده از لامپ مادون قرمز

قبل از استفاده مواد و بسته بندی های قابل احتراق مانند اسپری ها و حشره کش ها را از دسترس دور کنید.

دقت کنید لامپ بصورت درستی در جای خود وصل شده باشد.

همیشه مطمئن باشید که دستگاه کاملا ایمن است و در روی سطح صاف قرار دارد.

فاصله بین لامپ و قسمت مورد نظر بدن نباید از 60 سانتیمتر کمتر باشد.

توجه داشته باشید در حین استفاده از لامپ برای صورت همواره چشمها را بسته نگه دارید.

از زمانهای کوتاه برای شروع استفاده کنید، در صورت حساسیت پوست مانند التهاب و قرمز شدن پوست، تاول زدن، خارش، سوزش و تعریق زیاد، دستگاه را خاموش کرده و قبل از استفاده مجدد با پزشک خود مشورت نمایید.

از دستگاه روی بخش محدودی از پوست برای مدت کوتاه استفاده کنید نا از نداشتن حساسیت مطمئن شوید.

نکات مهم

لامپ و پایه آن در طول استفاده داغ می شوند، در صورت تماس و لمس احتمال سوختگی وجود دارد.بعد از استفاده تا سرد شدن کامل آن را لمس نکنید.

برای جلوگیری از صدمه به چشمان هیچگاه به لامپ روشن مستقیم نگاه نکنید.

هنگام استفاده مداوم از دستگاه در حالت هوشیار باشید و مراقب باشید به خواب نروید.

استفاده طولانی مدت و مداوم ممکن است باعث سوختگی شود.

مواد قابل اشتعال را حداقل یک متر دورتر از دستگاه قرار دهید.

دستگاه را هیچوقت از دیوار یا سقف به صورت آویزان قرار ندهید.

دستگاه را از معرض فشار یا ضربه دور نگهدارید.

سیم برق دستگاه را نکشید و مراقب باشید آسیبی به آن وارد نشود.

این دستگاه مناسب استفاده افراد حساس به گرما نمی باشد.حساسیت به گرما در حالات زیر می تواند افزایش یابد

بیماران دیابتی

افراد دچار بی خوابی و اختلالات عصبی

افرادی که بیماریهای پوستی دارند یا دارای زخم یا سوختگی بر روی پوست هستند.

افراد دچار آلرژی

کودکان و افراد مسن

بعد از مصرف دارو

در صورت داشتن عفونت های حاد



كاربرد مادون قرمز در دام و طیور

لامپ اشعه مادون قرمز یک لامپ معمولا قرمز رنگه که اشعه مادون قرمز تولید می کنه و معمولا در کارهای فیزیوتراپی انسان به کار میره .. قدرت اشعه مادون قرمز در اینه که جریان خون رو بهتر می کنه در نتیجه سرعت رسیدن ویتامین و مواد غذایی به سلولها بیشتر میشه و مواد زائد و سموم بدن هم زودتر دفع میشه .

در اکثر بیماریهای مرغ عشق و پرندگان دیگر ، غیر از فلج ، باید از این لامپ استفاده بشه . 3-2 بار در روز و از فاصله 30 سانتی به مدت 30-20دقیقه در هر نوبت .

جاهایی که کالاهای پزشکی رو می فروشن دارن از فروشگاههای کالای پزشکی ، یک لامپ اشعه مادون قرمز تهیه کنید با ولتاژ کم . این لامپو به یک چراغ مطالعه ببندید و همیشه یه جای مطمئن تو خونه داشته باشید. در 90 درصد بیماریهای پرندگان تزئیینی این لامپ معجزه می کنه .

روش استفاده پرنده گان بیمار و یا هر موجود زنده دیگر رو روزی 3-4 مرتبه در فاصله 30 سانتی متری لامپ قرار بدین اگه نزدیکتر باشه ، آتیش می گیره ! ، به مدت 20 دقیقه تا نیم ساعت . بعد لامپ رو خاموش کنید ولی جای طوطی رو همچنان گرم نگاه دارید . بهتره پس از خاموش کردن لامپ یک پارچه نه چندان ضخیم رو قفسش بیاندازید هواکش رو فراموش نکنید. این اشعه گردش خون پرنده رو تقویت می کنه و در نتیجه هم مواد زائد بهتر دفع میشه و هم داروهایی که بهش دادین بهتر جذب میشه.

لامپ مادون قرمز برای گرمایش جوجه یک روزه مرغ و اردک و بلدرچین و بوقلمون و کبک و غیره مورد استفاده است .گرمای یکنواخت و گسترده در سطح و جلوگیری از تجمع جوجه ها بر روی هم و مرگ و میر ناشی از آن پیشگیری از ضایعات چشمی کوری به دلیل نگاه مستقیم به لامپ های معمولی جلوگیری از بلوغ زود رس به خاطر نور شدید لامپ های معمولی و در نتیجه ضریب تبدیل بالاتر و تولید گوشت بیشتر در زمان کوتاه تر مصرف دان بیشتر وعدم تجمع جوجه ها در اطراف منبع گرما و در نتیجه رشد سریع تر به دلیل گرمای تابشی گسترده بازدهی بالا نسبت به توان مصرفی

لازم به ذكر هر دو نوع بالا در ایران موجود میباشه و با توجه به وات قیمت گذاری میشه و از حدود 5 وات تا 5000 وات موجوده



کاربرد لامپ مادون قرمز در بهبود زخم

برای بهبود زخم ها، درمان با امواج نوری سرخ پیشنهاد شده است. پزشکان در حال بررسی این امر هستند که چگونه این تکنولوژی نوری خاص به التیام زخم های دیر التیام یابنده، مانند زخمهای پوستی دیابتی، سوختگی های جدی و زخم دهانی شدید ناشی از شیمی درمانی و اشعه کمک می کند. این پروژه شامل آزمایشگاه و مطالعات کارآزمایی انسانی، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا و تحت حمایت مالی قرارداد پژوهش نوآورانه تجارت کوچک ناسا از طریق بخش انتقال فناوری در مرکز پروازهای فضایی مارشال در هانتسویل متعلق به ناسا¹، آلا، می باشد. «تا کنون، آنچه که ما در بیماران دیده ایم و آنچه که ما در آزمایشگاه کشت سلولی دیده ایم، همه به یک نتیجه اشاره دارد،» دکتر هری ولان، استاد مغز و اعصاب اطفال و مدیر طب پرفشار در دانشکده پزشکی ویسکانسین بیان کرد. «نور نزدیک به مادون قرمز ساطع شده از LED ها به نظر می رسد برای افزایش انرژی در داخل سلول کاملاً مناسب است. این امر به این معنی است که اگر شما بر روی زمین در یک بیمارستان، مشغول به کار در یک زیردریایی در زیر دریا و یا در راه خود به مریخ در داخل سفینه فضایی باشید، LED ها سبب افزایش انرژی به سلول ها و تسریع بهبودی می گردند.» پژوهش تحت حمایت ناسا مربوط به دکتر ولان در حال حاضر شاهد نتایج قابل توجهی با استفاده از دیود ساطع کننده نوردر تسریع بهبود زخم های دردناک دهان ناشی از درمان سرطان مانند پرتودرمانی و شیمی درمانی بوده است. درمان سریع و بدون درد است. دستگاه بهبود زخم کوچک، ۳.۵ اینچ ۴.۵ اینچ ۸۹ میلی متر تا ۱۱۴ - میلی متر ها، قابل حمل آرایه مسطح از LED، چیده شده در ردیف های بالای یک جعبه کوچک است. یک پزشک پرستار جعبهLED را در خارج از گونه بیمار در حدود یک دقیقه در هر روز قرار می دهد. نور قرمز به داخل دهان نفوذ می کند، جایی که در آن به نظر می رسد باعث تسریع بهبود زخم و جلوگیری از زخم شدن بیشتر در دهان بیمار می شود. « بعضی از کودکان که احتمالاً تا به حال به خاطر زخم های شدید در دهان خود به صورت داخل وریدی تغذیه شده اند قادر به خوردن غذای جامد شده اند» دکتر دیوید مارگولیس، یک متخصص سرطان در بیمارستان کودکان ویسکانسین در میلواکی و استادیار طب اطفال در دانشکده پزشکی ویسکانسین ابراز کرد. مارگولیس که بیماران اطفال مبتلا به سرطان او در این مطالعه شرکت دارند، توضیح داد که ، «جلوگیری از موکوزیت دهان توانایی بیماران را برای خوردن و نوشیدن بهبود می بخشد و همچنین ممکن است خطر ابتلا به عفونت در بیماران با سیستم ایمنی را کاهش دهد.» در آزمایشگاه، ولان و تیم او نشان داده اند که سلول های پوست و ماهیچه ای که در محیط کشت رشد کرده و در معرض نور مادون قرمز LED قرار گرفته اند، نسبت به کشت های کنترلی زمینه که توسط نور تحریک نشده اند ۱۵۰ تا ۲۰۰ درصد سریع تر رشد کردند. دانشمندان در حال تلاش برای پی بردن به این امر که چگونه سلول ها نور را به انرژی تبدیل می کنند، و شناسایی این امر که چه طول موج نور در تحریک رشد در انواع مختلفی از سلول موثرتر است، می باشند. برخی ها می گویند که به نظر نمی‌رسد درمان با لیزر کم توان موثر باشد، در حالی که دیگران پی بردند که می تواند موثر باشد. درمان با امواج نور به صورت بالینی در بسیاری از مناطق خارج از ایالات متحده آمریکا از جمله کانادا، اروپا و آسیا استفاده می شود.



مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
جرثقیل سقفی | لنت ترمز
جرثقیل تک فاز | بالانسر فنری
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved