نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار تراش حسن آباد
دفعات بازدید : 72387
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 72387

چرا YAMSA؟ ادامه

چرا YAMSA؟ ادامه همه ی مکانیزم های تنظیمی در ابزار ذکر نشدند. فرایند صیقل دهی زمانی اتفاق می افتد که سر غلتکی که بطور خاص طبق اندازه ی قطعه ی کار تهیه شده است، با یک نیروی مطمئن با قطعه ی کار تماس یابد. در طول فرایند، ابزار یا قطعه ممکن است بچرخند. این ابزار قادر به پردازش تمامی انواع فلزات با قدرت کشسانی 1400N/mm2 و سختی حداکثر 42-45 HRC هستند. ابزار بر روی ماشین تراش های CNC یا بین المللی، مراکز ماشین کاری، دستگاه های حفاری، دستگاه های فرزکاری یا دستگاه های دیگری که با چرخش کار میکنند نصب می شود.
ساختار ابزار
ابزارهای سری K یک بدنه و یک سر غلتکی دارند. بدنه ی ابزار شامل یک میله و یک محفظه ی حساس مجهز به سیستم فنری با تفاوت فشار میباشد. سیستم ویژه ی فنری، طبق نیازمندیهای مناسب کار طراحی شده اند. این وسیله با مخروطی نوک تیز یا میله ای استوانه ای طبق ترجیح مصرف کننده ارائه شده است. سر غلتک شامل محفظه، شیپور،مخروط و غلتک هاست. این قسمت ها طبق ابعاد قطعه ی کار طراحی و تولید شده اند. سپس، سری غلتک ها بر روی یک بدنه ی مناسب سوار می شوند. از آنجاییکه که سرهای غلتک طبق مشخصه هایی از قطعه کار طراحی شده اند، نگهداشتن این قسمت ها در انبار ممکن نیست.
بایدهای سفارش
بدنه و سرغلتک ها طبق اندازه قطعات کار مختلف و نوع ماده طراحی شده اند. به منظور تولید مناسب ترین ابزار، ارائه ی نقشه فنی و اطلاعاتی همچون نوع ماده و سختی ماده ضروری است.اگر فرستادن طراحی های فنی ممکن نیست، حداقل اندازه های سطح قطعه کار و نوع ماده ی آن باید اطلاع داده شوند.
مدلها
KI مخروط درونی
KD مخروط بیرونی
KA سطح صاف
مدلها
ابزار صیقل دهی غلتکی با مخروطی نَر
نوع KI
برای سطوح درونی مخروطی شده
ابزار صیقل دهی غلطکی با مخروطی ماده
نوع KD
برای سطوح بیرونی مخروطی شکل
ابزار صیقل دهی صاف
نوع KA
برای سطوح صاف
اطلاعات فنی
حرکت انتقالی 200-700rpm~
قبل از براده برداری تراشیدن
سختی قبل از براده برداری RZ=5-15μm
روغنکاری روغن یا امولسیون
نمونه سفارش
KJ-45,50-30,50-30 –ZS
KI نوع
45،50 ᴓ D
30،50 ᴓ d
30ͦ زاویه
Zs25 میله

9.دستگاه های صیقل دهی غلتکی
دستگاه های صیقل دهی غلتکی نا متمرکز
سری های MXM
برای شفت های استوانه ای
تک مسیره....مانند سطوح آینه ای
کاربرد
گونه ی YAMASA MXM به منظور صیقل استوانه های پله ای و شفت های ساده استفاده می شوند. این دستگاه گذشته از صیقل دهی، همچنین سختی سطح و درجه بندی به میزان کم را انجام میدهد. بخاطر توانایی در سرعت و قدرت اجرائی بالا، این دستگاه صرفه جویی در وقت را تامین میکند. اینها دلایل ترجیح برای تولید متوالی است.
طراحی و عملکرد
دستگاه های صیقل دهی غلتکی MXM قادر به پردازش هر نوع قطر بین ᴓ3-ᴓ4 mm با تغییر سر غلتک هستند. یک سری غلتک برای هر قطر نامی به کار می رود. هر سری غلتک قابلیت تنطیمی تا 0.5mm را دارد. قطرنامی سر غلتک می تواند با دامنه تلرانس بین 0.40- و 0.10+ تنظیم شود.
ویژگی های تکنیکی
دستگاه های صیقل دهی غلjکی YAMASA MXM می توانند شنک های استوانه ای را تا سختی 8H با یک تنظیم پردازش کنند. این دستگاه ها قادر به پردازش تمامی انواع فلزات با قدرت کشسانی 1400N/mm2 و بیشترین سختی 42-45HRC هستند.در این فرآیند سطوحی با پرداخت بالا تا Ra 0.02μm را می تواند بدست آورد.
با دستگاه های صیقل دهی نوع MXM، پیشروی در بخش ها و تنظیمات تلرانس بطور خودکار انجام می شوند. دستگاه قطعه کار را در اختیار میگیرد و پس از اتمام فرایند صیقل دهی آنرا بر می دارد. دستگاه مشخصه های کاملا اتوماتیک دارد. به دلیل سیستم پیشروی اتوماتیک، این دستگاه قادر به دست یابی به تولیدات سریع می باشد. این دستگاه می تواند در هر خط تولید برای هر نوع از تولیدات سریالی استفاده شود. همچنین سیستم بارگذاری خودکار می تواند به ان اضافه شود.
مزیت ها
● این دستگاه قادر به دست یافتن به تولید پی در پی و سریع است.
● زمان، پول و انرژی را ذخیره میکند.
● دهنه های غلتکی می توانند به آسانی و بسرعت تعویض شوند.
● یک درجه بندی سریع و دقیق می تواند از طریق مکانیزم تنظیم انجام بگیرد.
● هیچ گرد و غبار و رسوباتی را برجای نمی گذارد.
مدلها
نوع MXM DVH
• صیقل دهی غلتکی
فن اوری صیقل دهی غلتکی
برای سطوح سیلندری

غلتک
چرخش
مسیر پیشروی
قطعه کار


فرایند صیقل دهی غلتک YAMASA روشی برای ایجاد قطعاتی است که از میان فرایند قبل براده برداری، به صورت روان و زمخت عبور کرده اند. پردازش هر نوعی از مواد فلزی با استفاده از این روش امکان پذیر است. صیقل دهی غلتکی با برخورد غلتک ها روی سطحی از قطعه با کمک یک مکانیزم دقیق انجام می گیرد. زمانی که یک چنین برخوردی انجام گرفت، قطعه یا ابزار با سرعت مشخصی می چرخد، سپس غلتک ها روی سطح قطعه با نیروی خاصی می نشینند، در نتیجه فرایند صیقل دهی غلتکی بدست می اید. تاثیرات اتفاق افتاده به هنگام تماس غلتک با سطح قطعه، بصورت زیر میباشد
برخورد غلتک با قطعه با فشار بدست می اید. در این نقطه، در حالی که پیش رفتگی های روی سطح با فشار اعمال شده اند، شکاف های زیرین بطور همزمان پر شده اند. این فرایند که ما ان را بدشکلی پلاستیکی می نامیم بموازات چرخش، فشار و پیشروی ادمه پیدا میکند. بنابراین، سطوح لغزنده و روشن بدست می اید. سرعت پیشروی غلتک و فشار وارد شده بر روی قطعه طبق سختی سطح تعریف شده است که این سختی مستلزم بدست اوردن است. مقدار سختی با کم کردن سرعت پیشروی و افزایش فشار کاهش می یابد. برعکس، در حالی که فشار کاهش می یابد و سرعت پیشروی سریعتر میشود، مقادیر سختی سطح افزایش می یابد.
مزیت ها
با فن اوری صیقل دهی غلتکی YAMASA
● سطوحی با کیفیت RZ<1μm/RA<0.16μm را میتوان بدست اورد.
● دست یافتن به خطای مجاز با اندازه ی مطلوب به اسانی و بسرعت.
● سطح در همین زمان سخت میشود. این سطح عمل امده را برای محکم تر شدن، درخشان تر و لغزنده تر شدن تضمین میکند.
فن اوری صیقل دهی غلتک YAMASA؛
● بسیار مقرون به صرفه است، مصرف کم اسباب یدکی دارد، زمان، پول و انرژی را ذخیره میکند.
● این فرایند با یک مرحله کامل شده است. زمان فرایند بسیار کوتاه است.
● هیچ گرد و غبار یا رسوباتی برجای نمی گذارد. هیچ صدمه ای به محیط نمی زند.
● درجه بندی و روغنکاری کم.



مواد
استیل
پیش از ماشین کاری
ماشین تراش
مشخصه های صیقل دهنده
چرخش
پیشروی
زمان فرایند
سختی سطح
پیش از صیقل دهی
پس از صیقل دهی
فرایند صیقل دهی غلتکی

ابتدا ماشین کاری pre-machining
سطح قطعه کار باید برای صیقل تراشی آماده گردد. برای این کار ابتدا،قبل از هر کاری ماشینکاری توصیه می شود. مرحله ی ماشین کاری در بدست آوردن سطحی استاندارد،خوب و با کیفیت بع از صیقل کاری، مهم می باشد. ماشین کاری را میتوان با دستگاه های ماشین کاری، صیقل دهی و سخت کاری اجرا نمود.
ابزار صیقل دهی بخشی از سطح را بر نمی دارد بلکه فقط سختی سطح را بر روی یکدیگر جمع می کند،در این زمینه می توان گفت که عموما عمق سختی stock allowance را مشخص می کند.
Stock allowance با عمق سختی برابر می شودRZ. طبق قطر و ماده،پس از ماشینکاری،عمق سختی باید بین Rz=5-30max. 5-50 µm باشد.
پیش از صیقل دهی بخش مناسب ترین بخش از سطح می توانید از فرمول ماشینکاری زیر استفاده نمایید.
mm/rev. = 0.5 x cutter edge radius mmسرعت پیشروی در هر چرخش
پس از مرحله ی پیش از ماشین کاری، قطعه کار برای صیقل دهی اماده می باشد.پس از صیقل کاری دیگر اثری از زبری بر روی سطح باقی نمی ماند.



صیقل تراشی SKIVE
فن اوری صیقل تراشی
برای سیلندرهای گازی-هیدرولیکی
فن اوری صیقل دهی- تراش برای استفاده در تولیدات گازی و هیدرولیکی از سالهای خیلی قبل شروع شد. به دلیل مقرون به صرفه بودن این روش و تولید محصولات تیوپی با کیفیت بالا ، این کار عملیات سنگ تیزکنی را در تولیدات پی در پی از میان بر می دارد.
سطوح صیقل داده ی غلتکی سختی کمتری را در مقایسه با سطوح صاف شده ارائه میکنند. در این مورد، مقدار خوردگی و زنگ زدگی بسیار کمی اتفاق می افتد. بنابراین اتصالات در حال حرکت از میان سیلندر در معرض پوسیدگی بسیار کمتری قرار می گیرند و عمر طولانی تری خواهند داشت.
فرایند صیقل دهی- تراش، مزیت های زیادی را بهمراه دارد
● کوتاه کردن زمان فرایند تا حد بسیار زیاد
● رسیدن به اندازه ی درست و واقعی
● شکل هندسی درست
● ایجاد لایه ی سطحی زمخت بالایی با روغنکاری کم
● کاهش چشمگیر هزینه ها

فن اوری غلتندگی عمیق DEEP ROLLING
برای سطوح سیلندری

تراکم فشار
این روش مقاومت فرسودگی بخش هایی را که در معرض تنش دینامیکی تحت فشار یا بار زیاد قرار گرفته اند را افزایش میدهد و از ترک خوردگی ها و شکستگی هایی که ممکن است از طریق تنش و استهلاک بوجود ایند، جلوگیری میکند و یا آنها را کاهش میدهد.
مقاومت شی بعلت تغییرات لحظه ای در ساختار زاویه ای و مقطع بر روی قسمت های در حال حمل بار یا قرار گرفته در معرض بار کاهش می یابد. برای ممانعت از این کار، خطوط مدوری شعاع مانند بکار رفته اند.تا حد بسیار زیادی، در این بخش ها که اثر شکاف وجود دارد معمولا برش های عرضی جدی یافت شده اند. مواد معمولا از این بخش ها یا ترک می خورند و یا می شکنند. هدف از روش غلتکی عمیق کاهش اثرات بریدگی و جلوگیری از ترک خوردگی و شکستگی با افزایش مقاومت فرسودگی است.
صیقل غلتکی عمیق مناسب ترین و سریع ترین روش از روش های پردازش فلزات مکانیکی است. موفقیت حاصل از این روش در نتیجه ی سه تاثیری که همزمان اتفاق می افتند تضمین می شود.
1. با تراکم فشار باقی مانده بر سطح پس از غلتاندن عمیق. این تنش هرگز غلتیدن عمیق را کاهش نمی دهد.
2.با افزایش مقاومت در برابر ماده.
3. با صیقل دادن سطح از طریق صاف کردن برامدگی های ریز که عملیاتی مانند تراشیدن و غیره قادر به تشخیص آن نیستند.
برای موفق بودن در اجرای صیقل دهی غلتکی عمیق، استفاده از پارامترهای درست اجرائی ضروری است. به این ترتیب،تنظیمات چرخش، پیشروی و نیروی غلتک مهم هستند.
در مدت اجرای صیقل دهی غلتکی عمیق، ساچمه ی غلتک بر روی قطعه ای که با ان تماس دارد فشرده می شود. این عمل لایه ی بالایی را قالب سازی کرده ، ساختار ریز سطح را تغییر میدهد. نیروی صیقل دهی غلتک عمیق که در نقطه ی تماس با سطح اتفاق می افتند نیروی تماس هرتزی را در کناره ماده بوجود می اورد. اگر این نیرو بیشتر از مقاومت کشش پذیری ماده باشد، ماده شروع به تراوش کردن از کناره های سطح میکند. مقاومت تراکم فشارباقیمانده پس از این عملیات فرسودگی در این نواحی با افزایش مقاومت، می ماند.
اگر تغییر شکل پلاستیکی زیر سطحی از درجه حرارت اتاق و یا تبلور مجدد اتفاق بیفتد، "سردکاری" نامیده میشود. مقدار سردکاری تولید شده به نیروی غلتنده، سرعت پیشروی، شکل ساچمه ی غلتنده ی عمیق تراش، قطعه و خواص ماده بستگی دارد. نیروی غلتنده و سرعت پیشروی پارامترهای قابل تغییرند. برای مثال، نیروی پایین غلتنده موجب سردکاری با مقدار کم میشود.
ویژگی های فراگیری، بسته به مقدار سردکاری و خواص ماده بدست می ایند. عمق تراکم فشار که پس از اعمال غلتنده بوجود امده است، روندی است که تغییر میکند.
برای مثال، زمانی که نیروی غلتانی کم یا ساچمه های غلتان کوچک بکار رفته باشند، مقادیرپایین می ایند. متشابها، زمانی که نیروی غلتان یا ساچمه های غلتنده عمیق بزرگ بکار رفته باشند، عمق فرورفتگی وعمق تراکم فشار افزایش می یابد.
نیروی غلتنده
نیروی غلتنده عمیقا بر مقدار سردکاری و تراکم فشار بوجود امده بر سطح قطعه در پایان پردازش صیقل غلتکی عمیق ،تاثیرمی گذارد. به همین دلیل، اجرای پارامترهای مناسب از نیروی صیقل غلتکی و کنترل کردن انها ،اطمینان عملیات را افزایش میدهد.



ارتباط با ما Contact Us
ابزار تراش سعادتفربرادران شاهی
تلفن 85 18 6670 21 98+ TEL
فکس 06 11 6672 21 98+ FAX
ADDRESS
آدرس تهران – خیابان امام خمینی رویروی بیمارستان سینا پاساژ نظام طبقه همکف پلاک 105
sitshahi@yahoo.com

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved