نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزارجهان برش درعرصه صنعت به تنوع محصول وکیفیت برتر می اندیشیم
دفعات بازدید : 273832
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 273832

همه چیز در مورد تیغ برش آسفالت و بتن

همه چیز در مورد تیغ برش  آسفالت و بتن تیغه های مورد استفاده در دستگاه‌های کاتر آسفالت بر بسته به مدل و کاربرد به طور معمول با قطر ۹ یا ۱۲ اینچ ۲۰۵ یا ۲۳۰ میلیمتر طراحی شده‌اند. دو نوع تیغه برای کاتر بتن بر وجود دارد: تیغه الماسه یا تیغه ساینده. تیغه مورد استفاده در کاتر بتن بر برای برش بتن، آسفالت، سنگ و غیره تیغه بتن بر و تیغه آسفالت بر اغلب تیغه های الماسی هستند. تیغه های ساینده نیز می‌توانند جهت برش سنگ و فولاد استفاده شود. به دلیل اصطکاک قابل توجهی که در هنگام برش مواد سخت مانند بتن ایجاد می‌شود، معمولاً نیاز به خنک کردن تیغه ها برای افزایش دوام و طول عمر آن‌ها و کاهش گرد و غبار است.

انتخاب تیغه مناسب
انتخاب یک تیغه الماسه مناسب برای دستگاه کاتر برش آسفالت اولین شرط لازم برای انجام یک برش کاری خوب است. علاوه بر بعضی فاکتورهای اساسی مانند قطر تیغه الماسه، اندازه تیغه الماسه و همچنین کیفیت تیغه الماسه، فاکتورهای مهم دیگری نیز برای انتخاب یک تیغه الماسه کاتر برش آسفالت مناسب وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرد:

– داشتن انطباق بین ویژگی‌های تیغه الماس و نوع بتن / آسفالت. به عنوان مثال، برخی از بتن‌ها در خود دارای میله‌های فولادی هستند بتون مسلح و برخی از آنها چنین میله‌هایی را ندارند. برخی از سنگ‌های بتنی سنگریزه‌ها هستند و برخی دیگر، سنگ‌های خرد شده نیز می‌باشند. زمان کیورینگ در برخی از بتن‌ها طولانی بتن عمل آوری شده، و در بعضی دیگر کوتاه بتن سبز است. در همه این حالات تیغه کاتر برش آسفالت باید طراحی متناسب با این بتن و آسفالت‌ها را داشته باشد.

– برش مرطوب یا خشک. اگرچه تیغه های الماسه کاتر برش آسفالت برای بتن معمولا با لیزر جوش داده شده است، اما آن‌ها به طور معمول برای برش خیس مرطوب طراحی شده‌اند، زیرا بتنی که باید مورد برش واقع شود اغلب بسیار سخت یا ساینده است. بنابراین اگر تیغه های الماسه بدون آب رطوبت کافی استفاده شوند، ممکن است قطعه الماسه بشکند یا هسته فولادی زیر آن شکسته شده و باعث پرتاب قطعه الماسه که ممکن است به اپراتور یا افراد نزدیک دستگاه آسیب برساند. اگر مجبور هستید به دلایلی برش خشکی را انجام دهید به عنوان مثال، منبع آب در نزدیکی محل کار شما وجود ندارد، می‌توانید تیغه های الماسه تیزتری را انتخاب کنید. برش خشک باید متناوب و کم عمق باشد. می توانید با اجرای چند مرحله برش‌های کم عمق به صورت متناوب، یک برش عمیق را به دست آورید. این کار به منظور سرد نگه داشتن تیغه الماس انجام می‌شود.

– برش سریع‌تر یا طول عمر بیشتر. ابتدا باید میزان برش اولیه تیغه الماسه را اندازه گیری کرد. بر این اساس، یک تیغه الماسه که دارای سرعت برش سریع‌تر یا عمر طولانی‌تر است قابل انتخاب است.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved