نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزارجهان برش درعرصه صنعت به تنوع محصول وکیفیت برتر می اندیشیم
دفعات بازدید : 273799
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 273799

انواع گردبر

گردبر آهن
گردبر استیل
مگنتی
گردبر الماسه
گردبر بتن
گردبر دیوار

گردبر آهن بلومول
گردبر آهن بلومول
گردبرآهن واستیل استارمکس
گردبرآهن واستیل استارمکس
گردبرچوب
گردبرچوب
گردبر بتن
گردبر بتن
دنباله گردبر
دنباله گردبر
گردبرسرامیک
گردبرسرامیک

شناخت انواع مته گردبر و آشنایی با کاربرد آنها

گردبر MDF
الماسه های MDF برای سوراخ کردن و درآوردن گرد دایره ای بر روی چوب و ام دی اف به کار می رود. در ضمن از این نوع گردبر ها می توان برای سوراخ کردن فولادهای آلیاژی هم استفاده کرد.
گردبر چوب
جهت استفاده بر روی چوب و MDF می باشد. به دلیل عمق بیشتر از کارآیی بهتری به انواع دیگر ارجحیت دارد
گردبر سرامیک
برای سوراخ کاری بر روی کاشی، سرامیک، گچ، سفال و موادی غیر از سنگ کاربرد دارد.
گردبر استیل
این نوع گردبرها مناسب برای کلیه فلزات آلیاژی، آهن و استیل را دارند. به این نکته توجه داشته باشید که در زمان استفاده از این محصول سه نظام دریل عدم وجود خلاصی و یا لنگی سالم باشد و جهت سوراخکاری فلزات نرم از دور بالای دریل و برای فلزات سخت از دور پائین استفاده کنید.

شناخت انواع مته گردبر و آشنایی با کاربرد آنها

مته گردبر چیست؟آنچه باید درباره مته گردبر بدانیم

مته گردبر در واقع یک استوانه تو خالی با لبه دندانه دار است که به دریل متصل شده و امکان برش دقیق و سریع قطعه کار را فراهم می‌کند. اگر چه شکل فنجانی استوانه‌ای مته عمق برش را محدود می‌کند؛ انواع مختلف مته گردبر با اشکال و اندازه های مختلف برای انجام کارهای گوناگون ساخته شده اند.

بدنه گردبر یک سیلندر فلزی عریض است. به جز لبه، تمام قسمت‌های بدنه از استیل ساخته میشوند، سیلندر بر روی یک محور نصب شده است. شکاف‌های موجود روی دیواره؛ گرد و غبار و تکه‌های بریده شده را مشخص می‌کند و از گیر کردن تیغه جلوگیری میکند. سیلندرها بسته یه کاربرد در ابعاد و اشکال متفاوتی ساخته می‌شوند.
در حقیقت عملکرد مته گردبر به شکل و نوع دندانه و تیغه آن بستگی دارد؛ با روشن کردن دریل دندانه به حداکثر گشتاور ممکن رسیده و قطعه کار را برش میزند.
انواع گردبر از نظر کاربری
حال که انواع گردبر را بر اساس ساختارشان مورد بررسی قرار دادیم می‌توانیم به بررسی انواع گردبر از نظر کاربری بپردازیم. در واقع با در نظر گرفتن ترکیبی از ملزمات برشکاری بر روی سطوح مختلف و متناسب با شکل برش مد نظر، مته‌هایی با ویژگی‌های مخصوص هر کاربری تولید می‌شود. آشنایی با مته‌های مناسب برای هریک از کارها، امری ضروری برای افراد فعال در این زمینه‌ها می باشد.

گردبر چوب
همان‌گونه که در معرفی متریا‌ل‌های مورد استفاده در گردبرها اشاره شد، برای برشکاری روی چوب، متناسب با نوع کار اغلب فولاد کم‌کربن یا پرکربن با دندانه‌های اره‌ای مناسب است. با توجه به آنکه در فعالیت‌های چوبی تنوع ابعاد برشکاری بسیار بالاست استفاده از مته‌های با محور قابل جدا شدن مناسب‌تر به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن جنس چوب و نوع برشکاری، مته‌های دارای دندانه‌هایی با فرم‌های خاص نیز استفاده کرد.

گردبر MDF
همون چوب، برشکاری روی ام‌دی‌اف نیز نیازمند استفاده از گردربرهایی با استحکام بسیار بالا نبوده و می‌توان از مته‌های فولاد کربنی با داندانه‌های اره‌ای، مربعی یا اشکال خاص متناسب با سطح کار استفاده کرد.

گردبر mdf
همچنین در کارگاه های کابینت سازی بیشترین استفاده را مته خزینه دارد که جهت جا گذاری لولا درها و اتصال MDF ها از آن استفاده میشود

گردبر شیشه و سرامیک
سرامیک و شیشه اگرچه اجسام چندان سختی نیستند اما به دلیل ساختار شکننده‌ای که دارند برای سوراخکاری روی آن‌ها بهتر است از مته‌های مناسب با روکش الماس استفاده شود تا بتوان یک برشکاری ایمن و با کیفیت را تجربه کرد. این موضوع به خصوص در مورد شیشه و سرامیک‌های تزئینی گران‌قیمت مهم‌تر است.

گردبر شیشه
گردبر سنگ و فلزات
همان طور که در بخش‌های جنس مته و دندانه ذکر شد، برای برش سنگ و فلزات سخت استفاده از مته‌های ساخته شده از آلیاژهای فولادی پرکربن، فولادهای تیزبر و یا سایر متریال‌های سخت و مقاوم همچون تنگستن کارباید یک ضرورت است. مته‌های مورد استفاده در این فعالیت‌ها همچنین باید مقاوت بالایی در برابر حرارت داشته باشند. در برش سنگ معمولا از مته‌های بدون دندانه با روکش الماس استفاده می‌شود و به همین دلیل به مته الماسه شناخته میشود . در برش فلزات استفاده از دندانه‌های اره‌ای متداول‌تر است و به نام مته آهن در بازار به فروش میرسد .

گردبر سنگ
همان طور که ملاحظه می‌شود زمینه‌های کاربری مته‌های گردبر بسیار متنوع بوده و چنین تنوعی علت تولید انواع بسیاری از این مته‌ها می‌باشد. اگرچه انواع مته‌های مورد استفاده برای هر کاربری تا حدودی مشخص است اما مشاوره با کارشناسانی که آشنایی با جزئیات دقیق و ویژگی‌های ساختاری این ابزار پرکاربرد را دارند، باعث می‌شود بتوان در موارد خاص نیز مناسب‌ترین مته گردبر را متناسب با نیاز انتخاب کرد.

مته گردبر چیست؟آنچه باید درباره مته گردبر بدانیم
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved