نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ایرانمهر-دستگاه پرینتر-سرویس
دفعات بازدید : 72144
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 72144

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟

پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟ با وجود تنوع زیاد چاپگرهای خانگی و ارزان قیمت از برند های مختلف مانند HP, Lexmark, Canon, Samsung, Epson و غیره، انتخاب صحیح پرینتر کار دشواری است. در حال حاضر با قیمت بسیار ارزان حدود 70 هزار تومان می توان یک چاپگر خانگی خرید اما آیا این پرینتر می تواند نیازهای شما را پوشش دهد؟ هزینه مواد مصرفی آن چقدر است؟ در این راهنمای خرید بصورت خلاصله و سریع معیارهای مهم در خرید چاپگر جمع آوری شده اند که با در نظر گرفتن آنها می توانید پرینتر مورد نظر خود را از برند های متنوع بازار انتخاب کنید.
پرینتر جوهرافشان یا لیزری؟

inkjet-or-laserاولین سوالی که برای هر خریدار پرینتر مطرح می شود همین سئوال است. بازار مملو از پرینترهای جوهر افشان شده است. این پرینترها می توانند نمودارهای رنگی و عکس های براق را چاپ کنند اما نمی توانند نوشته ها را به خوبی و خوانایی پرینترهای لیزری چاپ کنند. پرینترهای جوهر افشان بسیار کند تر از پرینترهای لیزری می باشند و هزینه مواد مصرفی آنها نیز بسیار بیشتر از پرینترهای لیزری است.

پرینترهای لیزری بیشتر مناسب مصارف اداری می باشند چون قادر به چاپ صفحات زیاد در زمان کم هستند، هزینه مواد مصرفی آنها پایین است و دوام طولانی تری دارند. پرینترهای لیزری تک رنگ سایه و سفید قادرند متون را با کیفیت و دقت بسیار بالا چاپ کنند.

برای مصارف خانگی می توان چاپگر لیزری با قیمت بین 140 تا 250 هزار تومان تهیه کرد. به تازگی قیمت پرینترهای لیزری رنگی نیز کاهش جدی داشته است تا کاربران خانگی نیز بتوانند از این چاپگرها استفاده کنند اما مواد مصرفی پرینترهای رنگی هنوز گران قیمت است و به همین دلیل استفاده از آنها برای مصارف خانگی هنوز پیشنهاد نمی شود.

پس اگر قرار است کتاب پرینت بگیرید یا تکالیف و گزارشات مدرسه یا دانشگاه را چاپ کنید پرینترهای لیزری سیاه و سفید بهترین گزینه برای شما می باشند. اما اگر هر از چندگاهی از پرینتر استفاده می کنید و دوست دارید تصاویر یا چارت های رنگی پرینت کنید بهتر است از چاپگرهای جوهر افشان استفاده کنید.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved