نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فولاد آلیاژی ایران
دفعات بازدید : 27724
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 27724

نحوه تشخیص نوع تیرآهن در بازار ایران

نحوه تشخیص نوع تیرآهن در بازار ایران نحوه تشخیص نوع تیرآهن در بازار ایران
بطور معمول کارخانه های سازنده تیرآهن از دو نوع استاندارد پیروی می نمایند. در این مقاله، نحوه تشخیص نوع تیرآهن و معرفی انواع تیرآهن های وارداتی موجود در بازار ایران، به طور مختصر توضیح داده شده که امیدواریم مورد استفاده مصرف کنندگان محترم و کاربران اصفهان آهن قرار گیرد.
بطور معمول کارخانه های سازنده تیرآهن از دو نوع استاندارد پیروی می نمایند :

استاندارد IPE
محصولات کشورهای اروپایی و ایران بیشتر از این نوع می باشند. بارزترین مشخصه این نوع تیرآهن اینست که اگر از دو سر تیرآهن به آن بنگرید، ضخامت بالهای آن در ابتدا و انتها کاملاً یکنواخت می باشد مطابق شکل. بطور معمول نقشه ساختمانهایی که توسط مهندسین کشورمان تهیه می گردد بر اساس این استاندارد بوده و لذا این نوع تیرآهن از محبوبیت بیشتری در میان مشتریان برخوردار است.


استاندارد INP
تیرآهن هایی که بر اساس این استاندارد تهیه تولید می شوند بیشتر محصولات کشور چین و روسیه می باشند. مشخصه بارز آن ؛ نازکی بالها در ابتدا و ضخیم شدن تدریجی آن در انتها می باشد، بطوریکه اگر از سر تیرآهن به دقت به آن بنگرید شیب ملایمی را در ضخامت بالها مشاهده خواهید نمود. مطابق شکل .



انواع تیرآهن های وارداتی موجود در بازار ایران
در حال حاضر از هر دو نوع استاندارد در بازار ایران موجود می باشد. تیرآهن های IPE وارداتی بیشتر مربوط به کشورهای لهستان، اسپانیا، آلمان و همچنین کشور کره می باشد . البته تیرآهن IPE کشور چین و روسیه نیز در بازار موجود است، ولی از آنجاییکه این دو کشور از هر دو نوع استاندارد تیرآهن تولید نموده اند، لذا مصرف کنندگان محترم بعضی مواقع در تشخیص IPE یا INP بودن محصول این دو کشور دچار مشکل شده و بسیار پیش آمده که پس از خرید و تخلیه کالا در محل ساخت و یا بدتر از این، پس از نیمه ساخت متوجه شده اند که تیرآهن های مورد استفاده آنها از نوع INP بوده است ، حال آنکه نقشه آنها بر اساس IPE طراحی شده و دچار ضرر و زیان می گردند. البته اگر نقشه در ابتدا بر اساس INP طراحی شده باشد عکس این قضیه نیز صدق می نماید.

مشخصه بارز تیرآهن های تولیدی ذوب آهن اصفهان آرم ESCO در یک طرف بال تیر آهن می باشد که به فاصله هر 2 متر این آرم بصورت برجسته و حک شده قابل مشاهده است.
برای خرید انواع آهن الات و مفتول و ورق فلزی و انواع آهن در فولاد آلیاژی ایران

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved