نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار سایش
دفعات بازدید : 79773
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 79773

اجزا تشکیل دهنده سنباده ها

اجزا تشکیل دهنده سنباده ها هرچند آیساک فیشر در سال 1834 تولید انبوه سنباده را در آمریکا به ثبت رساند اما استفاده از سنباده به قرن 13 میلادی در چین میرسد. در آن زمان ورق های سنباده از خرد کردن صدف های دریایی و دانه های سخت، سنگ و از سقز برای چسباندن دانه ها بر روی سطوح استفاده میشد. نامی که در ابتدا به سنباده ها گفته میشد ورق شیشه بود چرا که از خرده شیشه برای تولید آنها استفاده میکردند. چالش بزرگی که در تولید سنباده ها در ابتدا وجود داشت پیدا کردن سطحی محکم و در عین حال قابل انعطاف برای کف و پیدا کردن چسبی مناسب برای جلوگیری از برداشته شدن دانه های سنباده در حین کار بود.
امروزه از کاغذ های تقویت شده، انواع پارچه -کتان، پلی استر و فیلم پت برای ساخت صفحه اصلی سنباده استفاده میشود. از پارچه معمولا برای ساخت سنباده های تسمه ای و یا دیسکی استفاده میشود.
وزن صفحه پشتی سنباده معمولا با حروفی معرفی میشود. مثلا سنباده های کاغذی حروف A تا F که مورد اول سبکترین و دوم سنگین ترین آنهاست. برای ریز کاری ها و فرم دهی ها از صفحه پشت سنباده با انعطاف بالا استفاده میشود. این در حالی است که سنباده های کم انعطاف تر در صنایع سنگین کاربری بیشتری دارند.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
ابزار سایشابزار سایش
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved