نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فورس وایر واردات انواع سیم بکسل با کیفیت و طول عمر بالا و مشاوره رایگان قبل از خرید
دفعات بازدید : 194237
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 194237

عوامل موثر در انتخاب سیم بکسل

عوامل موثر در انتخاب سیم بکسل کلید انتخاب مناسب ترین سیم بکسل برای کاربرد مورد نظر، در تخمین دقیق خصوصیات مهم مورد لزوم آن است. ارزیابی این عوامل فرایند انتخاب را ساده تر میکند

1- نیروی وارده به سیم بکسل
2- مقاومت در برابر خستگی خمش
3- مقاومت در برابر مقاومت پیچش
4- مقاومت در برابر ساییدگی
5- مقاومت در برابر له شدگی و فشردگی
6- نیروی ذخیره
7- عوامل و شرایط محیطی

باید در نظر داشت که غیر ممکن است یک سیم بکسل در کلیه مشخصه های فوق الذکر امتیاز عالی کسب کند. در واقع بنظر میرسد در همه موارد داشتن امتیاز بالا در یکی از این خصوصیات به معنی کسب امتیاز پایین در در سایر خصوصیات است. بهتر این است که تجزیه و تحلیل دقیق از نیازهای کاری بعمل آمده و الویت ها در بین این نیازها شناسایی گردد. سپس سیم بکسل مورد نظر را بر اساس این تجزیه و تحلیل ها انتخاب نمود.

1- نیرو

سیم بکسل یک ماشین و یا یک وسیله انتقال نیرو و حرکت است. بنا براین لولین نکته مورد نظر در انتخاب یک ماشین تعیین بار کاری بالقوه آن است. به این بار مرده باید بارهایی که یه علت شتابگیری ، توقف ناگهانی ، بارهای ضربه ای ، اصطکاک چرخهای برینگ سیم بکسل ایجاد میگردند اضافه شود. در تعیین بار سیم بکسل ها معمولا از ضریب اطمینان 5 استفاده میکنند. این در حالی است که اگر مصرف سیم بکسل هزینه جانی در بر داشته باشد این ضریب را 8 یا گاهی 9 انتخاب میکنند.

2- خستگی خمش

باز و بسته شدن سیم بکسل روی چرخ درام و یا به عبارت دیگر خم و راست شدن سیم بکسل موجب خستگی خمش میشود. هر چه تعداد مفتولهای استرند بیشتر باشد مقاومت سیم بکسل در برابر این پدیده بیشتر است. همچنین هرچه قطر درام بیشتر شود این پدیده ضعیفتر خواهد بود.


3- ساییدگی سیم بکسل ها

ساییدگی یکی از علل متداول فرسایش سیم بکسل است. هرگاه سیم بکسل در حال کار با خاک یا سایر موارد ساینده در تماس باشد و یا هرگاه سیم بکسل از دور یک چرخ یا درام عبور کند در معرض سایش قرار میگیرد. همچنین در موقع بارگیری یا خم شدن این ساییدگی در داخل سیم بکسل در اثر حرکت اجزا اتفاق می افتد.

به زبان ساده در انتخاب سیم بکسل بار وارده و شرایط محیطی و کارکرد عامل انخاب هستند.

معمولا نوع کارکرد سیم بکسل عامل اصلی انتخاب ساختار و مغزی است . شرایط محیطی عامل انتخاب جنس و پوشش سیم بکسل و بار وارده عامل اصلی انتخاب قطر و سایز سیم بکسل به شمار میروند.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved