نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
فورس وایر واردات انواع سیم بکسل با کیفیت و طول عمر بالا و مشاوره رایگان قبل از خرید
دفعات بازدید : 194098
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 194098

انواع مفتول سیم بکسل

انواع مفتول سیم بکسل بطور کلی سیم بکسل ها از یکی از سه نوع مفتول زیر ساخته میشوند

1- مفتول فولادی بدون پوشش

متداولترین نوع پرداخت سطح مفتول فولادی ، بدون پوشش است. این نوع مفتول معمولا برای سیم بکسل هایی مورد استفاده قرار میگیرد که عامل فرسایش در تعیین طول عمر مفید سیم بکسل نقش مهمتری داشته و سیم بکسل کمتر در معرض عوامل ایجاد کننده زنگ زدگی قرار دارد. هنگام مقایسه اثرات فرسایش و از هم گسیختگی با اثرات زنگ زدگی ، باید به خاطر داشت که حتی یک سیم بکسل با مفتول بدون پوشش را هم میتوان تا اندازه ای با روغنکاری کافی ، مناسب و در فواصل زمانی منظم در مقابل زنگ زدگی محافظت نمود.

2- مفتول فولادی گالوانیزه

مفتول فولادی با پوشش گالوانیزه - روی - یکی دیگر از مفتولهای پر کاربرد در تولید سیم بکسل است. مفتول فولادی گالوانیزه در برابر زنگ زدگی بر اثر آب دریا ، رطوبت و سایر عوامل خورنده مقاومت خوبی دارد. بنابراین بیشتر سیم بکسل های مصرفی در صنایع دریایی ، شیلات ، مرغداریها و غیره از جنس گالوانیزه هستند.

3- مفتول فولادی استنلس استیل - ضد زنگ

سیم بکسل هایی که از این نوع مفتول ساخته میشوند علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر زنگ زدگی در مقابل حرارت نیز تا 1050 درجه سانتیگراد مقاوم بوده و در صنایع شیمیایی ، غذایی و دارویی مورد استفاده قرار میگیرد و همچنین مقاومت بالایی در برابر اثرات مخرب اب دریا دارند. سیم بکسل های ضد زنگ به ترتیب فراوانی کاربرد از مفتولهایی با استاندارد های متفاوت ساخته میشوند. بر خلاف باور رایج 304/302 دارای خاصیت آهنربایی بوده و نوع 316 خاصیت آهنربایی کمتری داشته و نوع 305 تقریبا فاقد خاصیت آهنربایی است.

مفتول نوع آهنی در واقع از فولاد کم کربن کشیده میشود و جز در برخی اسانسورهای قدیمی در سایر موارد کاربرد محدودی دارد . در صورتیکه از مفتول آهنی برای تولید سیم بکسل در موارد دیگر استفاده شود بصورت گالوانیزه خواهد بود.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved