نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابتکار صنعت
دفعات بازدید : 116858
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 116858

رولبرینگ

رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ استوانه ای
رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ استوانه ای کف گرد
رولبرینگ استوانه ای کف گرد
رولبرینگ مخروطی
رولبرینگ مخروطی
رولبرینگ سوزنی کف گرد
رولبرینگ سوزنی کف گرد
 رولبرینگ استوانه ای کف گرد
رولبرینگ استوانه ای کف گرد
بیرینگ های با تماس چهار نقطه ای
بیرینگ های با تماس چهار نقطه ای
رولبرینگ سوزنی Koyo
رولبرینگ سوزنی Koyo
رولبرینگ بشکه ای NACHI
رولبرینگ بشکه ای NACHI
رولبرینگ مخروطی SKF
رولبرینگ مخروطی SKF
رولبرینگ استوانه ای NTN
رولبرینگ استوانه ای NTN
رولبرینگ استوانه ای Koyo
رولبرینگ استوانه ای Koyo
رولبرینگ مخروطی FAG
رولبرینگ مخروطی FAG
رولبرینگ بشکه ای NSK
رولبرینگ بشکه ای NSK
رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه
رولبرینگ های مخروطی تک ردیفه
رولبرینگ کف گرد SKF
رولبرینگ کف گرد SKF
انواع رولبرینگ صنعتی
انواع رولبرینگ صنعتی
رولبرینگ سوزنی
رولبرینگ سوزنی

تفاوت رولبرینگ وبلبرینگ

تفاوت رولبرینگ و بلبرینگ

کلمه ی بلبرینگ از دو بخش ball به معنای گوی و bearing به معنای تحمل‌ کردن تشکیل شده‌است. درواقع بلبرینگ ها گونه‌ای از یاتاقان‌ها هستند که می‌توانند هم بارهای شعاعی و هم بارهای محوری را تحمل کنند و معمولاً در جاهایی به کار می‌روند که بار به ‌نسبت کوچک باشد.

رولبرینگ ها Roller Bearings قطعاتی هستند که امکان حرکت نسبی بین دو قطعه را از طریق غلطش فراهم می کنند. در رولبرینگ ها سطح تماس ساچمه با سطوح، به صورت یک خط می باشد و به همین دلیل این نوع بلبرینگ ها قادر خواهند بود فشار بسیار زیادی از نوع شعاعی را تحمل کنند ولی قادر به تحمل کردن فشار زیاد از نوع محوری نمی باشند.

تفاوت اصلی رولبرینگ و بلبرینگ در مقاومت آنها در برابر انواع بارهای وارده است. بطور کلی بار وارده بر انواع رولبرینگ ها و بلبرینگ ها به دو صورت شعاعی radial ومحوری thrust می باشد و بسته به موقعیت و شرایطی که بلبرینگ مورد استفاده قرار می گیرد یکی از این دو بار ویا هردو بار بر آن وارد می شوند.در مواقعی که فشار از نوع شعاعی باشد، می توان از رولبرینگ ها استفاده کرد، زیرا رولبرینگ ها در برابر این نوع بارها بسیار مقاوم اند و درصورتی که هردو بار شعاعی و محوری وارد شود، از بلبرینگ ها می توان استفاده کرد.

تفاوت رولبرینگ وبلبرینگ

رولبرینگ

رولبرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟
وقتی اسم رولبرینگ مطرح می شود در واقع مقاومتیست که در برابر انواع بارهایی که به آن وارد می شود. در اینجا منظور بار دو نوع بار محوری و شعاعی هست. حال اگر فشار یا بار از نوع شعاعی باشد از رولبرینگها استفاده می کنیم زیرا در مقابل فشارها مقاومت بسیاری از خود نشان می دهند. در ادامه مقاله چند مدل از رولبرینگها رولبرینگ استوانه ای، مخروطی و… را معرفی می کنیم.

رولبرینگ

انواع رولبرینگ:

انواع رولبرینگ های استوانه ایی
رولبرینگ های صنعتی دارای انواع مختلفی میباشند یکی از انواع رولبرینگهای صنعتی رولبرینگ استوانه ایی است ، که اگر در رولبرینگها لبه ها بدون برآمدگی باشند به آنها رولبرینگهای شناور گفته میشود طرح رولبرینگهای های N , NU شناور گفته میشود چراکه رولر ها بسادگی میوانند روی رینگ بدون لبه در راستای محوری حرکت کنند.

طرح رولبرینگهای NJ دو لبه روی رینگ خارجی و یک لبه روی رینگ داخلی دارد که میتواند بار محوری را در یک جهت تحمل نماید.
ویژگی رولبرینگ های استوانه ایی
در حال حاضر در طراحی رولبرینگ های استوانه ایی برای تحمل بار بیشتر اصلاحاتی انجام شده است که در این بیرینگ ها با پسوند e مشخص میشود در نمونه های یکسان از رولبرینگهای اصلاح شده و نمونه های قبلی در قطر یکسان در انواع دارای پسوند E شعاع رولر افزایش یافته است که موجب افزایش تحمل بار میشود .

شکل اصلی رولرها و شیار ها در رولبرینگهای استوانه ایی ، استوانه است اما بعلت کاهش تمرکز تنش و افزایش عمر رولبرینگهای صنعتی رولرها را با فرم سطحی لگاریتمی میسازند

سطح داخلی لبه های رینگ ها برای افزایش روانکاری بیشتر و افزایش ضخامت لایه روغن را در هنگام ساخت بسمت بیرون شیب دار میسازند ، رولبرینگهای استوانه ایی کاربرد زیادی در صنعت دارند از انها در تجهیزات انتقال نیرو ، ویبراتورها و در کارگیر ماشین های ابزار و شفت های دستگاه های برش مورد استفاده قرار میگیرند
رولبرینگ های سوزنی
رولبرینگهای سوزنی در واقع همان رولبرینگ های استوانه ایی هستند با رولرهای بلند قطر کم که فقط قادر به تحمل بار شعاعی هستند.

نسبت قطر به طول رولرهای سوزنی بین ۱ به ۲٫۵ تا ۱ به ۱۰ متغیر است و بسته نوع کاربرد فرق میکند از این نوع رولبرینگ ها بیشتر در تجهیزات با فضای دسترسی کم استفاده میشوند.

رولبیرینگ های سوزنی در انواع مجهز به حلقه آب بندی یک طرفه و دو طرفه در بازار موجود میباشند .

همانطور که در بالا به آن اشاره شد رولبرینگهای سوزنی فقط قابلیت تحمل بار شعاعی را دارد و در مواردی که بار محور نیز وجود دارد از رولبیرینگ سوزنی مرکب استفاده میشود که مجموعه ایی از دو بیرینگ شعاعی و محوری میباشد این نوع بیرینگها در حقیقت ترکیبی از رولبرینگهای سوزنی بهمراه یک بلبرینگ کف گرد یا یک بلبرینگ تماس زاویه ایی میباشد.

رولبرینگ های سوزنی نیز دارای انواع مختلفی میباشند و یکی از نمونه های پر کاربرد رولبرینگهای سوزنی رولبرینگهای سوزنی کف گرد میباشد و مزیت این رولبرینگها نسبت به سایر رولبرینگها و و بلبرینگ های کف گرد اشغال فضای کمتر میباشد و در دستگاه هایی که با محدودیت فضا روبرو هستیم از این رولبرینگها استفاده میشود .
رولبرینگهای مخروطی
رولبرینگهای مخروطی یکی دیگر از دسته های رولبرینگهای صنعتی میباشد که یک رولبرینگهای مخروطی شامل یک رینگ داخلی با دو لبه یا رینگ خارجی بدون لبه و مجموعه ایی از رولر های مخروطی شکل میباشد.

زاویه تماس اکثر رولبرینگ ها مخروطی بین ۱۰ تا ۲۰ درجه میباشد که با توجه به کاربرد آنها متفاوت میباشد از این نوع رولبرینگها بیشتر در صنعت ماشین آلات صنعتی و جعبه دنده ها استفاده میشود و اصلی ترین مزیت انها تحمل بار شعاعی و محوری و قابلیت تفکیک آنها میباشد.
رولبرینگ با رولرهای بشکه ایی رولبرینگهای بشکه‌ایی
این رولبرینگها به دسته بندی خود تنظیم بلبرینگ و رولبرینگهای خودتنظیم تعلق دارند رینگ خارجی این نوع از بیرینگ ها مشابه بلبرینگ های خود تنظیم پروفیل کروی دارند که موجب میشود رولبرینگهای بشکه‌ایی خود را به وضیعت ناهمراستایی شفت تطبیق بدهد.

از ویژگی رولبرینگهای بشکه‌ایی میتوان به توانایی بالا در تحمل بارهای سنگین همراه با شوک ضربه ایی شدید و استحکام بالا اشاره کرد رولبرینگهای بشکه‌ایی بیشتر در صنعت ماشین الات معدنی و غلطک های بزرگ استفاده میشود.

انواع رولبرینگ:
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved