نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
دستگاه کپی
دفعات بازدید : 597592
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 597592

مطلب در مورد تونر دستگاه كپي

مطلب در مورد تونر دستگاه كپي سه مطلب درباره تونر دستگاه کپی وجود دارد كه سبب ایجاد كپي مي شود. اول اين كه استوانه به طور انتخابي شارژ مي شود بنابراين تنها قسمت هايي از آن مي توانند تونر را به خود جذب كند. در يك دستگاه كپي تصوير روي قسمتي از سطح استوانه شكل مي گيرد. در جايي كه صفحه اصلي سياه باشد روي استوانه الكتريسته ساكن توليد مي شود و درجايي كه سفيد باشد الكتريسته ساکن توليد نمي شود. آنچه شما مي خواهيد اين است كه روي مناطق سفيد از صفحه اصلي، تونر جذب نشود. چيزي كه سبب مي شود شارژ استوانه انتخابي انجام شود همان نور است و به همين دليل نام اين دستگاه را فتوكپي گذاشته اند.

دوم اين كه تونر دستگاه کپی بايد به يك طريقي روي استوانه و سپس كاغذ بنشيند. استوانه به طور انتخابي تونر را جذب مي كند سپس كاغذ با الكتريسته شارژ مي شود و تونر روي استوانه را به طرف خود مي كشد.

مطلب سوم اين است كه تونر دستگاه کپی به گرما حساس است و بر اثر حرارت به سطح كاغذ مي چسبد. جنس استوانه درون دستگاه کپی از يك نوع ماده رساناي نور است. سطح استوانه شارژ مي شود يك پرتوي فشرده نوري به كاغذي كه روي شيشه قرار داده ايد برخورد مي كند در هر جايي كه اين فوتون ها ي نوري برخورد كنند الكترونها از اتمهاي رساناي نور دراستوانه ساطح شده و بار مثبت بالا را خنثي مي كند. مناطق سياه صفحه اصلي نيز نور روي استوانه منعكس نمي كنند پس مناطقي روي سطح استوانه كه متناظر با اين مناطق است با بارمثبت باقي مي مانند.

پس ازآن رنگينه هاي سياه و خشك كه بار منفي دارند برسطح استوانه پخش شده و به بارهاي مثبتي كه باقي مانده اند مي چسبند صفحه كاغذي كه داراي بار مثبت شده است از روي سطح استوانه رد مي شود و بقيه تونر را جذب مي كند و پس از حرارت ديدن و پرس شدن، تصوير بر كاغذ شكل مي گيرد يكي از اين سيمها به موازات سطح استوانه است و سطح آن با يونهاي مثبت شارژ مي كند و سيم ديگر طوري قرار گرفته است كه كاغذ را پوشش يوني بدهد.

براي اين كه يك دستگاه كپي كار كند به يك منبع نوري نياز است كه انرژي كافي براي خارج كردن الكترون ها از اتمهاي رساناي نور داشته باشد. اين منبع نوري نبايد اشعه UV ماوراي بنفش را از خود ساطح كند. زيرا نيروي اين اشعه بيش از حد نياز است و به پوست و چشم ما نيز آسيب وارد مي كند. وقتي لامپ روشن مي شود بر صفحه كاغذ حركت مي كند و در هر لحظه فقط باريكه اي از كاغذ را روشن مي كند. آيينه هايي كه به لامپ چسبيده اند نورهاي بازتابش شده را به يك لنز هدايت مي كند اين لنز به شما اين امكان را مي دهد كه عمل كپي را روي يك قسمت از متن يا تصوير تمركز كنيد.

رنگيزه اي كه تصوير را شكل مي دهد تونر نام دارد كه يك پودر بسيار ريز از جنس پلاستيك با بار منفي است. ذرات تونر جذب بارهاي مثبت روي استوانه مي شوند و پس از اين كه حرارت به آنها رسيد پلاستيك آنها ذوب مي شود و به كاغذ مي چسبد. سپس برگ كاغذ از ميان 2 غلطك رد مي شود تا ذرات تونر روي آن پرس شوند. حرارت لازم براي ذوب شدن تونر نيز از لامپي كه درون اين غلطك قرار دارد تامين مي شود در اين مرحله يك كپي از متن يا تصوير شما به وجود مي آيد و مي توانيد آن را از دستگاه کپی تحويل بگيريد.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved