نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
تراش ابزار سپهر ایران تامین کننده اینسرت سرامیک
دفعات بازدید : 683953
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 683953

ابزار تراشکاری

ابزار تراشکاری و ابزارآلات تراشکاری با برندهای مختلف برای صنعت تراشکاری و قالب سازی

ابزار تراشکاری
ابزار تراشکاری
ابزار تراشکاری
ابزار تراشکاری
اینسرت تراشکاری والتر  TNMG220404-MS3
اینسرت تراشکاری والتر TNMG220404-MS3
  مته مرغک
مته مرغک

مرغک گردان

مرغک گردان ابزار کمکی در دستگاه تراش میباشد که در تراشکاری قطعات طویل با طول بیش از 5برابر قطر قطعهویا در ماشین کاری بین دو مرغک استفاده میشود.
انواع مرغک شامل مرغک گردان،مرغک cnc،مرغک ثابت،مرغک شاخدار،مرغک لوله مرغک کله گاوی،مرغک سر الماس و … می باشد که در زیر به موارد استفاده آن ها می پردازیم:

اگر حین تراشکاری طول زیادی از قطعه كار بیرون از سه نظام قرار گیرد، طوری‌ که ســطح درگیری فک های ســه نظام دستگاه تراش و قطعه كار خیلی کم باشد و یا فاصله ســر آزاد قطعه كار از ســه نظام زیاد شود، این قطعه به عنوان قطعه بلند شناخته میشود. اگر این قطعه با شرایط ذکر شده فقط در سه نظام بسته شود، سر آزاد قطعه در هنگام تراشکاری ایجاد لرزش کرده و همين لرزش باعث ايجاد صدا، خشــن شدن سطح قطعه كار، شکســتن هلدر ، کج شدن قطعه كار قالب کردن و يا حتی بیرون آمدن قطعه كار از داخل ســه نظام مي شود. برای رفع این مشکل سر آزاد قطعات بلند را با استفاده از مرغک مهار می‌کنند.
مرغک ثابت میله مخروطی فولادی اســت که در درون اســتوانه مرغک قرار میگیرد. زاویه نوک مرغک 60 درجه می باشد.نوک آن باید رأس مخروط سر این مرغک معمولا بســیار سخت باشــد تا در هنگام کار و در اثر دوران قطعه كار، سطح آن نسوزد
و ســائیده نشود که مرغک سر الماس ثابت بهترین گزینه در شرایط سایش زیاد می باشد.
قبل از اینکه نوک مرغک ثابت داخل قطعه کار قرار بگیرد،باید نقطه تماس مرغک و قطعه کار گریس کاری گردد.
روش دوم، بســتن قطعات بین دو مرغک اســت. برای بستن قطعه كار بین دو مرغک ابتدا باید روي دو پیشــانی قطعه كار مته مرغك زده شود.

مرغک گردان

تراشکاری

تراشکاری به انگلیسی: Turning عبارت است از شکل‌دهی فلزات به روش براده‌برداری با استفاده از ماشین تراشکاری. در این روش از شکل‌دهی فلزات، فلز که عمدتاً به شکل استوانه‌است البته اشکال دیگر فلز نیز قابل استفاده‌است، با قدرت و سرعت معین به چرخش درآمده و با حرکت تیغچه‌های تراشکاری بر روی آن، عمل براده‌برداری با عمق و سرعت معین انجام می‌شود.

تراشکاری
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved