نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
سیم بکسل افلاکی
دفعات بازدید : 67786
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 67786

سیم بکسل

سیم بکسل آسانسوری 8X19S+FC
سیم بکسل آسانسوری 8X19S+FC
سیم بکسل نتاب 19X7
سیم بکسل نتاب 19X7
سیم بکسل جرثقیل و حفاری
سیم بکسل جرثقیل و حفاری
اسلینگ سیم بکسل فولادی
اسلینگ سیم بکسل فولادی

سیم‌بکسل های خوب گران هستند چرا؟

سیم‌بکسل های پیشرفته بسیار گرانتر از سیم‌بکسل های معمولی می باشند سیم‌بکسل های بعد از سیم‌بکسل های خوب ارزان تر هستند اما پس از یک یک زمانه خواست ناچار به خرید سه سیم‌بکسل بعد جهت انجام کار مشابه با یک سیم‌بکسل خوب را خواهیم بود علاوه بر این انتقال یک سیم‌بکسل بعد و یک سیم‌بکسل خوب به جرثقیل هزینه یکسانی دارد و نصب یک سیم‌بکسل به مشابه نصب یک سیم‌بکسل خوب هزینه در بر دارد بنابراین خریدن یک سیم‌بکسل گران در ابتدا هزینه های زیادی را اعمال نموده اما در نهایت صرفه جویی به همراه خواهد داشت.
پس همیشه در خرید سیم‌بکسل دقت کنید.

سیم‌بکسل های خوب گران هستند چرا؟

معیار های تعویض وایر سیم بکسل چیست!

معیار های تعویض وایر
بر طبق استاندارد DINI5020 اکر یکی از معیار های زیر و یا بیشتر مشاهده گردند وایر باید تعویض گردد:
۱- شکستگی سیم ها: اگر تعداد سیم های شکسته به حد مجاز استاندارد DINI5020 رسیده و یا از آن تجاوز نمایند و همچنین در صورتی که یک و یا بیش از یک رشته بشکند.
۲- کاهش قطر: اگر بر اثر تغییرات ساختمانی در محدوده وسیعی قطر وایر بیش از ۱۵٪ از قطر اسمی آن کاهش یابد
۳- خوردگی شیمیایی زنگ زدگی: اگر بر اثر زنگ زدگی بار گسیختگی و یا استقامت وایر کاهش یافته و یا در صورتی که صرف نظر از هر نوع شکستگی، قطر وایر بیش از ۱۰٪ از میزان اسمی آن کاهش یابد.
۴- سایش: اگر بر اثر سایش فلزی بار گسیختگی استاتیک و یا استقامت وایر کاهش یافته و یا در در صورتی که علیرغم عدم وجود شکستگی در سیم ها قطر وایر بیش از ۱۰ درصد از میزان اسمی آن کاهش یابد
۵-تغییرشکل وایر
۶- تشکیل در بطری بازکن: اگر تغییر شکل به صورت در بطری بازکن در وایر رخ داده و در بدترین ناحیه مجری با ارتفاع یک سوم قطر وایر ایجاد گردد
۷- تشکیل قفس قناری: در صورتی که تغییر شکل قفس قناری رخ دهد

۹- سیم های شل و آزاد: اگر بر اثر زنگ زدگی و سایش سیم ها شل و آزاد شده اند با در نظر گرفتن دلایل دیگر هنگام تصمیم گرفتند در مورد زمان تعویض آسیب ثانویه نیز باید مدنظر قرار گیرد
۱۰- تشکیل برآمدگی: اگر برامدگی شدید موجب افزایش موضعی ضخامت گردند
۱۱- کاهش قطر موضعی اگر کاهش شدید قطر موضعی ایجاد گردیده باشد شکل
۱۲- تغییر شکل حلقوی اگر بر اثر کشیده شدن وایر بر روی لبه های قرقره تغییر شکل دائمی در واقعی رخ داده باشد.
تشکیل گره: اگر بر اثر کشیده شدن محکم حلقه ها در وایر گره ایجاد گردد
دولا شدن: اگر اگر بر اثر عوامل خارجی وایرها دولا شوند
عوامل گرمایی: اگر وایر در معرض حرارت بیش از حد بوده است

بازرسی اتصالات انتهایی وایر
در هنگام بازرسی وایر اتصالات انتهایی به توجه خاصی نیازمندید وایرهای عمودی تحت فشار ضربه ای اغلب در طول ناحیه انتقالی بین وایر الاستیک و اتصال انتهایی غیر الاستیک آن دچار نقض می شود بر طبق استاندارد DINI5020 ، استفاده دائمی از گیره برای محکم کردن وایر غیر مجاز می باشد در هنگام بازرسی پیچ گره‌ها باید سفت شده و در صورت تردید در مورد شرایط وایر زیر گره می توان زیره را تعویض نمود و سپس سپس وایر را بازرسی نمود درصد گیره هایی که در جهت نادرست بسته شده هشداردهنده است بنابراین هنگام بازرسی ترتیب صحیح گیره ها باید بررسی گردد.

معیار های تعویض وایر سیم بکسل چیست!

روغن کاری وایر های فولادی سیم بکسل


روغن کاری وایر های فولادی سیم بکسل
در طول فرآیند تولید به میزان کافی روغن کاری میشود روغن کاری دائم در مدت استفاده از خوردگی شیمیایی زنگ زدگی وایر جلوگیری نموده و اصطکاک بین اجزای وایر و همچنین اصطکاک بین وایر با پولی ها و درام ها را کاهش می دهد روغن کاری برای مدت محدودی دوام داشته و باید مرتب تجدید شود اما باید این نکته را در مورد توجه داشت که استفاده بیش از حد از روانکار و یا استفاده از روانکار نامناسب باعث کاهش تحمل نیروی کششی شده و در عین حال باعث جذب چرک و آلودگی نیز خواهد گردید.
بدین دلیل معمولاً روغن هایی که مقدار گرانروی آنها پایین میباشد جهت روانکاری سیم بکسل ها توصیه می گردند که معمولاً تولید کنندگان سیم بکسل مقدار گرانروی برابر ۳۴ تا ۳۸ در مقیاس ssu را در دمای ۲۱۰ درجه فارنهایت پیشنهاد می نمایند

سیستم استاندارد آلمان به طور خاص اعلام می‌دارد که وایر های فولادی باید در فواصل مرتب بسته به نوع کاربرد آنها و مخصوصاً در محدوده‌های خمش مرتباً روغنکاری شوند اگر به دلایل عملی روغنکاری مجدد امکان پذیر نباشد عمر مفید کاهش یافته و دوره های بازرسی باید و طبق آن تغییر کند
تاثیر روغن کاری و روغن کاری مجدد بر روی عمر مفید یک وایر در شکل شکل ۲۴ نشان داده شده است
باید روانساز را مطابق با توصیه های تولید کننده وایر انتخاب نمود و تکنیک های متفاوتی برای روغن کاری مورد استفاده قرار می گیرند در حال حاضر معمولترین روش های روغن کاری استفاده از قلم مو و یا اندود کردن روغن با استفاده از پارچه است غالباً روانساز بر روی پولی به کار می رود ی اوقات از روش قطره های ممتد استفاده می شود اگر تنها مقدار کمی روانساز مورد نیاز باشد می‌توان از پیستوله های روغن کاری استفاده نمود سیستم‌های روغنکاری دیگری همانند روش حمام ممتد و یا غوطه وری وجود دارد و همچنین استفاده از دستگاه اسپری نیز امکان پذیر است
جهت افزایش حداکثر نفوذ روانساز به درون فواصل درون وایر به روغنکاری فشار بالا توسط دستگاه مخصوص نیاز می باشد در این روش دو نیمه یک غلاف با آب بندی لاستیکی دو طرف وایر بسته شده و به یکدیگر پیچ می شوند در حالیکه وایر در طول روغن کار روغندان حرکت می‌کند روانساز با فشاری حدود ۳۰ بار به درون روکش وارد می‌شود با توجه داشته که روغن کاری مجدد باید دقیقاً طی فواصل زمانی مشخص و در طول عمر مفید به کار رود و نه باید آن را تا مشاهده اولین صدمات به تعویق انداخت.

روغن کاری وایر های فولادی سیم بکسل

نحوه تميز نمودن وايرهاي فولادي

نحوه تميز نمودن وايرهاي فولادي در دو مرحله انجام می شود
به توصيه موسسه استاندارد آلمان DIN15020 تمام وايرهاي كثيف بايد مرتباً از بيرون تميز شوند.
تميز نمودن وايرها مخصوصاً در مورد وايرهايي كه در شرايط سايشي به كار رفته يا مواد شيميايي را حمل ميكنند بسيار مهم است. بدون استفاده از وسايل مناسب ، تميز نمودن وايرها كار بسيار طاقت فرسايي خواهد بود.
دو روش براي تميز نمودن وايرها با استفاده از ماشين آلات وجود دارد.
روش اول، روش تميز نمودن وايرهاي فولادي با استفاده از سر برس چرخان و به دنبال آن يك سيستم دمنده هواي خشك است.
در روش ديگر از يك غلاف مجهز به برسهاي داخلي است كه در امتداد واير حركت ميكند، استفاده مي گردد.

نحوه تميز نمودن وايرهاي فولادي

بريدن و يا جا بجا نمودن وايرهاي فولادي سیم بکسل

در اغلب موارد ، قسمتهاي كوچكي از واير بايد جدا شده و دور ريخته شود، براي مثال واير لايه دوم درام به شدت آسيب ديده ، در حاليكه بقيه واير هنوز در شرايط مناسبي قرار دارد.
در اين موارد مي توان با كوتاه كردن واير و جابجا نمودن آن به نقطه تثبيت در انتهاي درام و مهار كردن آن به اندازهاي كه قسمتهاي آسيبديده از محدوده آسيب دور شوند ، عمر مفيد واير را افزايش داد.

پس از اين مراحل محدوده همجوار در معرض آسيب قرار خواهد گرفت.
آسيب موضعي ديگر در درام در قسمتهايي است كه واير بر روي پيچش آخر لايه قبلي ميافتد و بايد به كنارهها منحرف شود.
اگر علت اصلي آسيب ديدگي واير، صدمه در اين قسمت باشد، برشها و جابجا كردنهاي متعدد فشارها را به قسمتهاي ديگري از واير منتقل نموده و عمر مفيد را افزايش ميدهد.

بريدن و يا جا بجا نمودن وايرهاي فولادي سیم بکسل

جدا كردن سيم بکسل هاي شكسته

اگر در طول بازبيني وايرها انتهاي سيمهاي بريده شده نمايان شدهاند، بايد اين قسمتها را جدا نمود، زيرا ممكن است سرسيمهاي شكسته هنگام حركت در درام در كنار وايرهاي ديگر قرار گرفته و به آنها آسيب بزنند.
به هيچ وجه نبايد سر سيمهاي شكسته را با استفاده از سيم چين جدا كرد بايد سر سيم شكسته را آنقدر به عقب و جلو حركت داد تا در جايي درون رشته هاي بيروني شكسته و جدا شود در مورد سيم هاي ضخيمتر ميتوان از يك ابزار براي حركت سيم به جلو و عقب و خم كردن آن استفاده نمود.

جدا كردن سيم بکسل هاي شكسته

جابجا نمودن دو سر وایر های فولادی سیم بکسل انتها به انتها

در برخی ماشین آلات بخش‌های مختلف وایر در معرض فشار های متفاوتی هستند برای مثال در یک ماشین حفاری بخشی از با یک که در انتهای درام قرار می‌گیرد در معرض خستگی خمشی می باشد در حالی که بخشی از بایع که در نزدیکی بیل است در معرض سایش شدید بر اثر کشیدن تخته سنگ هاست.
در آمریکا و انگلستان پس از یک مدت کار دو انتهای وایر را با هم جا به جا می کنند انتها به انتها بنا بر این از بایرن که در انتهای درام است در شرایط بهتری قرار دارد از این پس تحت سایش در قسمت بیل قرار می گیرد تاثیر چنین اقداماتی برای مورد بحث قرار گیرد در هر مورد که ارزش بایع بیش از هزینه نصب مجدد آن باشد با این روش تنها هزینه نصب مجدد را پرداخت نمودند و لازم نیست وایر جدیدی نصب گردد.

جابجا نمودن دو سر وایر های فولادی سیم بکسل انتها به انتها
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved