نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار نوین برش هدف ما کارشناسی و بررسی دقیق نیاز شما قبل از خرید میباشد.
دفعات بازدید : 127144
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 127144

گیج های رزوه و کنترلی

گیج های رزوه و کنترلی با نام ایزدمنان و سلام خدمت تمامی صنعتگران گرامی مقاله ذیل چکیده ای از مطالب مرتبط با گیج های رزوه و کنترلی میباشد.
به طور کلی استفاده از گیج یا ابزار های کنترل کیفیت از اواخر دهه ۷۰ با توجه به رشد صنعتی کشور و پیشرفته شدن صنایع و نیاز به بالا رفتن کیفیت ها در سطح استاندارد های بین المللی در اکثر صنایع بزرگ و کوچک اعم از خودرو سازی نفت گاز پتروشیمی و صنایع نطامی بیشتر شد و اکثر صنایع شروع به تجهیز کارخانجات خود به واحد QC یا همان کنترل کیفیت نمودند و گیج هم یکی از ابزار های مهم برای کنترل رزوه یا سطح مقطع های صاف مصرف بالایی پیدا کرد و اساسا این ابزار از خارج کشور وارد و بعدها شرکتهایی نیز برای تایید صلاحیت این گیج ها یا هر ابزار کنترلی دیگر تاسیس شد که به عنوان مثال شرکت لکسر یکی از قدیمی ترین شرکتهای تاسیس شده میباشد و یا حتی شرکتهای نظامی نیز داخل خودشان این مجموعه را ایجاد نمودند.
گیج های رزوه اصولا نوک دنده مقدار و عمق دنده و قطر روی دنده را کنترل میکند که بر اساس نوع رزوه استاندارد های خاص خود اعم از متریک اینچ لوله با استاندارهای انگلیسی و آمریکایی محاسبه میشود و اصولا دارای دو سر یا دو رینگ برو و نرو میباشد که برو اگر تا انتها در رزوه عبور داشت و نرو نیز عبور نکرد قطعه در حد استاندارد تولید شده و تایید میباشد.
گیج های توپی و رینگی صاف یا همان پین گیج ها برای کنترل سوراخ یا میله صاف با ابعاد مختلف کاربرد دارد و در برخی موارد جهت کالیبره کردن کولیس میکرومتر نیز استفاده میشود.
گیج های سر کاربایدی نیز برای کنترل قطعات سخت میباشد تا لبه گیج که با کار درگیر میشود خورندگی کمتری داشته باشد.
گیج های تنظیم شو نیز برای سایزهای مختلف کاربرد دارد و به وسیله پیچ پشت سایز در محدوده مورد نظر تنظیم و استفاده میگردد.
در پایان از اینکه مطالب هر چند ناچیز بنده را مطالعه فرمودین سپاسگذارم و قابل عرض است که فقط در محضر شما سروران گرامی اینجانب درس پس داده ام.

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved