نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
شرکت پودجامه پرن
دفعات بازدید : 54534
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 54534
فیلتر صنعتی مانا
تکین بکسل
جرثقیل سقفی ویکی لیفت

تعریف منسوجات بی بافت

تعریف منسوجات بی بافت منسوج نبافته
منسوجات بدون بافت منسوجاتی منحصر به فرد یکنواختی بوده که دارای گستره کاربرد زیادی می باشند. منسوجات بدون بافت یک صفحه تولید شده به صورت تار عنکبوتی یا از توده الیاف بوده که الیاف آن به صورت مستقیم و موازی و یا به صورت راندم جهت داده شده اند و این الیاف به وسیله اصطکاک و یا چسب به هم متصل شده که می تواند بیک لایه بافته شده تاری، پودی، حلقوی تاری، حلقوی پودی، تافتینگ به وسیله نخ یا الیاف فیلامنت دوخته و یا متصل شوند و یا به وسیله روش مرطوب و یا سوزن زنی نمدی شوند که از این مقولات کاغذ مستثنی است. اصطلاح نمدسوزنی در مورد محصولات بدون بافتی است که به روش سوزن زنی مکانیکی نمدی شده اند و روش متداول و گسترده ایست که کاربردهای بهداشتی، پزشکی و ژیوتکستایل وسیعی دارد. تکنولوژی تولید منسوجات بدون بافت روشی است برای تولید یک لایه منسجم بدون استفاده و نیاز ریسندگی.
قدمت
منسوجات بی بافت دارای خصوصیات طراحی شده منحصر به فرد، قابلیت کاربرد گسترده و قیمت مناسب هستند این ویژگی ها سبب گردیده تا امروزه به طور گسترده ای از آنها در زمینه های مختلف از کاربردهای خانگی. نساجی و پوشاک و پزشکی گرفته تا انواع مصارف صنعتی استفاده گردد. این محصولات دارای ساختاری شبیه پارچه هستند ولی همانند پارچه های معمولی از کنار هم قرار دادن و درگیر ساختن نخ ها بافته نشده اند، بلکه در طی فرآیندهای مختلفی و در اکثر موارد مستقیماً از الیاف تبدیل به سطح پارچه مانندی شده اند. بدون آن که عمل بافت در مورد آنها صورت گرفته باشد، از این رو به عنوان منسوجات بی بافت خوانده می شوند.
اگر چه تولید این قبیل محصولات از قدمت بساری برخوردار است و شاید به توان نمد را به عنوان اولین نمونه از منسوجات بی بافت دانست ولی آنچه امروزه به عنوان منسوجات بی بافت خوانده می شود و نقش گسترده ای در زندگی امروزی ایفاء می نماید حاصل تکنولوژی امروز در زمینه های مختلف به ویژه عرضه انواع مختلف الیاف مصنوعی می باشد که سبب گسترش چشمگیر این منسوجات بوده است. گسترش چشمگیر این منسوجات بوده است. منسوجات بی بافت محصول زمانه امروز هستند که با تکنولوژی های نوین و توسط صنایع جدید برای کاربردهای تازه و نیازهای جدید که هر روز ایجاد می گردد تولید می شوند

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
جرثقیل سقفی | لنت ترمز
جرثقیل تک فاز | بالانسر فنری
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved