نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
کارگاه مهندسی تولید ناب
دفعات بازدید : 6795
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 6795

گیره هیدرولیک

گیره هیدرولیک
گیره هیدرولیک

دستگاه CNC سی ان سی چیست ؟ | فرز CNC سی ان سی | تراش CNC سی ان سی

دستگاه CNC سی ان سی چیست ؟ دستگاه سی ان سی با توجه به تعداد محور هایش می تواند در یک ،دو یا سه بعد حرکت کند. فرز CNC سی ان سی دارای سه محور و تراش CNC سی ان سی بعضا دارای دو محور حرکتی می باشد.

این حرکت ها می تواند به صورت پاره خط منحنی دایره، بیضی و… باشد. در واقع هر نوع منحنی که در فضای سه بعدی تصور می‌شود با ترکیب محور های ماشین های قابل اجراست.

ترسیم هر منحنی در فضای دو بعدی یا سه بعدی از ترکیب محورهای مختلف ماشین cnc امکان پذیر است. اما محورها به لحاظ نوع حرکت دو نوع می باشد.

محور خطی linear axis
محور دورانی rotary axis
محور خطی مکانیزم حرکتی است که فقط در راستای یک محور از محور های سه گانه حرکت می کند.مثلا X Y Z که یک نوار نقاله ساده ترین مثال برای مفهوم محور خطی است.

محور دورانی محوری است که حرکت دایره ای دارد یک دریل ساده ترین مثال برای محور دورانی است. محورهای خطی با حروف X Y Z و محور های دورانی با حروف A B C در دستگاه‌های cnc نمایش داده می شوند.

CNC : computer numerical control کنترل عددی توسط کامپیوتر سیستم کنترل عددی است که در آن یک کامپیوتر اختصاصی در کنترل برای انجام وظایف دستگاه cnc استفاده می شود.

کنترل های cnc همچنین به عنوان سیستم های نرم افزاری NC شناخته می شوند زیرا اکثر توابع کنترل آنها توسط برنامه های نرم افزاری کنترل اجرا می‌شوند.

cnc یک پروسه به کمک کامپیوتر برای کنترل ماشینالات عمومی است. همچنین ارسال دستورالعمل‌ های تولید شده و ذخیره شده توسط یک پردازنده در یک سیستم حافظه است.

دستگاه CNC سی ان سی چیست ؟ | فرز CNC سی ان سی | تراش CNC سی ان سی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved