نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
ابزار تراش تهران سیاست ما کیفیت برتر است
دفعات بازدید : 36641
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 36641

ماشین تراشکاری

ماشین تراشکاری ماشین تراشکاری ابزاری است که برای تراش دقیق قطعات سخت و نسبتاً سخت به کار می رود. اگرچه این دستگاه ابتدا برای تراش فلزات طراحی شد، اما برای برش پلاستیک و دیگر مواد نیز از آن استفاده می شود. اساس کار این دستگاه بدین گونه است که قطعه در گیره ای دوار قر ار گرفته و ابزا برش می تواند به صورت خطی حرکت کند. با تماس قطعه در حال چرخش با ابزار از قطعه بار برداشته می شود و با حرکت افقی و عمودی ابزار می توان عمق برش و محل بار برداری را تنظیم نمود تا به شکل دلخواه رسید.

ماشین تراشکاری



انواع ماشین تراش کاری
ماشین تراش کوچک مرغک دار

ماشین تراش ابزار سازی

ماشین های تراش با قطر کارگیر و طول زیاد

ماشینهای تراش مرغک دار ماشین تراش معمولی نرم شده

ماشینهای تراش پیشانی

ماشینهای تراش قائم با برجک گردان کاروسل

ماشینهای تراش رولور

ماشینهای تراش کپی

ماشینهای تراش اتوماتیک



موارد استفاده از تراش:
قطعات تراش کاری دارای مقاطع دایره ای شکل از قبیل میله های ساده و غیر ساده، میله های پیچ شده پولکها، بوشها و نظیر آنهاست. این قطعات جز قطعات اصلی ماشینها، دستگاه ها و تجهیزا فنی محسوب می شوند.

همچنین تعداد زیادی از ابزارها مانند تیغه فرز، مته ها، برقوها، و قلاویز ها هم دارای مقاطع گرد هستند. بنابر موارد استعمال خاصی که قطعات تراشکاری باید داشته باشند آنها را از مواد مختلف مثلا فولاد، چدن، برنز، برنج، مس، فلزات سبک، چوب و یا مواد مصنوعی و نظائر آنها می سازند. شرایط سطح خارجی قطعات تراشکاری نیز می تواند متفاوت باشد.

جهت بدست آوردن فرم استوانه ای، قطعه کار را توسط ماشین تراشکاری به دور محور خودش محور گردش حرکت می دهند. در موقع گردش قطعه کار، ابزار برنده مقابل آن بسته میشود. این طریقه عمل براده برداری را چرخ یا تراش کاری می گویند و انجام کار مستلزم چند حرکت متفاوت است.

فرمهای مختلف قطعات تراشکاری را از طریق انجام یک سری کارای متفاوت بدست می آورند و بنابرآن که قطعات از خارج یا داخل تراشیده شوند.



ترش خارج یا تراش داخل:
قطعات استوانه شکل از طریق طول تراشی سطوح صاف یا عرض تراشی تراشکاری می شوند. قطعات مخروطی از شکل از روش مخروط تراشی و قطعات فرم دار از طریق فرم تراشی تولید می شوند. پیچها نیز از طریق پیچ تراشی ساخته می شوند.

بنابراین برحسب شرایط تعریف شده در فرآیند تراشکاری ماشینهای متفاوتی طراحی و ساخته شده اند.

متداولترین ماشین تراشکاری همان تراش معمولی یا تراش مرغک دار است. انواع مهم دیگر آن، ماشین پشیانی تراش و ماشین تراش عمودی یا کاروسل است که کارهای سوراخکاری را هم انجام می دهد.



قسمتهای مختلف تراش

بسترماشین
سه نظام
محور اصلی
سینی دستگاه
سوپورت طولی
سوپورت عرضی
ابزار گیر
دستگاه مرغک
میله کار یا محور گلویی
میله هادی روتراشی
میله کشش
اهرمهای کنترل
جعبه چرخ دنده پیشروی
میله راه انداز

مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved