نانوتجارت پایگاه اطلاعات شرکت ها، فروشگاه ها و قطعات صنعتی
صنایع پیچ و مهره آژاکس تولید پیچ و مهره شش گوش و استاد بولت با کیفیت و طبق استاندارد های معتبر جهانی و ارائه مشاوره فنی قبل از خرید
دفعات بازدید : 370672
Select Language
ENGLISH | | PERSIAN
دفعات بازدید 370672

پیچ ها را چقدر و چگونه محکم کنیم

پیچ ها را چقدر و چگونه محکم کنیم طبق جداول مهندسی میزان 80 درصد توان کششی پیچ را بعنوان تخمینی برای محکم بستن پیچ در نظر میگیرند که این میزان بدون در نظر گرفتن بار خارجی وارد بر پیچ است. هندبوک طبق این گفته میزان توان بسیار اندکی از پیچ برای مقابله با نیروهای خارجی باقی میماند. بنابراین سوال اینجاست که چرا باید پیچ ها را تا این اندازه محکم بست که بیشتر توان کششی آن در بسته شدن هدر رود؟

- هر چه پیچ ها محکمتر بسته شوند اصطکاک بیشتر تولید میکنند و در برابر شل شدن و باز شدن مقاومت بیشتری دارند.
- پیچ ه ا پتانسیل بسیار بالایی برای باز شدن در حرکت دارند. ضریب اصطکاک ثابت به نسبت بالاتر از ضریب اصطکاک متحرک است بنابراین زمانیکه حرکت در یک جهت آغاز میشود بسیار ساده خواهد بود که رزوه ها در جهت باز شدن حرکت نمایند بنابراین محکم بسته شدن پیچ امکان کوچکترین لغزش را برای رزوه ها تقلیل میدهد و پیچ سر جای خود باقی میماند.
- اگر پیچ کوچکترین حرکتی کند میزان تنش برشی که در اثر اعمال بار از بغل ایجاد میشود بشدت افزایش می یابد. پیچ ها در برابر تنش برشی نسبت به تنش کششی و فشاری مقاومت پایینتری دارند. بنابراین هرچه پیچ محکمتر بسته شود تنش برشی اعمال شده کمتر و مقاومت پیچ افزایش می یابد.

@چطور پیچ را به اندازه کافی محکم کنیم#
طبق هندبوک قطعات مکانیکی ، محکم کردن پیچ بصورت حسی نزدیک به 35 درصد خطا دارد و استفاده از دستگاه ترک سنج و یا سفتی سنج نزدیک به 25 درصد خطا دارد. این درصد از نظر مهندسی بسیار بالا بوده و مقاومت پیچ را در برابر حرکت به شدت پایین میآورد. شیوه ای از بستن پیچ با نام گردش مهره وجود دراد که دقت آن بسیا ر بالاتر بود و فقط خطای 10 درصد رادارد اما این شیوه معدله پیچیده ای برای شمارش تعداد دور ها دارد.

در صورتیکه از پیچ برای استفاده بسیار حساس بهره میگیرید استفاده از روشهای التراسونیک و گیج های مخصوص میتواند راهکار مناسبتری باشد. در صنایع دفاعی گاهی پیچ را قبل از بستن گرم میکنند تا منبسط شود و در حین کار با منقبض شدن امکان محکمتر کردن پیچ را فراهم آورد.


مقالات
لینک های خبری
نمایندگی ها
لینک های خارجی
آیکون واتساپ
I N F O @ N A N O T E J A R A T . C O M | 0 9 1 2 5 0 3 0 0 7 1
نانوتجارت پایگاه اطلاعات صنعتی
کلیه حقوق متعلق به نانوتجارت است
Copyright 2024 - All rights reserved